Centra zarządzane przez King Sturge zorganizowały w ostatnim czasie kilkakrotnie wydarzenia związane z modą, prezentacjami aktualnych kolekcji, konsultacjami stylistów, ekspertów z dziedziny wizażu, stylizacji, ale także dbania o zdrowy tryb życia i kondycję. O szczegółach tej formy promocji centrów handlowych poinformował portal Galeriehandlowe.pl Piotr Karpiński Associate Director, Asset & Property Management w firmie King Sturge.
Eventy, które dotyczą kwestii mody, urody, zdrowia cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno wśród klientów, jak i najemców. Dodatkowo generują – dzięki działaniom PR – zainteresowanie mediów. A to przekłada się na zwiększoną liczbę odwiedzających centrum.
Zainteresowanie klientów jest oczywiście uzależnione od profilu konkretnego centrum i jego grupy docelowej. Wśród zarządzanych przez King Sturge centrów jest kilka, które mają charakter typowo modowy i dodatkowo szeroką i zróżnicowaną grupę markowych sklepów z odzieżą, obuwiem i akcesoriami – tam tego rodzaju eventy kreują największe zainteresowanie klientów.
Natomiast chcąc podsumować zainteresowanie tego typu wydarzeniami w miastach różnej wielkości na terenie całej Polski - mogę powiedzieć, że klienci biorą w nich udział bardzo chętnie – szczególnie wtedy, gdy mogą osobiście doświadczyć efektów pracy stylistów, wizażystów, ale także gdy mogą obserwować efekty ich pracy, choćby w ramach Metamorfoz. Podczas ostatnich Metamorfoz organizowanych przez Pasaż Świętokrzyski liczba zgłoszeń chętnych do poddania się metamorfozie przerosła nasze oczekiwania. Duże było również zainteresowanie klientów efektem finalnym przeprowadzonych przez ekspertów zabiegów.
Idea przeprowadzenia eventu, a często całej kampanii „modowej”, jest częścią strategii marketingowej centrów i jako taka planowana jest przez nas. Podobnie jak organizacja takiego wydarzenia – szereg działań logistycznych i komunikacyjnych związanych z kontaktami z najemcami i partnerami leży po naszej stronie. Natomiast sama realizacja pokazu mody powierzana jest najczęściej firmom specjalizującym się w organizacji tego typu wydarzeń.
Z naszych obserwacji wynika, że najemcy chętnie włączają się w wydarzenia modowe. Dotyczy to zarówno firm, które sprzedają ubrania, jak i obuwie i akcesoria. Chcą brać udział w prezentacjach nowych kolekcji, ale także fundują nagrody w konkursach albo przygotowują towarzyszące specjalne oferty handlowe. Zawsze w przypadku eventów kluczem do sukcesu w tym zakresie jest komunikacja z najemcami – najemcy muszą być poinformowani odpowiednio wcześnie o planowanym wydarzeniu, mieć czas, aby się do niego przygotować. Ale najważniejsze – muszą widzieć , że wydarzenie może przełożyć się na sprzedaż.
Eventy modowe od dawna cieszą się zainteresowaniem i jest to naturalne – każdy nowy sezon kreuje w modzie nowe trendy, których wszyscy jesteśmy ciekawi. Stąd oczywista chęć zobaczenia nowych kolekcji. Nie każdy może zobaczyć pokaz mody w Mediolanie czy Londynie, ale każdy może obejrzeć pokaz mody w centrum handlowym.
Zainteresowanie nowymi trendami nie jest związane z wiekiem. To jest kwestia stylu życia, ale także potrzeb. Jako społeczeństwo mamy już świadomość, że np. nasze szanse na rynku pracy są uzależnione od naszego wizerunku. Docelowo chcemy, by wydarzenia modowe miały charakter cykliczny i były organizowane wraz z pojawieniem się nowych kolekcji.
W centrach handlowych zarządzanych przez King Sturge wyróżniamy dwa rodzaje otwartych wydarzeń modowych, które cieszą się dużym zainteresowaniem – są to Metamorfozy i wydarzenia z udziałem osoby znanej. To oczywiste, że znane nazwiska prowadzących imprezy czy też stylistów generują większą frekwencję. Dokładamy starań, aby tę zasadę realizować w praktyce.
Tagi: