Wyjątkowy Prezent jest pierwszą i największą w Polsce firmą oferującą prezenty w formie przeżyć, która na rodzimym rynku działa już od ponad 10 lat. W tej chwili marka posiada blisko 50 sklepów działających w galeriach handlowych w całej Polsce, obecna jest również w ponad 1800 sklepach partnerskich. Po 2017 roku, w którym sieć powiększyła się o ponad 30%, w tym roku rozwija się organicznie. O dalszych planach, ofercie i aktualnej kampanii rozmawiamy z Tomaszem Wojno, Kierownikiem ds. Produktu w firmie Wyjątkowy Prezent.
W letniej kampanii promują Państwo Mistrzostwa Wyjątkowych Przeżyć. Czy może Pan przybliżyć szczegóły tego projektu?
14 czerwca w Rosji rozpoczął się mundial, a cały świat opanowała futbolowa gorączka. Sportowe emocje były gorące także w Polsce i chociaż nasza drużyna ostatecznie nie wyszła z grupy, doping kibiców był jak zawsze fenomenalny. Organizując Mistrzostwa Wyjątkowych Przeżyć chcieliśmy zaszczepić nieco sportowej rywalizacji także wśród naszych klientów.
W jaki sposób?
Zorganizowaliśmy wakacyjny konkurs, w którym, podobnie jak reprezentacje narodowe startujące w mundialu, można typować określone rodzaje aktywności. Nasze mistrzostwa podzieliliśmy na 9 etapów. W każdym z nich przez 10 dni można głosować na różne atrakcje – przeżycia za kierownicą, wodne, aktywne i sportowe czy rozrywkowe. Nagrodą główną konkursu jest realizacja zwycięskiej atrakcji dla głosującego i czwórki przyjaciół. Dodatkowo na każdym z etapów mistrzostw można wygrać karty podarunkowe o wartości 200 zł. Mistrzostwa Wyjątkowych Przeżyć potrwają do 20 września, kiedy poznamy głównego zwycięzcę. Ostatnie zmagania rozegrają się w kategoriach: Relaks i SPA oraz przeżyć kulinarnych. Głosować można poprzez stworzony specjalnie na tę okazję landing page.
Lato to także szczyt sezonu ślubno-weselnego. Jakie propozycje prezentów ma Wyjątkowy Prezent dla Młodej Pary?
Zazwyczaj, gdy mówimy o prezencie na wesele, mamy na myśli ten dla młodej pary. Okazji do wręczenia podarunku jest wtedy jednak więcej. Prezenty otrzymują przecież także rodzice państwa młodych. My podpowiadamy co ofiarować jednym i drugim. Zgodnie z naszą filozofią namawiamy, by prezentem nie była zwykła rzecz, a wyjątkowe przeżycie. Świetnie sprawdzi się więc np. Kolacja w Ciemności, wspólny lot motolotnią, weekend pod żaglami czy też kurs fotografii dla dwojga. Co więcej – zachęcamy młode pary do tego, by niezwykłe doświadczenia zafundować sobie jeszcze przed ślubną uroczystością. W tym wypadku zwracamy się przede wszystkim do świadków państwa młodych, podpowiadając, jak zorganizować niezwykły wieczór panieński i kawalerski. Emocjonujący paintball, zmagania w escape room, wyścigi na torze gokartowym czy zejście po ścianie wieżowca podczas Walk In The Sky będą na pewno nietuzinkowym pomysłem, zapewniającym niezapomniane wrażenia.
A czy Państwa oferta ulega również sezonowości?
Każda pora roku ma swoją specyfikę, a co za tym idzie, przypisane do niej formy aktywności. W lecie uprawiamy sporty wodne, w zimie jeździmy na nartach. Wyjątkowy Prezent jest na każdą porę roku i każdą okazję, ale oczywiście w zależności od sezonu mocniej eksponujemy dostosowane do niego atrakcje.
Jakie atrakcje klienci najchętniej wybierają latem?
Hitem lata są ekstremalne przeżycia wodne – pływanie, czy może raczej latanie na urządzeniach takich jak Water Jet Pack czy Flyboard. To, które atrakcje są najpopularniejsze wśród naszych klientów pokazały wyniki wakacyjnego plebiscytu Mistrzostwa Wyjątkowych Przeżyć. W głosowaniach, które odbyły się jak dotąd w sześciu kategoriach zwyciężyły: skok ze spadochronem, jazda Lamborghini, Flyboard, Walk In The Sky, escape room oraz weekend w pałacu. Czekamy jeszcze na zwycięzców ostatnich dwóch kategorii, ale już teraz widać, że w lecie najbardziej oczekujemy intensywnych, oryginalnych i pełnych emocji przeżyć.
Niedawno na dachu Galerii Północnej zorganizowali Państwo Ninja Challenge. Jakie atrakcje przygotowano do uczestników?
Ninja Challenge było wydarzeniem, które zorganizowaliśmy wspólnie z Extreme Warrior Park we współpracy z warszawską Galerią Północną. Głównym punktem programu był trening funkcjonalny z ambasadorem Runmageddon Mateuszem Krawieckim. Trening polegający na ogólnym wzmocnieniu mięśni został przygotowany zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Dodatkowymi atrakcjami wydarzenia był tor przeszkód dla dzieci, konkurs z nagrodami ufundowanymi przez Wyjątkowy Prezent oraz zmagania na Trickboardzie, które odbywały się w naszym czerwonym namiocie. Ćwiczeniami na tym, podobnym do deskorolki, przyrządzie byli zachwyceni zwłaszcza miłośnicy snowboardu oraz innych dyscyplin wymagających utrzymania równowagi.
Jakim zainteresowaniem cieszyło się to wydarzenie?
Zainteresowanie imprezą było duże, zwłaszcza, że udział w treningu był bezpłatny. O wydarzeniu informowały lokalne media, a fotorelacja z niego pojawiła się na jednym z największych portali poruszających tematykę Warszawy i okolic.
Czy często współpracują Państwo z centrami handlowymi przy organizacji eventów?
Zawsze staramy się włączać w życie centrów handlowych, w których obecne są sklepy Wyjątkowego Prezentu. Organizujemy lub współorganizujemy swoje własne wydarzenia, jak było w przypadku Ninja Challenge, ale też uczestniczymy w tych, przygotowywanych przez poszczególne galerie lub sieci sklepów. W maju tego roku włączyliśmy się w świętowanie 22. rocznicy obecności Auchan na polskim rynku. Z tej okazji w warszawskim Centrum Ursynów oraz King Cross Praga zorganizowaliśmy konkursy dla klientów, w których do wygrania były: przejażdżka motocyklem Harley-Davidson oraz Walk In The Sky. Na naszych stoiskach były także inne atrakcje jak np. przejażdżka wirtualną kolejką górską. Wyjątkowy Prezent jest obecny w Auchan już od 3 lat, więc była to dla nas również okazja, żeby świętować kolejny rok współpracy.
Jak przebiega współpraca z przedstawicielami centrów handlowych przy organizacji tego typu imprez?
Organizacja rozmaitego rodzaju eventów w centrach handlowych niesie za sobą korzyści dla obu stron, przez co zazwyczaj nie ma problemu z rozpoczęciem współpracy. Cieszymy się, że sklepy, w których działamy są otwarte na tego typu pomysły. Centra handlowe często dysponują specjalną przestrzenią do organizacji wydarzeń, jak np. Galeria Północna ze swoim wyjątkowym dachem. Ze strony partnera mamy więc już na starcie nie tylko chęci, ale i możliwości do urządzenia czegoś niestandardowego. Współpracę w tym zakresie oceniamy bardzo pozytywnie, a jedyne czego moglibyśmy sobie życzyć to, by wspólne imprezy z naszymi partnerami handlowymi odbywały się jeszcze częściej.
Jakie są Państwa plany dalszej, ogólnopolskiej ekspansji sieci sprzedaży stacjonarnej?
Wyjątkowy Prezent jest pierwszą i największą w Polsce firmą oferującą prezenty w formie przeżyć, która na rodzimym rynku działa już od ponad 10 lat. Cały czas pracujemy nad tym, by nasza oferta była jak najbardziej dostępna. W tej chwili marka posiada blisko 50 sklepów działających w galeriach handlowych w całej Polsce, obecna jest również w ponad 1800 sklepach partnerskich takich jak m.in.: Auchan, Carrefour, Tesco, InMedio, Relay czy Kolporter. W naszych planach jest dalszy rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej, zwłaszcza w galeriach handlowych, a także coraz popularniejszych sklepach typu convenience. Oczywiście dbamy również o sprzedaż internetową. Po 2017 roku, w którym powiększyliśmy sieć sklepów o ponad 30%, w tym roku rozwijamy się organicznie. Otwarcia nowych sklepów dostosowujemy zatem do sytuacji rynkowej i nadarzających się możliwości. Nie wykluczamy zatem kolejnych otwarć przed końcem 2018 roku.