Oferujemy energooszczędność w połączeniu w efektem WOW!

2023-09-04 | 08:00

Lumiverso to wiodąca firma specjalizująca się w oświetleniu dla branży Retail. Jej działalność cechuje szybkość i elastyczność, a wyjątkowy styl projektowania, oparty na wysokich kontrastach, wyróżnia markę na tle konkurencji. Lumiverso doskonale wie, jakie są oczekiwania dzisiejszych liderów branży RETAIL, dlatego pracując z klientami w sposób ściśle spersonalizowany, tworzy spójne strategie komunikacji wizualnej, której oświetlenie jest ważnym elementem. Jak podkreśla Jakub Rogala, Business Development Manager w Lumiverso - tylko kompleksowo zaprojektowany zbiór detali może wyzwolić emocje, które po pierwsze zachęcą klienta do wejścia do danego sklepu, a następnie sprawią, że dokona w nim zakupów. Jednym z takich elementów jest dobrze dobrane oświetlenie.


Jakie są najnowsze trendy technologiczne w branży oświetleniowej? Jak zmienia się ten segment i co jest w stanie zaoferować właścicielom nieruchomości handlowych i sklepów detalicznych?

Najnowsze trendy technologiczne to przede wszystkim energooszczędność i działania mające na celu optymalizację kosztów sieci handlowych. Skok cen energii, niepewna przyszłość, ale jednak ciągła chęć rozwoju spowodowały wzrost zainteresowania tym zagadnieniem. W oświetleniu to głównie obniżanie mocy lamp bez utraty jakości i ilości światła. W ostatnich latach nasi klienci postawili na zrównoważony rozwój i jak widać, trend ten jest już obecny także w naszej branży.

Tak właśnie jest. Właściciele sklepów podejmują coraz częściej działania proekologiczne, a aspekt energooszczędności staje się coraz bardziej istotny także w kwestii polityki kosztowej. W jaki sposób Państwa firma odpowiada na potrzeby Klientów w tym zakresie?

Świadomość firm, zwłaszcza największych graczy, jest w tym aspekcie coraz większa. Wiele firm ma już zapisane cele proekologiczne w swoich strategiach. Z jednej strony chcą więc zachować najwyższą jakość oświetlenia, a z drugiej obniżyć koszty i energochłonność. Podam przykład. Kiedyś żeby stworzyć dobry efekt, trzeba było skorzystać z lamp o mocy 38-45 watów. Obecnie wystarczy nawet 18-22 watów. Technologia LED, która bardzo szybko się rozwija, tworzy duże możliwości w tym obszarze. Wyzwaniem jest dotrzymanie kroku nie tylko w pogoni za mniejszą mocą, z jednoczesnym zachowaniem wydajności, ale również jakości światła, które w naturalny sposób podkreśli walory produktów.

Co zatem można zrobić, aby przy pomocy światła, zwrócić uwagę konsumentów na oferowane produkty i tym samym zwiększyć sprzedaż? W jaki sposób oświetlenie w sklepie wpływa na decyzje zakupowe Klientów?

Tylko kompleksowo zaprojektowany zbiór detali może wyzwolić emocje, które po pierwsze zachęcą klienta do wejścia do danego sklepu, a następnie sprawią, że dokona w nim zakupów. Jednym z takich elementów jest dobrze dobrane oświetlenie i praca z nim w sklepie, praca na żywym organizmie. Profesjonalne i skuteczne oświetlenie jest niezbędnym składnikiem wizerunku, zwłaszcza dla marek premium. Zbudowanie przemyślanej i nieprzypadkowej sceny świetlnej, gdzie każdy element ma swoją funkcję, a wszystkie razem mają odpowiednio pokierować ścieżką zakupową klienta. Musimy pamiętać, że konsumenci działają impulsywnie. O sukcesie bądź porażce może zdecydować kilka sekund. Dziś to musi być „wielkie wow”. W przypadku sklepów, magnesem przyciągającym uwagę klientów są witryny. Zbudowanie i odpowiednie podświetlenie ekspozycji przy wejściu jest kluczowe.   

Czy Lumiverso posiada strategię zrównoważonego rozwoju i jakie są inicjatywy firmy związane z ekologicznym oświetleniem oraz efektywnością energetyczną?

Nasza strategia jest ściśle związana z rynkiem retailowym i sieciami, które na nim funkcjonują. Wiemy jakie są oczekiwania, śledzimy światowe trendy i często uprzedzając klientów proponujemy im rozwiązania oferujące energooszczędność w połączeniu ze wcześniej wspomnianym „efektem wow”. Nie chodzi tylko o same produkty, ale również o sposób zarządzania nimi poprzez systemy kontrolujące czas ich działania, zakres mocy czy sterowanie światłem w poszczególnych strefach sklepu. Kolejnym ważnym elementem naszej strategii jest redukcja zużycia materiałów oraz energii potrzebnej do produkcji opraw. Nasze oprawy mają zauważalnie mniejsze wymiary co znacznie ogranicza ślad węglowy (produkcja i transport). Współpracujemy z odpowiedzialnymi dostawcami a także edukujemy klientów. Co ważne, nasze produkty są bezawaryjne oraz w pełni serwisowalne, co znacznie wydłuża ich okres eksploatacji.

Czym zachęcacie Państwo partnerów biznesowych do współpracy? Które atuty Waszej oferty i działalności warto podkreślić już na wstępie?

Pracujemy w sposób spersonalizowany, Ściśle współpracujemy z działem zajmującym się Visual Merchandisingiem danej sieci. Przeprowadzamy szczegółową analizę firmy i jej konkurencji, a pełny wywiad i skrupulatna weryfikacja zebranych danych pozwalają na zbudowanie spójnej strategii, której ważnym elementem jest oświetlenie. W naszym modelu pracy biznesowej staramy się doprowadzić do sytuacji, w której siedzimy z klientem po jednej stronie stołu. Co więcej, możemy zaoferować naszym klientom najlepszy stosunek jakości do ceny. Znani międzynarodowi producenci są zazwyczaj o 30-40 proc. drożsi, chociaż korzystamy z tych samych komponentów. To, co decyduje o zadowoleniu klientów, dlaczego nas wybierają, to jakość obsługi, czas dostawy, responsywność i support na miejscu w trakcie inwestycji.

Jakiego typu wdrożenia  i realizacje są za Wami? Czy może Pan podać przykłady innowacyjnych rozwiązań zastosowanych u Klientów? Z kim Lumiverso współpracuje?

W ostatnim czasie zrealizowaliśmy wiele projektów, w których główny nacisk był położony na redukcję zużycia prądu sieci handlowych. Byliśmy zaangażowani w otwarcia sklepów flagowych sieci odzieżowych oraz segmentu beauty, a więc najważniejszych sklepów sieci w Europie w regionie CEE. Dla innego kluczowego partnera przygotowaliśmy innowacyjny system regulujący natężenie światła, który umożliwia dostosowanie jego wartości do ilości klientów przebywających w poszczególnych strefach sali sprzedaży. Jesteśmy obecni w większości galerii handlowych w Polsce, dynamicznie powiększamy nasz udział również w rynku europejskim.

Jak ogólnie rzecz ujmując przebiega współpraca z Państwem? Ile czasu trwa „typowe” wdrożenie i realizacja, począwszy od pierwszych rozmów, przez proces projektowy, aż do zakończenia prac?

Dołącza do nas wiele nowych firm w efekcie skutecznie wykonanej - nazwijmy to - „akcji ratunkowej”. Podam przykład, w poniedziałek dzwoni klient, któremu aktualny dostawca nie dostarczył oświetlenia na inwestycję, otwarcie sklepu zaplanowane jest na sobotę, tego samego tygodnia. W dwa dni zamknęliśmy prace projektowe, następnie produkcja w szybkim trybie i w efekcie w piątek klient otrzymał produkty. Dzięki sprawnej i całonocnej pracy elektryków, sklep został otwarty zgodnie z planem. Oczywiście preferujemy zaplanowaną pracę według harmonogramu, ale branża retailowa to również nierzadko akcje w tym stylu.  

Jakiego typu cele stawiają przed Państwem Klienci? Na czym im zależy?

Przede wszystkim zależy im na skutecznej i kompleksowej obsłudze, w której bierzemy pełną odpowiedzialność za cały proces związany z oświetleniem. Oczekują również wspomnianego „efektu wow”, tego, że efekt zawsze przekroczy ich oczekiwania, a klienci i konkurencja zauważą postęp. Nasi kontrahenci doceniają też wsparcie posprzedażowe w zakresie przygotowania sklepu do pierwszego otwarcia, a także wysoką komunikatywność naszych projektantów oraz project managerów.

Czy miały miejsce jakieś realizacje, które stanowiły dla Państwa prawdziwe wyzwanie?

Oczywiście, presją są zazwyczaj czas i budżet w połączeniu z dużymi oczekiwaniami. W ostatnim czasie zrealizowaliśmy projekt jednego z największych w Polsce sklepów segmentu sport. Linię dekoracyjną o długości 500 metrów realizował jeden z naszych autoryzowanych partnerów, a cała akcja była skoordynowana z harmonogramem otwarcia co do dnia. Dekoracja była tak duża, że została przywieziona osobnym Tirem. Skoordynowaliśmy akcję z ekipą montażową na miejscu, wspieraliśmy proces naszymi pracownikami z działu logistyki, działu technicznego i projektowego, tak żeby uzyskać pożądany efekt, powtarzany przeze mnie efekt wow [śmiech]. Wszystko się udało i dziś patrząc na piękny sklep, a przede wszystkim słysząc o komplementach, jakie klient otrzymuje z rynku, wiemy, że warto było podjąć wysiłek i zdobyć zaufanie klienta.

Jaka przyszłość rysuje się przed branżą oświetleniową w nadchodzących latach? Jak w Pana ocenie będzie wyglądał rozwój tego segmentu i jakie miejsce w tej przyszłości będzie zajmowała firma Lumiverso?

Żyjemy w czasach, w których wykorzystanie sztucznej inteligencji w wielu dziedzinach życia staje się standardem. Podobnie sytuacja będzie wyglądać w oświetleniu. Dziś oprawy w branży retailowej pracują głównie w trybie on/off choć dostępna technologia pozwala na znacznie więcej. Popularyzacja systemów sterowania z pewnością wpłynie pozytywnie na spadek cen komponentów, a co za tym idzie, poszerzy się znacznie grono użytkowników. Wsparcie technologii zarządzania oprawami przez AI pozwoli na zdecydowanie więcej niż tylko „oświetlenie”. Dynamiczne sceny, dopasowanie mocy i barwy światła do pory dnia, trafficu czy nawet rozpoznanych gości w sklepie to zaledwie parę z wielu możliwych scenariuszy. Obecnie pracujemy nad kilkoma rozwiązaniami, które mają szansę stać się kamieniami milowymi w naszej branży. Jest to możliwe dzięki współpracy z najlepszymi dostawcami technologii, z którymi pracujemy na zasadach partnerskich.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

Tagi: energia Lumiverso oświetlenie Jakub Rogala
Oceń artykuł:

Fot: Lumiverso Źródło: Lumiverso

Oferujemy energooszczędność w połączeniu w efektem WOW!

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.