Polski rynek wciąż się rozwija i stwarza jeszcze wiele możliwości inwestorom, zwłaszcza w dużych miastach wojewódzkich o niskim nasyceniu powierzchnią handlową i mniejszych miejscowościach, ale doskonale skomunikowanych i bez dużych obiektów handlowych. Oczywiście warunkiem rozwoju rynku jest dywersyfikacja formatów galerii i ich tenant mix’u, tak aby obiekty miały swobodę rozwoju na rynkach, które wybrały - zaznacza Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Wciąż duże pole do rozwoju w Polsce ma stosunkowo nowy nad Wisłą format galerii społecznościowej, centra convenience czy domy handlowe z ofertą premium, np. marek znanych projektantów. Rynek otwarty jest także na centra handlowe, w których udział oferty rozrywkowej jest znacznie wyższy niż w obecnie działających obiektach.
Od kilku lat w Galerii Jurajskiej sięgamy odważnie po możliwości, jakie stwarza idea trzeciego miejsca. Rozwijamy m.in. neutralne strefy wypoczynku, które zapewniają klientom atrakcje poza zakupowe. Przykładem takich realizacji jest np. ogród miejski na bulwarach Warty, czyli ponad 8,5 tys. m kw. terenów rekreacyjnych, jakie powstały przy galerii, strefa dydaktyczna premium z dwoma olbrzymimi akwariami czy strefa relaksu designem przypominająca tramwaj. Jednocześnie coraz mocniej sięgamy po możliwości, jakie daje nam retailtainment. Umożliwia to rosnący udział rozrywki w naszej ofercie, a także zmiany, jakie zachodzą w tenant-mix. Paradoksalnie rozwój tego elementu w galerii pobudził wprowadzony zakaz handlu w niedziele i święta, a naszą odpowiedzią na to ograniczenie jest Niedzielne Centrum Rozrywki. Jest to unikalna i niezwykle szeroka oferta rozrywkowa, składająca się z naszych najemców, którzy mogą działać w niedziele, i infrastruktury galerii. W ostatnich latach sięgamy także mocno po możliwości, jakie stwarza galeria społecznościowa. Rozwój neutralnych stref wypoczynku, ale także strefy food court czy oferty rozrywkowej i wypoczynkowej pozwala nam na stopniowe przekształcanie się w miejsce, które służy nie tylko do zakupów, ale w którym także można spędzić wolny czas. Nie bez znaczenia jest również sięganie po nowe trendy w designie przestrzeni handlowych. Galeria, aby pozostać atrakcyjną, musi iść z duchem czasu – tworzyć klimat i klimatyczne miejsca, które nie tylko podnoszą komfort robienia zakupów, ale także tworzą klientom nowe, dodatkowe powody do wizyty i długiego pobytu. Bardzo ważny jest również element zaskoczenia we wnętrzu obiektu, coś, co sprawia, że galeria się wyróżnia. W naszym przypadku jest to np. największa na świecie ściana wodna z zegarem. Kluczowe dla nas jest także, aby poprzez inwestycje rozwijać consumer experience w Galerii Jurajskiej i to nawet w takich kwestiach jak zapewnienie klientom łatwości parkowania czy możliwości sprawdzenia wolnych miejsc postojowych przy pomocy aplikacji.