Obserwujemy zmianę w sposobie prowadzenia komunikacji

2018-07-05 | 09:00

Wbrew pozorom wprowadzony w marcu br. zakaz handlu w niedzielę nie dotyczy jedynie placówek handlowych, pracowników i konsumentów, ale również wszystkich firm powiązanych z branżą retail m.in. ochroniarzy, firm sprzątających itp. O tym, jak wpłynąl na branżę reklamową świadczącą usługi dla tego segmentu rynku opowiada Andrzej Słomka, Dyrektor Zarządzający, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Jet Line.

Zakaz handlu w niedzielę to temat, który dotyczy nas na dwóch płaszczyznach: patrzymy na nią jako Klienci i konsumenci oraz z perspektywy firmy reklamowej, której nośniki wspierają komunikację handlu. Branża handlowa jest dla nas w Jet Line bardzo ważna, wśród naszych Klientów są sklepy, sieci, galerie i centra handlowe w całej Polsce. Na nośnikach OOH realizujemy ich działania komunikacyjne, wizerunkowe i sprzedażowe. 

Ostatnio obserwujemy zmianę w sposobie prowadzenia komunikacji, ściśle związaną z ograniczeniami w handlu i dotyczącą zarówno rodzaju przekazywanych komunikatów, jak i logistyki w przypadku nośników mobilnych. Część komunikatów informuje wprost o zmianach w niedzielnym handlowaniu, o tym, które sklepy są czynne. W przypadku kampanii na samochodach reklamowych pojawiają się korekty w trasach: kampanie są zawieszane w niehandlowe niedziele i wznawiane w poniedziałki. To dość naturalne decyzje i z czasem wszyscy przyzwyczaimy się do systemu handlowych i wolnych niedziel, jako konsumenci i także w perspektywie organizacji kampanii reklamowych.

Warto zwrócić uwagę na opublikowany w drugiej połowie kwietnia raport Instytutu Monitorowania Mediów, w którym analizowano wydatki reklamowe z pięciu branż. Raport wskazuje, że największe wydatki reklamowe wygenerował handel. Różnica miesiąc do miesiąca jest znaczna: deklarowane kwoty wydane na reklamę wzrosły o ponad 100 mln złotych. Analitycy wskazują, że najprawdopodobniej jest to właśnie reakcja marketerów na wprowadzenie ograniczeń w handlu w niedziele. Co do rodzaju najchętniej promujących się ostatnio sklepów, raport wskazuje przede wszystkim na sklepy dyskontowe, dalej sklepy z elektroniką, hipermarkety i sieci budowlane.

Tagi: Andrzej Słomka Jet Line
Oceń artykuł:

Źródło: Jet Line

Obserwujemy zmianę w sposobie prowadzenia komunikacji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.