W dużych miastach specjalizacja centrum handlowego ma sens, co pokazują udane realizacje obiektów handlowych z ofertą premium, obiektów gastronomicznych lub łączących funkcje gastronomiczne z kulturalnymi i społecznościowymi. Przykładem może być Dom Mody Klif lub skupiający małe i duże restauracje koncept gastronomiczny Hala Koszyki. W mniejszych ośrodkach potrzebne są raczej obiekty wielofunkcyjne, chociaż te sprawdzają się również w dużych aglomeracjach jako agregatory wielu funkcji - zauważa Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City Sp. z o.o.
Generalnie obserwujemy na rynku trend profilowania się centrów, na co wpływa kilka czynników: nasycenie rynku, duża konkurencja, a także rosnące oczekiwania Klientów, którzy poszukują miejsc oryginalnych, unikatowych, gdzie mogą doświadczać czegoś nowego i przyjemnego. Dlatego kluczowym elementem strategii centrów staje się umiejętność właściwego profilowania oraz wyszukiwania nisz, które wyróżnią je na bardzo konkurencyjnym rynku. Myślę, że głębsze profilowanie ma przyszłość w dużych miastach. Ten proces już się zaczął, warszawskie największe centra mają bardzo jasno sprecyzowane strategie pozycjonowania.
W Blue City wierzymy w rolę gastronomii oraz unikalnej rozrywki jako uzupełnienia zakupów, dlatego w ostatnich miesiącach znacząco rozbudowaliśmy nasze centrum i nadal pracujemy nad poszerzeniem oferty. Blue City jest miejscem, gdzie Klienci mogą skorzystać z oferty najnowocześniejszego i jedynego w Warszawie kina Helios, największego klubu fitness, jedynego w Polsce konceptu rozrywkowego TEPfactor, zabrać dzieci do pełnej edukacyjnych atrakcji sali zabaw Inca Play, poznać szeroką ofertę gastronomiczną i skorzystać z wielu innych usług, jakie oferujemy. Blue City stało się miejscem do spędzania czasu na różne sposoby, dopasowując się do oczekiwań Klientów wszystkich członków rodziny. Jesteśmy również jedynym centrum handlowym w Polsce, w którym swój nowy koncept handlowy otworzyła IKEA.
Jest kilka wartości, wokół których skupiają się działania pozycjonujące obiekty rozrywkowe, gastronomiczne i handlowe. Należą do nich m.in. lokalność, rodzinność, zaangażowanie społeczne, ekologia, ale też hybrydy, takie jak rozrywka z edukacją czy sprytne zakupy z elementem budującym społeczność. Wokół nich skupiają się również najnowsze akcje marketingowe i komunikacja promująca obiekty jako miejsca.
Bardzo ważne jest „trzymanie ręki na pulsie”, obserwowanie najnowszych trendów i znajdowanie „gorących tematów”, szczególnie takich, które mają szanse przetrwać dłużej niż jeden sezon i wokół których można budować ciekawe projekty.