Na przestrzeni ostatnich lat widać wyraźnie szereg dynamicznych zmian związanych z postrzeganiem centrów handlowych przez ich klientów - mówi Gabriel Habura, Administrator Galerii Trzy Korony w Nowym Sączu, CD LOCUM Sp. z o.o. sp. j.
Korzystna sytuacja na rynku pracy, wzrost podstawowych wynagrodzeń, programy socjalne oraz rosnąca świadomość klientów sprawia, że ludzie żyją i chcą żyć lepiej oraz wygodniej. Obserwuję wyraźny wzrost zainteresowania ofertą rozrywkową i usługową. Z roku na rok wzrasta liczba sprzedanych biletów do kina, mamy pełne place zabaw dla dzieci oraz znaczne wzrosty sprzedaży w segmencie restauracji. Wyraźnie wzmacnia się również swego rodzaju „kult ciała”, na czym korzystają operatorzy klubów fitness oraz punkty oferujące zdrowe produkty.
Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwować mogliśmy ewolucję, która dotknęła obszarów zurbanizowanych, jak również tereny gmin wiejskich i okalających większe aglomeracje. Odbiło się to wprost m.in. na sposobie życia ludzi, postrzeganiu wychowania dzieci i wyborze opcji spędzania wolnego czasu. Dzisiejsze trendy są tego konsekwencją, a centra handlowe stały się destynacją samą w sobie. Tu po prostu trzeba być.
Dlatego rolą dzisiejszych właścicieli i zarządców nieruchomości komercyjnych jest nie tylko zaspokajanie potrzeb swoich klientów w zakresie zapewnienia niezbędniej oferty handlowej i usługowej, ale również wyprzedzanie tych potrzeb i kreowanie nowych. Dzisiaj klient lubi czuć się wyjątkowy i woli wydawać pieniądze tam, gdzie czuje się dobrze.
Pozytywnym odbiorem klientów cieszą się inwestycje w zakresie poprawienia jakości sal zabaw dla dzieci, zapewnienia nowego rodzaju rozrywki, lepszego wyposażenia oraz programu animacyjnego. Wypełnienie wolnych przestrzeni pasażowych mini strefami rozrywki i wytchnienia również spotyka się z entuzjazmem klientów. Uważam, że ten trend utrzyma się w kolejnych latach. Warto pamiętać również o ewolucji przyzwyczajeń kulinarnych klientów. W branży restauracyjnej należy zachować czujność i z wyprzedzeniem reagować na wyraźne zmiany również w tym zakresie.
W Galerii Trzy Korony obserwujemy zmiany i jesteśmy ich częścią. Staramy się, aby oferta, którą oddajemy do dyspozycji naszych klientów, w pełni ich zadowalała i zachęcała do częstych odwiedzin.