2018 był to przełomowy rok w branży retail. Najważniejszym wydarzeniem, które miało decydujący wpływ na branżę retail, było jednak ograniczenie handlu w niedziele. Nowe regulacje wymusiły na nas wprowadzenie zmian w dotychczasowym funkcjonowaniu i dostosowanie większości procesów do nowej rzeczywistości - mówi Cagatay Isik, Retail Sales and Marketing Director, Cross Poland Sp. z o.o.
Centra i sieci handlowe w 2018 roku podejmowały głównie działania prosprzedażowe, które miały na celu przeniesienie akcentu na sprzedaż w tygodniu, aby zrekompensować zamknięte w niedziele salony. Te akcje zachęcały klientów do odwiedzenia sklepów albo w tygodniu, albo np. w piątek wieczorem. Klient dostawał specjalny bonus, chociażby w postaci specjalnego rabatu, który był dostępny w krótkim czasie, np. danego dnia przez kilka godzin.
2018 był intensywnym rokiem dla Cross Jeans. Otworzyliśmy dwa nowe salony: w Galerii Echo Kielce i Galerii Słonecznej w Radomiu, jak również rozpoczęliśmy pracę nad nowymi salonami w atrakcyjnych lokalizacjach. Oficjalne otwarcia nastąpią w 2019 roku.
Przed nami kolejny etap zmian w zakazie handlu w niedziele. Musimy się do tego odpowiednio przygotować. Jeśli chodzi o innowacyjność, to stawiam na nowinki techniczne, które coraz częściej będą pojawiały się w salonach, jak chociażby wirtualny asystent sprzedaży, który podpowie, jaki strój wybrać. Dodatkowo nie zapominajmy o ciągle rosnącym w siłę e-commerce i nowych rozwiązaniach, które ułatwiają sprzedaż w Internecie i skracają proces sprzedażowy do tzw. jednego kliku.