Jakie wyzwania stoją przed polską branżą PR? Jakie usługi będzie mogła zaproponować centrom i sieciom handlowym w 2015 roku? W jakim kierunku będzie podążać i co było dotychczas największym wydarzeniem. Na te pytania szukaliśmy odpowiedzi u Norberta Ofmańskiego, prezesa Związku Firm Public Relations.
Co będzie największym wyzwaniem dla polskiej branży PR świadczącej swoje usługi dla centrów i sieci handlowych w roku 2015?
Komunikacja jakości produktów, zwłaszcza branży spożywczej w dużych miastach klient oczekuje wysokiej jakości produktów gdzie cena nie jest wyłącznym kryterium wyboru. Co ważniejsze gwarantem tej jakości nie jest już sam producent, ale coraz częściej sklep lub sieć.
A jak będzie w przyszłości?
Myślę że w najbliższej przyszłości trend ten będzie się nasilać i sieci handlowe będą podkreślać jakość oferowanego asortymentu niezależnie od promocji prowadzonej przez samych producentów. Będzie to odpowiedzią na oczekiwania coraz bardziej wymagający i świadomego klienta.
W jakich dziedzinach można upatrywać największych szans rozwoju w przyszłym roku? Jakie działania będą wiodły prym?
Jeżeli chodzi o media społecznościowe, oczywiście będą odgrywać coraz większą rolę. Głównie w celach gromadzenia ambasadorów marek oraz działań promocyjnych. Same sklepy mogą stanowić dodatkowy kanał komunikacji coraz częściej poza promocją ceny (zwłaszcza żywności) możemy obserwować informacje podkreślające, jakość, skład, pochodzenie oferowanych produktów. Na niektórych rynkach organizowane są prestiżowe konkursy w których konsumenci wypierają np. najlepsze soki podkreślając nie tyle ich markę, ale głównie nazwę sieci handlowej, w której te produkty są dostępne.
Co było największym wydarzeniem mającym wpływ na branżę PR w Polsce 2014 roku?
Dla mnie najważniejszym wydarzeniem były obchody "25-lecia wolności" pierwszych demokratycznych wyborów parlamentarnych. Po raz kolejny po 25 latach oczy świata zwróciły się w stronę Polski oraz symbolu Solidarności, wartości na których budujemy markę polską. Często konkurując w komunikacji z takimi wydarzeniami i symbolami jak np. obalenie muru Berlińskiego. Warto w komunikacji nawiązywać do tych wartości jako naszego dorobku, na którym budujemy wiele polskich marek coraz częściej eksportowanych na cały świat. To właśnie dla tych producentów silna marka polska ma największe znacznie.
Tagi: