Norbert Ofmański, Związek Firm Public Relations: Największym wyzwaniem będzie komunikacja jakości produktów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-27 | 08:33
Jakie wyzwania stoją przed polską branżą PR? Jakie usługi będzie mogła zaproponować centrom i sieciom handlowym w 2015 roku? W jakim kierunku będzie podążać i co było dotychczas największym wydarzeniem. Na te pytania szukaliśmy odpowiedzi u Norberta Ofmańskiego, prezesa Związku Firm Public Relations.


Co będzie największym wyzwaniem dla polskiej branży PR świadczącej swoje usługi dla centrów i sieci handlowych w roku 2015?
Komunikacja jakości produktów, zwłaszcza branży spożywczej w dużych miastach klient oczekuje wysokiej jakości produktów gdzie cena nie jest wyłącznym kryterium wyboru. Co ważniejsze gwarantem tej jakości nie jest już sam producent, ale coraz częściej sklep lub sieć.
A jak będzie w przyszłości?
Myślę że w najbliższej przyszłości trend ten będzie się nasilać i sieci handlowe będą podkreślać jakość oferowanego asortymentu niezależnie od promocji prowadzonej przez samych producentów. Będzie to odpowiedzią na oczekiwania coraz bardziej wymagający i świadomego klienta.
W jakich dziedzinach można upatrywać największych szans rozwoju w przyszłym roku? Jakie działania będą wiodły prym?
Jeżeli chodzi o media społecznościowe, oczywiście będą odgrywać coraz większą rolę. Głównie w celach gromadzenia ambasadorów marek oraz działań promocyjnych. Same sklepy mogą stanowić dodatkowy kanał komunikacji coraz częściej poza promocją ceny (zwłaszcza żywności) możemy obserwować informacje podkreślające, jakość, skład, pochodzenie oferowanych produktów. Na niektórych rynkach organizowane są prestiżowe konkursy w których konsumenci wypierają np. najlepsze soki podkreślając nie tyle ich markę, ale głównie nazwę sieci handlowej, w której te produkty są dostępne.
Co było największym wydarzeniem mającym wpływ na branżę PR w Polsce 2014 roku?
Dla mnie najważniejszym wydarzeniem były obchody "25-lecia wolności" pierwszych demokratycznych wyborów parlamentarnych. Po raz kolejny po 25 latach oczy świata zwróciły się w stronę Polski oraz symbolu Solidarności, wartości na których budujemy markę polską. Często konkurując w komunikacji z takimi wydarzeniami i symbolami jak np. obalenie muru Berlińskiego. Warto w komunikacji nawiązywać do tych wartości jako naszego dorobku, na którym budujemy wiele polskich marek coraz częściej eksportowanych na cały świat. To właśnie dla tych producentów silna marka polska ma największe znacznie.

Tagi:
Oceń artykuł:

Norbert Ofmański, Związek Firm Public Relations: Największym wyzwaniem będzie komunikacja jakości produktów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.