Norbert Fijałkowski, Poznań City Center: Galerie, tak samo jak ich klienci, wciąż się zmieniają

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-10-14 | 08:25
Dziś galerie handlowe zapewniają szereg innowacyjnych działań, aby przyciągnąć klienta. Również kalendarz marketingowy obiektu musi być na tyle ciekawy i oryginalny, aby gość nie tylko chciał przyjść, ale również ponownie wrócić. Marketingowcy wspomagają się przy tym wieloma kanałami komunikacji i reklamy. O tym co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe w centrum handlowym? Jak ten segment działań zmieniał się na przełomie ostatnich lat? oraz jak eventy wpływają na wizerunek obiektu opowiedział Norbert Fijałkowski, dyrektor Poznań City Center.


Co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe w centrum handlowym? Jak ten segment działań zmieniał się na przełomie ostatnich lat?
Jednym z kluczowych elementów świadomego rozwoju marki jest strategia marketingowa. Opiera się ona w dużej mierze na działaniach reklamowych: ATL i BTL.  W naszym centrum odbywają się także różnorakie wydarzenia m.in. interaktywne wystawy dla rodzin i dzieci, warsztaty dla najmłodszych, akcje dedykowane lokalnej społeczności. To właśnie o nich mieszkańcy miasta dowiadują się z reklam, ale również z artykułów w prasie codziennej. Stawiamy także na przekaz internetowy. Prowadząc fanpage na Facebooku z informacjami lifestylowymi, konkursami oraz wiadomościami o wydarzeniach w PCC wychodzimy na spotkanie przedstawicielom naszej grupy docelowej. Doskonałym uzupełnieniem wyżej wymienionych działań jest strona internetowa Poznań City Center, która dzięki swojej funkcjonalności oraz przejrzystości dostarcza wszelkich informacji nie tylko o galerii, ale również jest ważnym środkiem komunikacji z klientami. W odpowiedzi na aktualnie panujące trendy prowadzimy również profil na Instagramie, gdzie regularnie umieszczamy zdjęcia
z naszego centrum. Wykorzystanie kanałów społecznościowych w działaniach marketingowych jest elementem, który doskonale uzupełnia tradycyjne działania marketingowe.
W jaki sposób eventy wpływają na wizerunek centrum/ galerii handlowej?
Dzięki różnego rodzaju wydarzeniom, które odbywają się w ciągu roku w PCC mamy możliwość zaproponowania naszym klientom dodatkowych profitów. Tego typu działania umożliwiają naszemu Centrum pozycjonowanie się nie tylko jako miejsce, gdzie można zrobić zakupy, ale przede wszystkim jako miejsce, gdzie można ciekawie i atrakcyjnie spędzić czas z całą rodziną. Niezwykle istotne jest dla nas, aby proponować wydarzenia promujące lokalność, a tym samym odpowiadać na potrzeby Poznaniaków. 2015 rok to działania, które będą mocno wspierały działalność CSR. Tego typu wydarzenia pozwolą położyć nacisk na oczekiwania naszych klientów i problemy, które ich dotykają. Dodatkowo proponujemy cykl spotkań modowych „StyLOVE Środy”, czyli zakupów ze stylistką. Dzięki czemu nasi Klienci będą mogli bezpłatnie skorzystać z porad doświadczonego specjalisty. Najważniejsze w tym wydarzeniu jest jego innowacyjność, do tej pory w Poznaniu żadna z galerii handlowych nie oferowała tego typu porad.
Jakie znaczenie w marketingu centrów handlowych mają obecnie eventy? Ilu klientów podczas ich trwania robi zakupy?
Galerie, tak samo jak ich klienci, wciąż się zmieniają. W odpowiedzi na potrzeby odwiedzających ciągle rozwijamy swoją ofertę tak, aby znaleźli oni odpowiednie dla siebie propozycje. W dobie dzisiejszej konkurencyjności nie wystarczy po prostu być, potrzeba znacznie więcej wysiłku by osiągnąć stałe zainteresowanie, dlatego też pojawiała się propozycja stałych wydarzeń w kalendarzu PCC.
Którego typu eventy są najskuteczniejszym działaniem marketingowym? Czy mierzą Państwo ich efektywność?
Tworząc kalendarz wydarzeń dla Poznań City Center, staramy się tak je do siebie dopasowywać, aby były spójne z założeniami marketingowymi. Dzięki odpowiedniemu zestawieniu mamy możliwość zaproponowania ciekawego spędzenia czasu zarówno rodzinom, osobom lubiącym aktywnie spędzać czas, a także najmłodszym. To właśnie dla tych ostatnich przygotowujemy cykl wydarzeń podczas, których będziemy organizować interaktywne wystawy czy lekcje pokazowe. Organizując eventy, zależy nam również ukazaniu lokalności PCC. Wspieramy także AZS Poznań City Center - tym samym promując aktywne spędzanie czasu. Narzędziem pozwalającym na analizę efektywności jest coroczna ankieta kontrolująca skuteczność naszych akcji marketingowych, którą przeprowadzamy podczas dużego eventu, zaś pytania w niej zawarte w głównej mierze dotyczą skuteczności akcji.
Jakiego typu formy reklamy są najskuteczniejszą formą promocji eventów? Jak na przełomie ostatnich lat się one zmieniały?
Promując wydarzenia, które odbywają się w PCC używamy tradycyjnych narzędzi, takich jak nośniki ATL i BTL, ale również kładziemy duży nacisk na działania w Internecie. Uzupełnieniem dla internetowych kampanii reklamowych prowadzonych np. na kanałach społecznościowych, są wykorzystywane przez nas narzędzia Public Relations. Położenie nacisku na działania w sieci pozwalają nam na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
Oprócz akcji okolicznościowych przygotowanych z okazji Walentynek, Dnia Matki czy Świąt Bożego Narodzenia w Poznań City Center odbyły się liczne targi i jarmarki. Jakie czynniki zadecydowały o organizacji tego typu akcji i dlaczego? Dlaczego stały się stałym elementem kalendarza marketingowego galerii? Ile osób uczestniczących w jarmarkach również robi zakupy w sklepach centrum?
Dzięki Jarmarkom Produktów Regionalnych, które odbywały się w zeszłym roku w PCC mogliśmy przybliżyć oferty lokalnych producentów. Na wszystkich Klientów czekał szeroki wachlarz naturalnych produktów. Dzięki tego typu wydarzeniom pomagaliśmy promować poznańskie marki, a tym samym wspieraliśmy lokalnych inwestorów. Takie działania spotkały się z pozytywnym odbiorem naszych klientów, dlatego też i w tym roku nie zabraknie podobnych wydarzeń w naszym kalendarzu.
Rok 2014 to również czas licznych wydarzeń sportowych. Jakim zainteresowaniem cieszą się tego typu wydarzenia? Z czego może wynikać ich coraz większa popularność?
Jednym z naszych celów jest wspieranie młodych talentów. W obecnym sezonie PCC postanowiło kontynuować  współpracę z AZS-em pozostając partnerem tytularnym sekcji. Centrum wspierało również poznańskie koszykarki w walce o awans do ekstraklasy, m.in. dlatego też pojawiły się wydarzenia sportowe w naszym kalendarzu. Dodatkowo współpracujemy z Lechem Poznań, z którym współorganizujemy liczne wydarzenia sportowe. Mikołajki z piłkarzami, losowanie grup do Lech Cup, a także regularne promocje biletów na mecze zachęcające do odwiedzania stadionu to tylko niektóre z nich. Bardzo zależy nam na tym, aby proponować alternatywne spędzanie czasu z rodziną. Obserwując wydarzenia sportowe, które cieszyły się pozytywnym odbiorem wśród naszych klientów będziemy w dalszym ciągu proponowali podobne eventy w nowym roku.
Jaka akcja mająca miejsce w 2014 roku w Poznań City Center była niekwestionowanym sukcesem i dlaczego?
Zdecydowanym faworytem zeszłorocznych wydarzeń była wrześniowa wystawa Naukowe Fenomeny, która przybliżała prawa fizyki. Ponad 600 dzieci w zorganizowanych grupach szkolnych wzięło udział w wydarzeniu, podczas którego przewodnik szczegółowo wyjaśniał działanie kolejnych eksponatów. Dodatkowo nasze Centrum odwiedziło wielu klientów, którzy samodzielnie poznawali tajniki fizyki. Atrakcyjność wystawy i możliwość udziału w różnego typu doświadczeniach przyczyniły się do tak licznego uczestnictwa. Było to głównym powodem pozytywnego odbioru wydarzenia. Nie możemy również pominąć eventów około świątecznych, czyli wspólnego tworzenia i wysyłania kartek przygotowanych przez najmłodszych do rodzin, a także „pogotowia prezentowego”. Na listach doradców prezentowych znalazły się różnorodne upominki dla mężczyzn i kobiet, dziadków i babć, przyjaciół, a także dla najmłodszych. Dzięki nim każdy chętny mógł bezpłatnie skorzystać z pomocy w wyborze świątecznych upominków. Wystarczyło udać się do specjalnie przygotowanych stoisk i w kilka chwil dowiedzieć się, jakie prezenty mogą przypaść do gustu najbliższym.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku? Jakiego rodzaju działania marketingowe będą dominować?
Kolejny rok będzie obfitował w liczne wydarzenia modowe, ale również i te dedykowane rodzinom. Początek roku to czas, kiedy będziemy realizować „StyLOVE Środy” , czyli pierwsze w Poznaniu bezpłatne konsultacje zakupowe ze stylistką. Podczas co tygodniowych spotkań będzie można dowiedzieć się, jak uzupełnić garderobę i znaleźć swój styl, a także poznać aktualnie panujące trendy. Duży nacisk chcemy również położyć na działania CSR, które będą wsparciem dla lokalnych grup społecznych i instytucji. Szczególnie ważną grupą docelową są dla nas najmłodsi, dlatego też ten rok będzie czasem, gdy zaproponujemy szereg działań im dedykowanych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Norbert Fijałkowski, Poznań City Center: Galerie, tak samo jak ich klienci, wciąż się zmieniają

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.