Nieustannie zwiększamy liczbę obsługiwanych parkingów

2023-06-26 | 08:00

Historia firmy sięga 2000 roku, kiedy to Tomasz Myszkowski, obecny Prezes Zarządu ATPark powołał do istnienia markę PARK-SYSTEM, oferującą autorskie rozwiązania parkingowe, po czym w 2012 roku na rynku pojawiła się kolejna spółka o nazwie Automatikon, oferująca parkomaty i biletomaty zasilane solarnie. Aktualnie ATPark sp. z o.o. rozwija się w dynamicznym tempie, pozyskując nowych partnerów biznesowych i świadcząc kompleksowe usługi w zakresie zarządzania parkingami. Jak podkreśla Tomasz Myszkowski - outsourcing zarządzania parkingiem firmie, która zna się na temacie, jest dziś bardzo rozsądną decyzją biznesową.


Co firma ATPark sp. z o.o. ma do zaoferowania swoim klientom?

Od czterech lat na polskim rynku świadczymy unikatową usługę zarządzania otwartymi parkingami. Eliminujemy konieczność instalacji szlabanów, wykonywania przyłączy energetycznych – a tym samym ponoszenia znacznych nakładów inwestycyjnych. Oferujemy zarządzanie dowolnym terenem – niezależnie od kształtu działki, liczby wjazdów i wyjazdów, a także dostępnej powierzchni. Rozwiązania stosowane przez ATPark sprawdzają się w każdych warunkach – w centrach dużych miast, mniejszych miejscowościach, a także na terenach, których właścicielami są prywatne firmy czy instytucje. Naszą konkurencję stanowią głównie korporacje zagraniczne. ATPark to natomiast firma w 100% oparta o polski kapitał.

Jak wyglądał rok 2022 w kontekście rozwoju Państwa przedsiębiorstwa?

Nieustannie rok do roku zwiększamy liczbę klientów oraz obsługiwanych parkingów. Wśród marek, które nam zaufały znajdują się zarówno duże, międzynarodowe sieci handlowe: Leroy Merlin, Intermarche, Carrefour, jak i polskie firmy, np. Stokrotka, instytucje – szpital MSWiA w Białymstoku, czy samorządy lokalne. Świadczymy również usługi dla administracji niewielkich osiedli. Dzięki temu mieszkańcy nie muszą martwić się o miejsce parkingowe, gdy wracają po pracy do domów. W roku 2020 obsługiwaliśmy trzydzieści parkingów, rok później niecałe sześćdziesiąt, natomiast w roku 2022 ponad osiemdziesiąt. Współpracujemy z kilkudziesięcioma klientami, zapewniając obsługę ponad 9500 miejsc parkingowych. Kierowcy korzystający z miejsc postojowych na zarządzanych przez nas terenach w ciągu czterech lat pobrali z parkomatów ponad 10 milionów biletów.  

Wspomniane liczby wyglądają imponująco. Który z segmentów nieruchomości jest aktualnie dla Państwa najbardziej perspektywiczny? Jak oceniają Państwo rynek nieruchomości handlowych w Polsce i jego potencjał w kontekście rozwoju biznesu? Na czym się fokusujecie w tym sektorze?

Nie ukrywam, że najwięcej klientów mamy właśnie w obszarze nieruchomości handlowych. Myślę, że rynek ten będzie w najbliższych latach nadal intensywnie się rozwijał. Właścicielom sklepów zależy bowiem na tym, aby klienci mogli wygodnie parkować tuż przed samym wejściem. W dużych miastach stanowi to często ogromny problem, dlatego też outsourcing zarządzania parkingiem firmie, która zna się na temacie, jest bardzo rozsądną decyzją biznesową.  

Kto jest głównym klientem ATPark?

Nasze usługi świadczymy zarówno dla sieci handlowych, administratorów osiedli, jak i właścicieli prywatnych terenów, którzy chcą zaprowadzić porządek na parkingach. Wszystkim naszym klientom zależy na tym, aby zapewnić dostępność miejsc parkingowych oraz wygodę parkowania w wyznaczonych miejscach. Dzięki umiejętnie dobranym rozwiązaniom klienci sklepów zawsze mają dostępne miejsca parkingowe pod samym wejściem.

Jakie są zasady parkowania na terenie Państwa parkingów? Czy jest limit czasowy lub godziny? W jaki sposób – szczególnie przy obiektach handlowych – parking zabezpieczany jest przed kierowcami, którzy korzystają z parkingu, a niekoniecznie chcą dokonać zakupu? Czy zdradzą Państwo szczegóły związane z oferowanymi rozwiązaniami?

Limit czasowy każdorazowo ustalany jest z właścicielem obiektu, bądź terenu. Zwykle jest to godzina lub półtorej darmowego parkowania. To czas, który wystarczy aby spokojnie zrobić zakupy. Jedyną formą zabezpieczenia dostępu jest kontrolowanie, czy kierowca danego pojazdu pobrał bilet z parkomatu lub potwierdził fakt pozostawienia pojazdu na parkingu za pomocą naszej aplikacji. To bardzo proste, a jednocześnie niezwykle skuteczne rozwiązanie.

Dlaczego model oddawania parkingu w zarządzanie zewnętrznej firmie stał się tak popularny wśród właścicieli centrów handlowych i sklepów? Jakie korzyści odnosi firma po podpisaniu umowy z ATPark?

Popularność rozwiązania wynika przede wszystkim z faktu, że jest ono bardzo skuteczne. Parkingi zlokalizowane np. w pobliżu osiedla, z dnia na dzień stają się mniej zatłoczone. Rozwiązanie nie wymaga żadnych nakładów inwestycyjnych ze strony właściciela obiektu. Całość rozwiązania od projektu po uruchomienie jest po naszej stronie. Po podpisaniu umowy klient przekazuje nam teren, na którym ma zostać zorganizowany parking. Nie musi martwić się o żadne dodatkowe kwestie. Zajmujemy się wszystkimi aspektami od przysłowiowego „A” do „Z”. Dzięki temu firmy oraz placówki handlowe mogą skupić się na swojej podstawowej działalności, nie martwiąc się o kwestie związane z parkowaniem aut swoich klientów. Minimalizujemy również koszty związane z obsługą parkingów. Porządek na parkingu regulowany jest wyłącznie za pomocą parkomatów i pobieranych biletów, dlatego też jest to rozwiązanie praktycznie bezobsługowe. Oczywiście w sytuacji, gdy trzeba dokonać przeglądu czy naprawy urządzeń, świadczymy również takie usługi. Firma, która zdecyduje się na współpracę z nami otrzymuje przede wszystkim święty spokój oraz gwarancję skorzystania z usług najwyższej jakości. Klienci doceniają nas i chwalą sobie długofalowe relacje. Na co dzień kierujemy się jasnymi, przejrzystymi zasadami. Nasza konkurencja wzięta pod lupę UOKiK została ukarana za stosowane praktyki. My jesteśmy znani z tego, że działamy prokliencko. W każdej sytuacji, w której wezwanie do zapłaty zostało wystawione bezpodstawnie, reklamację rozpatrujemy na korzyść klienta.  

To ciekawa kwestia, bowiem według UOKiK w latach 2018-2021 konsumenci regularnie występowali z reklamacjami, w których kwestionowali nakładane opłaty dodatkowe. Zdaje się, że tzw. „pułapki parkingowe” mają częściej miejsce przy obiektach służby zdrowia niż handlowych, niemniej jednak nie jest to regułą. W jaki sposób Państwa system pozwala czuć się bezpiecznie i komfortowo zmotoryzowanym konsumentom?

Dokładamy wszelkich starań, aby nasz system służył kierowcom. Dlatego też jeżeli osoba wjeżdżająca na obsługiwany przez nas parking przestrzega regulaminu, kara nie zostaje nałożona. Nie stosujemy również tzw. „pułapek parkingowych”. Jeżeli wezwanie do zapłaty zostanie wystawione bezpodstawnie, reklamację zawsze uznajemy na korzyść klienta.  

Jakie są podstawowe plusy dla klientów supermarketów, na terenie których funkcjonują parkingi zarządzane przez ATPark?

Klienci po wjeździe na parking zajmują miejsce parkingowe i pobierają bilet z parkomatu lub rejestrują rozpoczęcie parkowania w dedykowanej aplikacji mobilnej. Pobrany bilet pozwala na darmowe parkowanie przez określony czas - jak już wspomniałem najczęściej godzina lub półtorej godziny. Jest to wystarczający czas, aby w spokoju zrobić zakupy. Jeżeli kierowca chce pozostawić samochód na dłużej może wnieść stosowną opłatę za kolejne godziny parkowania. Klienci placówek handlowych doceniają przede wszystkim łatwość korzystania z obsługiwanych przez nas parkingów (tradycyjny bilet lub aplikacja), a także fakt, iż miejsca parkingowe pod samym sklepem nawet w centrach dużych miast są dostępne niezależnie od pory dnia. Gdyby nie system zarządzania parkingiem, który oferujemy, miejsca te byłyby zajmowane notorycznie przez mieszkańców lub osoby pracujące w centrum. Usługa zarządzania parkingiem pozwala zapewnić sprawną rotację miejsc parkingowych, dzięki czemu każda chętna osoba może z nich skorzystać.

Co jest aktualnie największym wyzwaniem jeżeli chodzi o rozwój firmy i branżę w Polsce?

Mierzymy się z hejtem ze strony kierowców, którzy nie stosują się do postanowień zawartych w regulaminach. Regulaminy zawsze umieszczone są na dużych tablicach ustawionych w widocznych miejscach na parkingach. Niestety, nierespektowanie postanowień, co zwykle przejawia się brakiem biletu parkingowego czy potwierdzenia parkowania w aplikacji, skutkuje wystawieniem wezwania do zapłaty. Jak już wspomniałem, kwestie sporne rozstrzygamy na korzyść klienta, jednak postanowienia regulaminu muszą być przestrzegane, aby mógł on funkcjonować efektywnie. Jeżeli chodzi o rozwój branży, to przyszłość jawi się w jasnych barwach. Przewiduję, że rynek będzie się dynamicznie rozwijał w najbliższych latach. Zarządzanie parkingiem przynosi same korzyści zarówno właścicielom punktów handlowych, jak i kierowcom robiącym zakupy.  

Z czego w Państwa ocenie wynika pretensjonalne podejście kierowców? Czy ludzie są zbyt zabiegani, aby czytać regulaminy? A może to czynnik mentalny? W jaki jeszcze sposób można ich edukować?

Podejście kierowców bierze się przede wszystkim z nieznajomości regulaminów. Fakt, że pod placówkami usługowymi czy handlowymi spotkać można zarówno parkingi bez nadzoru, jak i takie, które wymagają pobrania darmowego biletu sprawia, że klienci są czasem zdezorientowani. Na rynku jest coraz więcej parkingów, które są zarządzane przez zewnętrzne firmy. Chociażby sam ten fakt podnosi świadomość kierowców korzystających z placówek handlowych. Ponadto staramy się działać małymi krokami – nasze profile firmowe w Internecie uzupełniliśmy o szczegółowe informacje dotyczące parkowania. Myślę, że edukacja ludzi to proces długotrwały i dopiero gdy kierowcy zaczną rozumieć, że zarządzany przez specjalistyczną firmę parking to nie kara, a ułatwienie, będziemy mogli mówić o sukcesie w tym temacie.

Jakie macie Państwo plany na przyszłość?

W najbliższych miesiącach zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać stosowane technologie, zacieśniać współpracę z aktualnymi klientami oraz poszerzać bazę kontrahentów. Zastosowanie parkomatów solarnych, których zaletą jest maksymalna mobilność sprawia, że mogą zostać wykorzystane w miejscach, w których nie ma dostępu do sieci elektrycznej. Otwiera to zupełnie nowe perspektywy wszystkim firmom oraz inwestorom działającym poza centrami miast czy wsi, albo prowadzącym działalność na terenach o niestandardowym ukształtowaniu terenu.
 
Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

Tagi: ATPark Tomasz Myszkowski
Oceń artykuł:

Fot: ATPark Źródło: ATPark

Nieustannie zwiększamy liczbę obsługiwanych parkingów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.