Nie dopisujemy narracji do niskiej wartości, ale bronimy z przekonaniem jakości

2024-01-18 | 08:00

Hörmann jest uznanym w branży budowlanej producentem wysokiej jakości bram, drzwi, ościeżnic i napędów, który z powodzeniem buduje międzynarodowy wizerunek już od blisko 90 lat. Jak podkreśla w rozmowie Jacek Czeremużyński, Dyrektor sprzedaży produktów dla przemysłu - oferujemy klientom „święty spokój”. Wybór naszego produktu to wykreślenie z listy zadań konieczności zajmowania się naprawami lub renowacjami.


Jak zaczęła się Państwa historia?

Hörmann w Polsce działa od ponad 30 lat, ale produkty znane były klientom dużo wcześniej. Zaczynaliśmy od uchylnych bram garażowych, które wtedy były hitem na rynku. W kolejnych latach Hörmann poszerzał swoją ofertę dla klientów indywidualnych, aby mogli się cieszyć atrakcyjnym wyglądem bramy garażowej czy drzwi wejściowych do domu, jakością wykonania oraz komfortem użytkowania, a także dla logistyki i przemysłu, aby zapewniać efektywne funkcjonowanie w każdych warunkach pracy.

Pomimo, iż Hörmann jest firmą rodzinną to aktualnie zatrudnia aż 6000 osób na całym świecie. W jaki sposób udaje się Wam utrzymać ducha rodzinnego biznesu w firmie, mimo jej znacznego wzrostu? Jakie wartości są dla Was najważniejsze?

Jestem jednym z pracowników z krótszym stażem. Firma przywiązuje się do swoich pracowników, a oni nie widzą konieczności zmiany pracodawcy. Pomimo mojego krótkiego stażu nie zetknąłem się z żadnym przypadkiem odrzucenia lub braku wsparcia. Dotyczy to zarówno moich koleżanek i kolegów w Polsce, jak i tych w centrali w Niemczech, a także w innych krajach Europy, Ameryki czy Azji. Czasami zdarza nam się żartować z różnic kulturowych, ale dzieje się to głównie po to, aby lepiej się poznać i zrozumieć. Szanujemy stabilne przywództwo członków rodziny, ale na każdym kroku dostrzegamy zainteresowanie punktem widzenia pracowników.


 
W Polsce firma Hörmann obecna jest od prawie czterech dekad. Jaka jest aktualnie pozycja rynkowa Państwa marki w naszym kraju i jakimi metodami budujecie przewagę konkurencyjną?

Jako najważniejsze postrzegam brak najmniejszych choćby kompromisów dotyczących jakości naszych produktów. Nasze ceny są dopasowane do rynku i produktu, który oferujemy. Nie podejmujemy jednak decyzji, które ułatwiłyby sprzedaż większej ilości produktów, ale obniżyłyby jakość i pewność klientów, że wraz z naszym znakiem pozbywają się trosk. Mamy wiele przykładów, że potrafimy dostarczyć rozwiązania, które w długim okresie zapewniają satysfakcję klientom i ich użytkownikom.

Co charakteryzuje Państwa produkty i dla kogo są one przeznaczone?

Nasze portfolio odpowiada na wiele złożonych sytuacji. W miejscach, gdzie ruch klientów i obsługi jest intensywny, a tak jest w galeriach handlowych mają zastosowanie nasze sztandarowe produkty. Z nowych serii, które promujemy, to prestiżowe bramy rolowane ShopRoller, przeznaczone do zamknięcia stoisk. Ich zastosowanie podniesie standard galerii, poprzez niepowtarzalny wygląd i wysoką kulturę pracy. Kolejny produkt, który ułatwi pracę przy wysokiej intensywności są drzwi wahadłowe wykonane z polietylenu. Drzwi te są niezniszczalne, łatwe w montażu, czyste w eksploatacji. Takie drzwi powinny zastąpić wszystkie kurtyny paskowe, które często magazynują brud lub kurz. Walor tych drzwi, którego nie należy pominąć to estetyka. Można je wybrać w każdym kolorze z palety RAL i w ten sposób zapewnić efektowne wkomponowanie w miejsce o prestiżowym charakterze.

Które z tych rozwiązań jest Państwa flagowym?

Skoro muszę wybrać to potwierdzę, że naszą największą dumą są bramy garażowe dla tych, którzy spełniają marzenia o własnym domu. W przemyśle rolę naszego flagowego produktu pełnią segmentowe bramy przemysłowe, które są niedoścignionym wzorcem w swojej kategorii. Nasze produkty odgrywają często rolę punktu odniesienia dla jakości innych produktów, co wyraża się w sformułowaniach: o ile krócej będzie pracował produkt konkurencyjny, jak częste interwencje serwisowe przy produktach o niższej cenie wpłyną na mój biznes? Wybór produktów ze znakiem Hörmann eliminuje takie pytania. Nie znaczy to, że nie zdarzają nam się usterki, które w procesie technologicznym są u nas wynikiem statystyki, a nie błędów. Nawet w tych rzadkich zdarzeniach jesteśmy na wezwanie klienta, aby uniknąć przerw w działaniu operacyjnym, co w logistyce i produkcji jest niezwykle ważne, a klientom indywidualnym zwiększa po prostu komfort życia.
 
Jak wygląda proces projektowania i dostosowywania Państwa rozwiązań do indywidualnych potrzeb klientów? Jakie wymagania stawiane są przed Państwem najczęściej?

W firmie Hörmann mamy ogromne zasoby wiedzy zbieranej przez lata i na całym świecie. Mamy aktywny dział, w którym  koleżanki i koledzy doradzają architektom i wspierają ich  w doborze odpowiednich rozwiązań. Nasi kierownicy projektów są wykształconymi inżynierami. Stale poszerzają swoją wiedzę o naszych produktach oraz specjalistyczną wiedzę branżową. Dzięki temu wzmacniają własne kompetencje, co pozwala im być nie tylko oferentami, a przede wszystkim konsultantami, którzy potrafią zidentyfikować nieścisłości i zagrożenia, a także zaproponować rozwiązanie, które je wyeliminuje. Klienci bardzo to doceniają, ponieważ na inwestycjach jest wiele obszarów, które należy integrować. My rozumiemy naszą rolę holistycznie i potrafimy osadzić skutecznie nasze produkty w projekcie jako całości.

Jakie innowacje lub nowości wprowadzacie Państwo w swoich produktach, aby sprostać zmieniającym się potrzebom rynku, szczególnie w kontekście zminimalizowania wpływu na środowisko?

Dbałość o środowisko jest naszym oczkiem w głowie. Przy produkcji wykorzystujemy zieloną energię. Wybrane nasze zakłady produkcyjne są zasilane energią z wodoru. Realizujemy to w triadzie: obliczanie śladu węglowego – jesteśmy świadomi naszego wpływu na środowisko; redukcja – ograniczamy emisję CO2 wszędzie tam gdzie jest to możliwe - u siebie oraz u naszych dostawców i kontrahentów (np. w transporcie); a to czego nie uda nam się zredukować, kompensujemy poprzez wspieranie certyfikowanych projektów ochrony klimatu, we współpracy z ClimatePartner. Jako firma rodzinna, właściciele troszczą się, aby ich sukcesorzy mieli czym oddychać w przyszłości. Jeśli chodzi o produkty, to rozwijamy je w kierunku ograniczania trwonienia energii. Jako przykłady podam przemysłowe bramy segmentowe, gdzie przy wyróżniającej izolacji cieplnej skróciliśmy czas ich otwarcia do 1 m/s, co jest nieosiągalne dla innych producentów, a w przemysłowych bramach szybkobieżnych uzyskaliśmy prędkość otwierania 4,5 m/s. To znacznie skraca czas wymiany powietrza i przynosi wymierne oszczędności. W rampach przeładunkowych oferujemy dynamiczną izolację, co znacznie zmniejsza wymianę powietrza, a w wariancie DOBO prawie ją eliminuje. To tylko 2 przykłady naszej troski o przyszłość naszą i naszych dzieci. Potwierdzenie znajdziecie Państwo w większości naszych produktów.

Bezpieczeństwo jest również kluczowym aspektem. Jakie środki bezpieczeństwa i certyfikacje oferują Wasze produkty?

Wszelkie wymagane i wiele innych. Oprócz jakości produkcji ważne jest rzetelne wykonanie montażu.Tu jesteśmy szczególnie ostrożni. W naszej firmie są zatrudnieni specjaliści nadzoru robót budowlanych. Nasze ekipy montażowe to wykwalifikowani fachowcy, ale jeśli zdarzyłby się im błąd, to zostanie on wykryty i usunięty przed przekazaniem produktu do eksploatacji. Nie odnotowujemy wypadków przy pracy, które są  spowodowane naszymi produktami. Nasze produkty są badane w europejskich notyfikowanych laboratoriach naukowo-badawczych, a jeśli wymagają tego przepisy również w Polsce. Cieszymy się z tego, że wartość naszych produktów jest potwierdzona.

W jaki sposób definiujecie Państwo "jakość" we własnych działaniach?

Wiele już o tym mówiłem, bo do jakości na każdym etapie przywiązujemy ogromną wagę. Próbując odejść od trywialnych określeń przytoczę może anegdotę, gdzie na propozycję obniżenia jakości jednego z ważnych produktów z naszej oferty Pan Christoph Hörmann zaprotestował i stwierdził, że nie jest gotów oferować klientom produktów, do których sam nie miałby szacunku. To nam, pracownikom, daje pewność, że nie dopisujemy narracji do niskiej wartości, ale bronimy z przekonaniem jakości.

Które korzyści wynikające ze współpracy biznesowej podkreślane są przez Państwa najczęściej w rozmowach z potencjalnymi partnerami biznesowymi?

Można powiedzieć, że oferujemy klientom „święty spokój”. Wybór naszego produktu to wykreślenie z listy zadań konieczności zajmowania się naprawami lub renowacjami. Dobrze dobieramy produkty, bo korzystamy z doświadczenia i wiedzy organizacji. Nie zapominamy oczywiście o cyklicznej konserwacji i przeglądach, o terminie których przypominamy klientom. To proste, a jednak rzadkie.  

Jak ocenia Pan rozwój branży budowlanej w Polsce w najbliższej przyszłości? Który z segmentów rynku nieruchomości może okazać się najbardziej perspektywiczny?

Będąc niewolnikami naszej własnej jakości zdajemy sobie sprawę, że nadchodzi czas renowacji w budownictwie indywidualnym. Pomimo, że nasze urządzenia skierowane do klientów indywidualnych są często sprawne dłużej niż 30 lat, to wiemy, że wymagania dotyczące izolacyjności cieplnej budynków (inne również, jak choćby względy estetyczne) zmieniły się i nadchodzi czas wielu wymian. Rezultatem będzie z pewnością powrót klientów do nas po nowe rozwiązania, bo z poprzednich byli przez lata zadowoleni. W rozwiązaniach przemysłowych mamy dużą niepewność, bo sytuacja bliskiej i – od niedawna dalekiej – wojny wyklucza stabilność i pewność prognoz. Logistyka ma duży potencjał nadal na zachodzie Polski, ale wydaje się, że wschodnie tereny też potrzebują powierzchni magazynowych. Spodziewaliśmy się trudnego roku 2023, ale okazało się, że jest inaczej i cały czas mamy pełne ręce pracy. Ostrożnie, ale z optymizmem, patrzę na rok 2024.

Jakie są zatem, plany Hörmann na przyszłość? Czy firma planuje dalszy rozwój i ekspansję, czy może bardziej koncentrację na utrzymaniu obecnych osiągnięć i wartości?

Firma stale rozwija swoje portfolio. Jako przykład podam rozwiązanie do sprawnego przeładunku naczep dwupokładowych. W Wielkiej Brytanii bardzo rozpowszechnione są takie właśnie środki transportu. Dają one możliwość załadowania na jedną naczepę 54 palet zamiast 36. To najkrócej licząc dwa samochody w trasie zamiast trzech. Nietrudno policzyć oszczędności wynikające z tego rozwiązania. Firmy w UK dzięki temu rozwiązaniu realizują z sukcesem cele strategii ESG. Znak zapytania stoi przy sprawnym przeładunku takich naczep. Nasza brytyjska fabryka Hörmann Transdek produkuje od 17 lat windy do rozładunku naczep dwupokładowych na potrzeby rynku brytyjskiego. Nasze urządzenia pozwalają rozładować taki samochód w ciągu 30 minut. To doskonały wynik. Nadchodzi czas takich rozwiązań dla całej Europy. Wierzę, że w najbliższych miesiącach w Polsce będzie można zobaczyć takie rozwiązanie w działaniu.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

Tagi: Hormann Polska Jacek Czeremużyński drzwi kraty rolowane bramy wjazdowe
Oceń artykuł:

Fot: Hörmann Źródło: Hörmann

Nie dopisujemy narracji do niskiej wartości, ale bronimy z przekonaniem jakości

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.