Komunikacja zewnętrzna czy specjaliści wewnątrz firmy nigdy nie jest sytuacją 0–1. Specjalista wewnątrz firmy jest potrzebny, aby zrozumiał, co firma zewnętrzna mu oferuje, dlaczego takie, a nie inne rozwiązania mają być efektywne. Jeśli ktoś nie zna się na kampaniach digitalowych, nie rozumie mediów społecznościowych czy nie organizował nigdy eventu, to nie będzie w stanie chociażby ocenić ofert, jakie podeślą mu agencje. Niemniej jednak nie da się mieć do dyspozycji w biurze specjalistów od wszystkiego, stąd też nadal na rynku będą miały rację bytu wyspecjalizowane podmioty, realizujące działania w swoich obszarach kompetencji. Ważne tylko, aby osoby zajmujące odpowiednie stanowiska były przeszkolone i przygotowane zarówno do pracy, jak i do podejmowania decyzji w obszarach, za które odpowiadają - uważa Rafał Wiśniewski, Managing Director ADS_Gang.
Zdarza się, iż agencje marketingowe / PR-owe obsługują Klientów zdalnie, ale w mojej ocenie jest to najmniej efektywna metoda, oczywiście poza kilkoma wyjątkami. Przede wszystkim, aby zaplanować skuteczne działania na terenie kraju/miasta trzeba bardzo dobrze znać specyfikę danego regionu oraz społeczności, potrzeby i oczekiwania, a to trudno poznać, będąc w oddziale w Londynie czy Budapeszcie. Na zewnątrz możemy wypuścić informatyków, architektów czy doradców biznesowych, lecz aby skutecznie zrobić coś na miejscu, trzeba po prostu tam być. W Polsce, w Warszawie, a często też w konkretnej dzielnicy, w której mieści się centrum handlowe i w którym żyją nasi Klienci.
Gdy wybieramy partnera do współpracy, niezwykle ważna jest dla nas jego stabilność biznesowa. Współpracowaliśmy już z wieloma młodymi podmiotami, które albo zabłysnęły na rynku, albo się nim wręcz zachłysnęły, ale to dopiero współpraca z mniej znanymi, lecz solidnymi i stabilnymi podmiotami dała najlepsze efekty i płynną współpracę. Po kilku latach i różnych doświadczeniach mam wrażenie, że ci, którzy głośno krzyczą i chwalą się wszystkim – robią najwięcej szumu wokół niczego. A ci, który faktycznie coś potrafią – nie robią wokół siebie tyle zamieszania.