Największe znaczenie ma integracja internetowej i tradycyjnej sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-01-25 | 09:29

Dzisiejsze centra handlowe pełnią coraz to więcej nowych i ciekawych funkcji. Dziś można w nich załatwić wszystkie codzienne potrzeby - od pralni, przez szewca, bo wizytę w punktach bankowych. Miłośnicy dobrego jedzenia mogą skorzystać z bogatej oferty gastronomicznej. W wolnych chwilach można pójść do kina, na wystawę czy pokaz mody. Zarządcy galerii muszą w tym wszystkim zachować jednak zdrowy rozsądek, tak aby na znaczeniu nie traciło to co najważniejsze, czyli oferta handlowa. O najważniejszych wyzwaniach, ale także możliwościach na 2016 rozmawiamy z Sabriną Faramarzi, Strategic Insights Analyst, Portland Design.

Co Pani zdaniem jest największym wyzwaniem dla obiektów handlowych na początku 2016 roku?
Dla centrów handlowych największym wyzwaniem jest obecnie wzbogacanie rozrywki, ale bez utraty najważniejszego aspektu, czyli atrakcyjnej oferty handlowej. Aby stać się miejscem w którym społeczność gromadzi się wokół wspólnych interesów, ale jednocześnie wciąż tworzyć i oferować niezwykłe doświadczenia zakupowe, które zapewniają poczucie indywidualności. Tworzenie parków rozrywki, które angażują i bawią klientów w każdym wieku, ale jednocześnie kreują rytuały związane z handlem, rozwijane wokół potrzeb o charakterze kulturalnym i rozrywkowym.

A jeśli chodzi o nowe szanse, możliwości, dziedziny na których rozwój warto postawić?
Budowanie lojalności klientów to dziedzina, która wciąż nie jest dostatecznie rozwinięta i która często pomijana jest zarówno przez sieci handlowe, jak i deweloperów. Dlatego największe możliwości to nowe i unikatowe sposoby na kreowanie i utrzymywanie lojalności ze strony konsumentów. Warto podpatrzeć jak robią to firmy z branż takich jak FMCG, mediów czy rozrywki. Umiejętnie postępują marki obecne tylko w internecie, które centra handlowe wykorzystują jako platformę to tworzenia konsumenckiego zaangażowania.

2015 rok był dla branży retail niezwykle ciekawy. Co Pani zdaniem było wydarzeniem o największym znaczeniu?
Myślę, że największe znaczenie ma integracja internetowej i fizycznej sprzedaży. "Dash" czyli nowe urządzenie do robienia zakupów przez internet wprowadzone przez firmę Amazon sprawiło, że proces przejścia od "chcę to" do "kupuję" znacznie skrócił się w czasie. To coś co sprzedawcy zawsze starali się przyśpieszyć. Na drugim końcu skali są marki, które stawiają na zakupy bardziej rozciągnięte w czasie, które starają się utrzymać zaangażowanie konsumentów na dłużej, poprzez system opóźnionej w czasie gratyfikacji za zakupy. Tak dzieje się niemal zawsze - z każdą nową tendencją rozwija się też trend całkowicie odwrotny.

Tagi:
Oceń artykuł:

Największe znaczenie ma integracja internetowej i tradycyjnej sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.