Według Marty Kocik, Managera ds. Marketingu i PR w Magnolia Park aby zmaksymalizować skuteczność reklamy, należy zadbać o spójność z marką i jej strategią oraz w jak największym stopniu dopasować kampanię do grupy docelowej. Kluczem do sukcesu jest precyzyjna komunikacja z klientami, dostosowana do ich profilu. Warto stworzyć wspólną strategię komunikacji i działań marketingowych we wszystkich kanałach: w kampaniach zewnętrznych, internetowych, medialnych i w mediach społecznościowych.
Dobrą drogą do efektywnego komunikowania się z klientami jest zbieranie danych, ich analiza i umiejętne wykorzystanie. Już prawie 80 proc. społeczeństwa korzysta z Internetu, a konwergencja świata rzeczywistego i świata online umożliwia szybsze i dokładniejsze dotarcie do klientów z konkretnym przekazem. Reklama powinna być estetyczna, a czasami warto, aby była zaskakująca. Naszą najnowszą odsłonę akcji kreatywnej „Magnolia Inspiruje” oparliśmy na tzw. storytellingu. Opowiadamy historię kobiety, która jest naturalna, spontaniczna, lubi zakupy i spotkania z przyjaciółkami. Nasz bohaterka jest uśmiechnięta i pełna energii. Taka jak wrocławianki i mieszkanki Dolnego Śląska, które kupują w Magnolia Park. Kampanie marketingowe są elementem naszej strategii wzmacniania konkurencyjności. Inne to np. urozmaicony i nieustannie rozwijany tenant mix, a także modernizacje oraz ulepszenia wewnątrz naszego multifunkcyjnego centrum.
Celem Magnolia Park jest docieranie do wszystkich klientów i grup docelowych. Informujemy ich, inspirujemy, chcemy, żeby byli zawsze na bieżąco. Kilka razy w roku przeprowadzamy zewnętrzne kampanie wizerunkowe. Kładziemy duży nacisk na komunikowanie się z klientami poprzez radio, ponieważ zależy nam, aby docierać do mieszkańców z całego Dolnego Śląska. Z tego samego powodu bardzo ważny jest dla nas także Internet. Prowadzimy stronę www i jesteśmy aktywni na portalach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram, które są platformą do wymiany informacji, opinii i sugestii. Radio i Internet umożliwiają nam budowanie dużego zasięgu komunikacji przy efektywnie wykorzystanym budżecie. Dodatkową korzyścią narzędzi online jest ich precyzyjność i mierzalność efektów. Warto dodać, że udało nam się stworzyć wspólną strategię komunikacji i działań marketingowych we wszystkich kanałach. To umożliwia nam również docieranie do najemców, którzy chcą otwierać nowe salony w naszym centrum i rozwijać istniejące. Dzięki temu nasza oferta jest różnorodna, co doceniają klienci, którzy chcą do nas wracać.
Ciekawym przykładem reklam, opartych na wykorzystywanym także przez nas storytellingu, są produkcje Allegro. Moim zdaniem ich poruszające filmy są skutecznym narzędziem. Pomimo swojej długości, trzymają widza przed ekranem do samego końca, a niejednego doprowadzają do wzruszenia i łez. To tylko pokazuje, że warto być odważnym w tworzeniu reklam i wychodzić poza schemat. Myślenie outside the box często się opłaca.