Monitory i ekrany LED stanowią świetny fundament budowy nowoczesnych powierzchni reklamowo-informacyjnych w rynku retail

2023-06-15 | 08:00

Handel to jedna z najważniejszych gałęzi gospodarki, a centra handlowe i sklepy detaliczne stanowią jej nieodłączny element. Aby osiągać jak najlepsze wyniki, takie miejsca muszą być odpowiednio zarządzane, a stosowane przez nie strategie, narzędzia i technologie powinny być skuteczne i dostosowane do aktualnych trendów rynkowych oraz potrzeb klientów. Jakie zatem narzędzia warto stosować w komunikacji? - na to i kilka innych pytań odpowiada Rafał Wójcik, ID Sales Monitor Signage&CTV KAM w LG Electronics Polska.


Jakie są obecnie najważniejsze narzędzia marketingowe stosowane przez centra handlowe i w sklepy detaliczne i jakie są najefektywniejsze sposoby ich wykorzystania?

Najpopularniejsze narzędzia dają nam social media oraz standardowe formy reklamy takie jak TV, radio czy billboardy. Z ich wykorzystaniem tylko zapraszamy klientów do centrum handlowego, czy galerii. Najistotniejsze jest jednak to co stanie się później, kiedy klient jest już w galerii. Tutaj z odpowiedzą przychodzi Digital Signage. To właśnie dzięki niemu klient może odbyć swoją podróż (customer journey) zgodnie z założeniami marketingowymi oraz oczekiwaniami właścicieli czy najemców przestrzeni handlowej. Monitory, telewizory czy ekrany LED z naszej oferty stanowią świetny fundament budowy nowoczesnych powierzchni reklamowo – informacyjnych w rynku retail. Dodatkowo unikatowa technologia OLED, w tym transparentne ekrany OLED, pozwalają uzyskać efekt zaskoczenia. Często wykorzystywane są w tworzeniu viralowej reklamy, tak pożądanej przez działy marketingu różnych rynków wertykalnych.  

Na jakie aspekty i trendy rynkowe warto dziś zwrócić uwagę podczas planowania działań marketingowych?

Dzisiaj jesteśmy świadkami pewnej ewolucji sklepów, być może nawet rewolucji, które stają się hybrydą sklepu internetowego i stacjonarnego w jednym lub typowym concept storem. Sklepy z pełnymi produktów półkami przechodzą powoli do lamusa, nie mówię tutaj, że nastąpi to w krótkim czasie, jednak już teraz możemy posługiwać się przykładem wielu znanych marek czy sieci, gdzie zakupy odbywają się z poziomu monitora dotykowego, podczas gdy klient siedzi na wygodnej kanapie w sklepie lub salonie, a do czasu wyboru nie ma kontaktu z towarem. W tym wypadku półki z towarem zastępowane są szeregiem wyświetalczy, które pozwalają dynamicznie prezentować i zmieniać ofertę sklepu. Dając możliwość przygotowywania w pełni elastycznej oferty, dostosowanej do pogody, dnia tygodnia, sezonu/pory roku, czy przeważającej płci osób w sklepie.

Jakiego typu działania przyciągają najefektywniej konsumentów do obiektów handlowych i sklepów detalicznych?

Najbardziej efektywna forma, często dość nieoczywista, to moim zdaniem wspomniana wcześniej reklama viralowa. Viral, czyli treść czy to w formie grafiki, video lub tekstu, która bardzo szybko rozprzestrzenia się pomiędzy odbiorcami, głównie z wykorzystaniem social mediów. Każdy dobry marketingowiec zna siłę oddziaływania materiałów viralowych. A kiedy viral idzie w parze z odpowiednio szybkim reagowaniem na wydarzenia w otaczającym nas świecie, jest to tak zwany real time marketing, a jego rzeczywista wartość się powiększa. Właśnie potrzeba szybkiego reagowania lub podmiany treści powoduje, że wyświetlacze video stały się popularnym rozwiązaniem, które wyeliminowało plakaty czy wielkoformatowe powierzchnie reklamowe z przestrzeni handlowych. Wymiana treści na nośniku elektronicznym odbywa się w czasie rzeczywistym, podczas gdy w przypadku analogowej reklamy trzeba kalkulować czas na przygotowanie, wydruk, kolportaż oraz wymianę fizycznej reklamy.

Czy w Pana ocenie proces komunikacji centrum handlowego i sklepów detalicznych jest dziś bardziej skuteczny online, czy też z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów reklamowych?

Ostatnie lata pokazały, że świat rzeczywisty bardzo „zaprzyjaźnił” się z wirtualnym. Czas wolny – oglądanie filmów, zakupy, kontakty  interpersonalne - każda z dziedzin ma odzwierciedlenie w wersji online. Tym samym w dobie zmieniającego się trendu handel detaliczny nie mógł zostać w tyle i pojawił się, dobrze nam już znany - e-commerce. Sprzedaż online oczywiście usprawnia i przyspiesza proces zakupowy, jednakże nadal konsument potrzebuje zobaczyć produkt na żywo. I tutaj właśnie takim katalizatorem są ekrany Digital Signage. Pełnią one funkcje wizualizacji produktu i dostępnych jego opcji na ekranach w formie wirtualnej, ale jednocześnie dają możliwość obcowania z ekspedientem, obsługą sklepu czy produktem właśnie. Dlatego niezależnie od skuteczności reklamy online, czy tradycyjnych kanałów reklamowych kluczem do sukcesu staje się dbanie o klienta w sklepie czy salonie, aby ułatwić mu podjęcie właściwej decyzji zakupowej w oparciu o komfortowe warunki i przejrzystą ofertę. Myślę, że aktualnie projektanci przestrzeni handlowych dążą do tego, aby zamiast biegania pomiędzy półkami z konserwami, a płatkami śniadaniowymi lub przebieraniem koszul w poszukiwaniu właściwego rozmiaru klient mógł wybrać to, co potrzebuje z oferty, siedząc wygodnie na kanapie, a jego zamówienie było kompletowane niezależnie, podczas gdy on będzie zapoznawał się z pozostałą ofertą sklepu.  

Dziękujemy za Pana opinię.
Dziękuję.

Tagi: LG Electronics Polska Rafał Wójcik
Oceń artykuł:

Fot: LG Electronics Polska Źródło: LG Electronics Polska

Monitory i ekrany LED stanowią świetny fundament budowy nowoczesnych powierzchni reklamowo-informacyjnych w rynku retail

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.