Monika Wójcik, Greno: Ludzie zauważają, że w domu również można się bawić modą

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-07-19 | 08:00
Marka Mituu przechodzi rebranding i zmienia się w Greno Home, czyli powraca do swoich korzeni. O tym, dlaczego Mituu przez tak krótki okres funkcjonowała na rynku handlowym opowiedziała portalowi Galeriehandlowe.pl Monika Wójcik, managing director w firmie Greno.

Co było impulsem do otwarcia marki Mituu?
Wcześniej zajmowaliśmy się głównie sprzedażą hurtową, a nie detaliczną. Była to dywersyfikacja naszej działalności. W momencie, kiedy nie udało się nam osiągnąć wśród hurtowników odpowiedniego poziomu współpracy, a głównie mam na myśli visual merchandising, postanowiliśmy otworzyć sieć sklepów. Chcieliśmy pokazać, jak układać kolekcje, jak prezentować, jak o nich mówić. Sklepy musiały mieć inną nazwę, aby nie zaburzyć kanałów dystrybucji i dlatego powstała nazwa Mituu. Są butiki tekstylne, gdzie położyliśmy maksymalny nacisk na stronę prezentacji i szkoleń. Po ok. 5 latach wszystko bardzo dobrze działa i jest spójne. Cel został osiągnięty.
W takim razie dlaczego marka Mituu jest w trakcie rebrandingu?
Klienci wchodząc do naszych sklepów notorycznie pytali, czy są ręczniki Greno, a w sklepach znajdowało się 100% produktów Greno. Dlatego po tym okresie, kiedy stwierdziliśmy, że nie ma zaburzenia na rynku pomiędzy sprzedażą hurtową a detaliczną postanowiliśmy odświeżyć markę, a raczej przywrócić tą, o którą wszyscy pytali i szukali na półkach, czyli Greno. Zmiany będą kosztowne, ale łatwiej jest wykluczyć markę Mituu, która nie ma takiej renomy, jak Greno. Dodatkowo w nazwie firmy występuje ten sam logotyp, co w Greno Home, czyli sklepach już po zmianie, więc będzie nam o wiele łatwiej, jeżeli chodzi o reklamę. Można powiedzieć, że rebranding tej marki jest powrotem do macierzy.
Jak długo przygotowywali się Państwo do tego procesu?
Badania wewnętrzne trwały ok. 3 lata. Samo przygotowanie projektu to ok. 1,5 roku ciężkiej pracy.
Na jakie największe problemy napotkali Państwo podczas procesu rebrandingu?
Największe problemy były głównie natury technicznej, czy związane z kreacją reklamy. Chociaż ciężko nazwać je problemami, gdyż były to zmiany naturalne związane z podjętym wyzwaniem.
Rebranding logo GAP się nie przyjął. Marka pod naciskiem fanów na Facebook’u wróciła do pierwotnej wersji znaku firmowego. Nie boją się Państwo takiej sytuacji?
Nie ma takiej możliwości, aby zmiany się nie przyjęły i żeby klienci nie byli zadowoleni z marki Greno, gdyż znana była ona już wcześniej. Nie ma powodu do zmartwień, a wręcz odwrotnie. Widzimy, że dla klientów marka Greno zdecydowie przewyższała markę Mituu. To co wydarzyło się przez ostatnie 5 lat jest niczym w stosunku do naszej 20-letniej pracy na rynku z marką Greno i sprzedaży wielu milionów sztuk produktów tekstylnych.
Do kiedy proces rebrandingu ma zostać zakończony?
Będzie to maksymalnie okres 5 lat, kiedy wszystkie butiki Mituu zostaną poddane procesowi przemian. Greno posiada także sieć sklepów franczyzowych Bielbaw Home, a te będą żyły swoim trybem w oparciu o umowy franczyzowe. Tutaj rebrandingu nie będzie, gdyż jako właściciel 200-letniej marki Bielbaw na pewno będziemy kontynuować jej działalność. Funkcjonujemy w tym wypadku dwutorowo.
Jak klienci zareagowali na informacje o zmianach, jakie czekają sklepy Mituu? Czy były z tym jakieś problemy?
Nie było problemu, bo niektóre sklepy zostały otwarte całkowicie od nowa, więc klienci nie mieli szans spotkać się z wcześniejszą marką. Chodzi tutaj np. o Ursus Factory. Tam gdzie nastąpił rebranding, czyli np. w Sosnowcu, personel już wcześniej informował o zmianach, które nastąpią. Nasi klienci byli całkowicie przygotowani na rebranding.
Jesienią w poznańskiej galerii zostanie otwarty pierwszy w Polsce salon H&M Home. Na rynku funkcjonuje z powodzeniem Zara Home. Co wyróżnia markę Greno na tle tych gigantów?
Znajomość polskich gustów i preferencji, rozmiarów, jakości. Bardzo ważne rzeczy, jeżeli chodzi o tekstylia domowe. Dlatego, że w Europie jest tyle preferencji, kierunków wiodących i rozmiarów ile krajów. Poza tym żadna marka nie skupiła się tylko i wyłącznie na tekstyliach domowych. Są takie sklepy jak np. home&you, jednak tekstylia zajmują tam znacznie mniej miejsca, gdyż nie jest to łatwy produkt. Także ciężko stwierdzić, jaka marka może stanowić bezpośrednią konkurencję.
Do kogo skierowane są produkty marki?
Klientem jest cały przekrój społeczeństwa. Dostępne są trzy kolekcje, a każda w innym przedziale cenowym. W każdej z nich staramy się wypracować konsensus pomiędzy ceną a jakością, aby dla każdego portfela w Polsce nasze produkty były w zasięgu ręki.
Jakie plany na przyszłość poza oczywiście rebrandingiem mają Państwo w najbliższej perspektywie?
Klienci są coraz bardziej wymagający, więc z przyjemnością będziemy wzbogacać ofertę o prestige line – produkty coraz wyższej jakości, które są poszukiwane. Chodzi tutaj np. o satynę wysokiego gatunku, czy np. produkty z kryształkami Swarovskiego. Większość produktów jest oparta o nasz własny dział graficzny, więc wychodzimy do klientów z ich własnymi pomysłami. Od 2,5 roku obserwujemy, że moda wchodzi do Polskich domów, a kiedyś było to dosyć niespójne z obowiązującymi trendami. Ludzie zauważają, że w domu również można się bawić modą.
A otwarcia nowych sklepów?
Do końca roku co miesiąc będziemy otwierać od 1 do 2 sklepów. Szukamy wciąż dobrych lokalizacji, w dobrych galeriach, a wcale nie jest o nie łatwo.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Wójcik, Greno: Ludzie zauważają, że w domu również można się bawić modą

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.