Monika Trzcińska, GH Madison: Wspólnie z najemcami poszukujemy pomysłów na akcje

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-06-08 | 09:00
W centrach handlowych eventy już dawno przestały być tylko nieangażującymi i niezobowiązującymi widowiskami dostarczającymi wyłącznie rozrywki. Dziś oczekuje się, że akcja promocyjna czy wydarzenie będzie czymś więcej - zaangażuje klienta i będzie działać na korzyść jego samego lub całej społeczności. Centra handlowe także chcą być postrzegane jako społecznie odpowiedzialne. W ten właśnie trend wpisała się akcja edukacyjna "Gdańsk czyta dwa razy szybciej", która odbyła się 12 i 13 maja w Galerii Handlowej Madison. Podczas eventu młodzież szkolna, gimnazjalna i licealna miała szansę wziąć udział w bezpłatnych kursach podnoszących szybkość czytania i efektywność rozumienia. O szczegółach tej wyjątkowej akcji opowiada Monika Trzcińska, Dyrektor Marketingu Galerii Handlowej Madison.

Akcja "Gdańsk czyta dwa razy szybciej" była bardzo specyficzna i na pewno nie miała charakteru masowego. Jej celem nie było uzyskanie zasadniczego wzrostu frekwencji, gdyż nie pozwalała na to formuła szkoleń. Zajęcia z trenerem szybkiego czytania odbywały się w kameralnej atmosferze, w kilkunastoosobowych grupach i trwały przez ok. 30 min. Akcja miała przede wszystkim wymiar edukacyjny.
Wydarzenie to organizowaliśmy siłami własnymi oraz naszego partnera, firmy Intelektualnie.pl. Wszystko udało się znakomicie dzięki zaangażowaniu pracowników działu marketingu i wsparciu pozostałych pracowników. Jednakże to, czy dana impreza albo wydarzenie organizowane jest przez zewnętrzną agencję, czy też własnymi siłami, zależy głównie od rodzaju imprezy i stopnia jej skomplikowania. Imprezy łączące się z bardzo dużym zaangażowaniem organizacyjnym i technicznym, np. pokazy mody, czy imprezy angażujące klientów, metamorfozy, rozgrywki i tym podobne zabawy, wolimy powierzyć specjalistycznym firmom i agencjom eventowym.
Ponadto najemcy Galerii Handlowej Madison włączają się bardzo chętnie w organizowane przez nas akcje. Jednakże zawsze staramy się, aby marki najemców współgrały z charakterem i rodzajem danej imprezy. Przy organizacji pokazów mody zawsze możemy liczyć na udział marek odzieżowych, salonu fryzjerskiego czy perfumerii, natomiast przy akcjach skierowanych np. do dzieci, zazwyczaj udaje nam się się namówić właśnie dziecięce marki. Kilkakrotnie organizowaliśmy akcje "Zwierzaki w Madisonie", w które w największym stopniu angażował się sklep "Folwark Zwierzęcy". Organizujemy także cykliczne akcje promocyjne pod hasłem "Twoje Soboty w Madisonie", w ramach których w kolejnych miesiącach swoje promocje organizują poszczególne branże: obuwnicza, kosmetyczna, biżuteryjna, etc. Akcje te cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem i nie mamy problemu ze zgłoszeniami sklepów.
Warto jednak podkreślić, że tego rodzaju współpraca działa także w drugą stronę, gdy najemcy sami wychodzą z pomysłem na zorganizowanie ciekawych imprez, wówczas GH Madison także chętnie się angażuje, np. poprzez udzielenie wsparcia organizacyjnego czy promocyjnego. Zawsze namawiamy naszych najemców, abyśmy wspólnie poszukiwali pomysłów na akcje, które będą służyły zarówno im, jak i całemu centrum.
Udział w tego rodzaju akcjach nie wiąże się dla naszych najemców z żadnymi kosztami. My szanujemy zaangażowanie najemców i wychodzimy z założenia, że każda inicjatywa może być cenna, natomiast najemcy doceniają naszą otwartość i partnerskie podejście. Bardzo cieszymy się, że nasze marketingowe zaangażowanie zostało docenione, co pokazał chociażby grudniowy Ranking Centrów Handlowych, w którym GH Madison na obszarze działań marketingowych została sklasyfikowana na I. pozycji. Obie strony wiedzą, że tak naprawdę gra toczy się  do jednej bramki - o klienta i jego satysfakcję.
Zależnie od rodzaju akcji i grupy, do jakiej jest skierowana, posługujemy się bardzo zróżnicowanym media-mix′em, wliczając w to zarówno kanały tradycyjne, jak i elektroniczne, czy niestandardowe. W przypadku omawianej akcji do komunikacji wykorzystaliśmy kanały elektroniczne, mailingi do szkół oraz własne bazy danych klientów - nasze oraz naszego partnera.
 
Przy układaniu kalendarium imprez bierzemy pod uwagę zarówno opinię klientów, aktualny trend oraz wewnętrzną politykę firmy. Część imprez planujemy sami, niektóre zaś pojawiają się spontanicznie, jeśli otrzymujemy ciekawe zaproszenie do współpracy czy ofertę. Słuchamy opinii zarówno klientów, jak i najemców.
Większość naszych akcji kierujemy do zróżnicowanych grup klientów. Natomiast ostatnio przeprowadzona akcja, pod hasłem "Gdańsk czyta dwa razy szybciej", była skierowana do młodzieży gimnazjalnej, licealnej i studentów oraz wszystkich tych, którzy chcieli podnieść efektywność swojego czytania.
 
Galeria Handlowa Madison ma bogate kalendarium imprez i wydarzeń, o różnym charakterze, różnej tematyce i skierowanych do różnych grup społecznych. Jednym z naszych założeń jest, aby nie ograniczać się tylko do akcji wspierających sprzedaż, typowych wyprzedaży, weekendów zniżek, etc., choć oczywiście i takie akcje promocyjne organizujemy. Staramy się jednak, aby nasz kalendarz imprez wzbogacać o wydarzenia mające charakter niekomercyjny, ale o wydźwięku edukacyjnym bądź prospołecznym, bo to właśnie one budują emocjonalne przywiązanie do marki. Znakomitym przykładem takiego właśnie działania była akcja "Gdańsk czyta dwa razy szybciej". Innym przykładem jest także niedawna akcja  -   "Pit 2010", kiedy to przy okazji bezpłatnego wypełniania PITów naszych klientów namawialiśmy do przekazywania 1% podatku na wybrane cele charytatywne. Wówczas udało nam się wypełnić ok. 200 rozliczeń podatkowych, z których we wszystkich zadeklarowano przekazanie 1% na wybrany cel charytatywny.
 
Bardzo chętnie współpracujemy z instytucjami kulturotwórczymi, np. Europejskim Centrum Solidarności, które zorganizowało ciekawy i zaskakujący klientów happening "Przebieralnia  PRL, gościmy u siebie różnego rodzaju wystawy fotograficzne, happeningi czy spotkania z twórcami i autorami, np. uczestnikami festiwali gwiazd i festiwali  filmowych, a także ze znanym trójmiejskim fotografem Maciejem Kosycarzem.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Trzcińska, GH Madison: Wspólnie z najemcami poszukujemy pomysłów na akcje

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.