Akcja "Gdańsk czyta dwa razy szybciej" była bardzo specyficzna i na
pewno nie miała charakteru masowego. Jej celem nie było uzyskanie
zasadniczego wzrostu frekwencji, gdyż nie pozwalała na to formuła
szkoleń. Zajęcia z trenerem szybkiego czytania odbywały się w kameralnej
atmosferze, w kilkunastoosobowych grupach i trwały przez ok. 30 min.
Akcja miała przede wszystkim wymiar edukacyjny.
Wydarzenie to organizowaliśmy siłami własnymi oraz naszego partnera, firmy Intelektualnie.pl. Wszystko udało się znakomicie dzięki zaangażowaniu pracowników działu marketingu i wsparciu pozostałych pracowników. Jednakże to, czy dana impreza albo wydarzenie organizowane jest przez zewnętrzną agencję, czy też własnymi siłami, zależy głównie od rodzaju imprezy i stopnia jej skomplikowania. Imprezy łączące się z bardzo dużym zaangażowaniem organizacyjnym i technicznym, np. pokazy mody, czy imprezy angażujące klientów, metamorfozy, rozgrywki i tym podobne zabawy, wolimy powierzyć specjalistycznym firmom i agencjom eventowym.
Ponadto najemcy Galerii Handlowej Madison włączają się bardzo chętnie w organizowane przez nas akcje. Jednakże zawsze staramy się, aby marki najemców współgrały z charakterem i rodzajem danej imprezy. Przy organizacji pokazów mody zawsze możemy liczyć na udział marek odzieżowych, salonu fryzjerskiego czy perfumerii, natomiast przy akcjach skierowanych np. do dzieci, zazwyczaj udaje nam się się namówić właśnie dziecięce marki. Kilkakrotnie organizowaliśmy akcje "Zwierzaki w Madisonie", w które w największym stopniu angażował się sklep "Folwark Zwierzęcy". Organizujemy także cykliczne akcje promocyjne pod hasłem "Twoje Soboty w Madisonie", w ramach których w kolejnych miesiącach swoje promocje organizują poszczególne branże: obuwnicza, kosmetyczna, biżuteryjna, etc. Akcje te cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem i nie mamy problemu ze zgłoszeniami sklepów.
Warto jednak podkreślić, że tego rodzaju współpraca działa także w drugą stronę, gdy najemcy sami wychodzą z pomysłem na zorganizowanie ciekawych imprez, wówczas GH Madison także chętnie się angażuje, np. poprzez udzielenie wsparcia organizacyjnego czy promocyjnego. Zawsze namawiamy naszych najemców, abyśmy wspólnie poszukiwali pomysłów na akcje, które będą służyły zarówno im, jak i całemu centrum.
Udział w tego rodzaju akcjach nie wiąże się dla naszych najemców z żadnymi kosztami. My szanujemy zaangażowanie najemców i wychodzimy z założenia, że każda inicjatywa może być cenna, natomiast najemcy doceniają naszą otwartość i partnerskie podejście. Bardzo cieszymy się, że nasze marketingowe zaangażowanie zostało docenione, co pokazał chociażby grudniowy Ranking Centrów Handlowych, w którym GH Madison na obszarze działań marketingowych została sklasyfikowana na I. pozycji. Obie strony wiedzą, że tak naprawdę gra toczy się do jednej bramki - o klienta i jego satysfakcję.
Zależnie od rodzaju akcji i grupy, do jakiej jest skierowana, posługujemy się bardzo zróżnicowanym media-mix′em, wliczając w to zarówno kanały tradycyjne, jak i elektroniczne, czy niestandardowe. W przypadku omawianej akcji do komunikacji wykorzystaliśmy kanały elektroniczne, mailingi do szkół oraz własne bazy danych klientów - nasze oraz naszego partnera.
Przy układaniu kalendarium imprez bierzemy pod uwagę zarówno opinię klientów, aktualny trend oraz wewnętrzną politykę firmy. Część imprez planujemy sami, niektóre zaś pojawiają się spontanicznie, jeśli otrzymujemy ciekawe zaproszenie do współpracy czy ofertę. Słuchamy opinii zarówno klientów, jak i najemców.
Większość naszych akcji kierujemy do zróżnicowanych grup klientów. Natomiast ostatnio przeprowadzona akcja, pod hasłem "Gdańsk czyta dwa razy szybciej", była skierowana do młodzieży gimnazjalnej, licealnej i studentów oraz wszystkich tych, którzy chcieli podnieść efektywność swojego czytania.
Galeria Handlowa Madison ma bogate kalendarium imprez i wydarzeń, o różnym charakterze, różnej tematyce i skierowanych do różnych grup społecznych. Jednym z naszych założeń jest, aby nie ograniczać się tylko do akcji wspierających sprzedaż, typowych wyprzedaży, weekendów zniżek, etc., choć oczywiście i takie akcje promocyjne organizujemy. Staramy się jednak, aby nasz kalendarz imprez wzbogacać o wydarzenia mające charakter niekomercyjny, ale o wydźwięku edukacyjnym bądź prospołecznym, bo to właśnie one budują emocjonalne przywiązanie do marki. Znakomitym przykładem takiego właśnie działania była akcja "Gdańsk czyta dwa razy szybciej". Innym przykładem jest także niedawna akcja - "Pit 2010", kiedy to przy okazji bezpłatnego wypełniania PITów naszych klientów namawialiśmy do przekazywania 1% podatku na wybrane cele charytatywne. Wówczas udało nam się wypełnić ok. 200 rozliczeń podatkowych, z których we wszystkich zadeklarowano przekazanie 1% na wybrany cel charytatywny.
Bardzo chętnie współpracujemy z instytucjami kulturotwórczymi, np. Europejskim Centrum Solidarności, które zorganizowało ciekawy i zaskakujący klientów happening "Przebieralnia PRL, gościmy u siebie różnego rodzaju wystawy fotograficzne, happeningi czy spotkania z twórcami i autorami, np. uczestnikami festiwali gwiazd i festiwali filmowych, a także ze znanym trójmiejskim fotografem Maciejem Kosycarzem.
Tagi: