Monika Paduch, Orchidea PR: To Klient jest głównym źródłem informacji o inwestycji

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-15 | 09:34
Powstające centra i galerie handlowe nie mogą obyć się bez dobrej promocji. Kompleksowych usług w tym zakresie dostarcza agencja PR. O zasadach efektywnej współpracy pomiędzy zarządcami nowych inwestycji a agencjami PR mówi Monika Paduch, dyrektor zarządzająca Orchidea PR.

Centra handlowe stanowią ok. 20% portfolio agencji Orchidea PR. Obecnie prowadzimy działania public relations dla Centrum Handlowego Osowa w Gdańsku oraz Centrum Handlowego NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim. Zdarzało się nam również pracować projektowo dla Centrum Handlowego Platan w Zabrzu.
Różne podmioty w różnym momencie rozpoczynają współpracę z agencją PR. Niektóre firmy już na etapie rozpoczęcia budowy obiektu współpracują z agencją public relations, aby móc na bieżąco komunikować o postępach w powstawaniu obiektu czy wynajmowanych powierzchniach. Są również firmy, które decydują się na współpracę z agencją w momencie rozpoczęcia przez nią działalności obiektu. Umowy o współpracy powinny być zawierane długofalowo, minimum na okres jednego roku z możliwością przedłużenia, ponieważ dopiero po takim okresie możemy mówić o pierwszych widocznych efektach działań komunikacyjno-wizerunkowych.
Tworzenie strategii budowania wizerunku centrum handlowego zajmuje średnio 1-2 miesiące i odbywa się w ścisłej współpracy z inwestorem/właścicielem obiektu, ponieważ to Klient jest głównym źródłem informacji o inwestycji – zna harmonogram budowy, ma pomysł na pozycjonowanie centrum itd. Strategia wizerunkowa nie jest jednak dokumentem ostatecznym, podlega bieżącej modyfikacji i uaktualnieniu, chociażby w sytuacji jakichkolwiek zmian w harmonogramie budowy obiektu. Komunikację jednak najlepiej zacząć już w momencie podjęcia decyzji o budowie centrum handlowego.
Na etapie budowy inwestycji działania agencji PR skupiają się najczęściej na informowaniu o postępach w budowie, podpisywaniu nowych umów najmu, komercjalizacji obiektu. Czasem zdarza się również prowadzić działania z zakresu komunikacji kryzysowej np. w przypadku dużych opóźnień w realizacji inwestycji. Odbiorcami w/w treści są przede wszystkim media – branżowe i lokalne, władze lokalne oraz społeczność lokalna. W momencie otwarcia obiektu oraz później, działania agencji skupiają się na dalszym informowaniu o ciekawych inicjatywach i przedsięwzięciach, w które angażuje się galeria handlowa.
Agencja PR wykorzystuje wiele narzędzi i kanałów komunikacji, aby dotrzeć do grupy docelowej ważnej dla danego centrum handlowego. W przypadku kontaktów z mediami są to najczęściej komunikaty prasowe, rozsyłane gdy chcemy zakomunikować o ciekawych inicjatywach centrum czy informacjach z życia galerii. Z Klientem centrum handlowe komunikuje się za pomocą strony internetowej czy mediów społecznościowych, w tym profilu na Facebooku, a organizowane eventy promowane są dodatkowo z wykorzystaniem materiałów POS, kampanii radiowych czy prasowych. W komunikacji z najemcami najczęściej wykorzystywane są newslettery i bezpośrednie spotkania.
Działania agencji PR nie muszą ograniczać się tylko do kontaktów z mediami. Na etapie budowy centrum handlowego warto zaangażować agencję w realizację działań z zakresu public affairs czyli np. kontaktów z władzami lokalnymi, aby budować dobre relacje podczas całego procesu powstawania obiektu. Od momentu otwarcia obiektu agencje PR prowadzą natomiast działania w obszarze komunikacji wewnętrznej (komunikacji z najemcami), community relations (budowanie pozytywnych relacji ze społecznością lokalną), sponsoringu czy CSR. Coraz częściej agencje public relations organizują także eventy w centrach handlowych, których celem jest zaoferowanie Klientom wartości dodanej do codziennych zakupów.
Nowo powstałe centra handlowe są Klientem podobnym do istniejących centrów handlowych – klientem wymagającym, dla którego trzeba przygotować holistyczną strategię wizerunku, z działaniami zaplanowanymi wielotorowo. Szeroka grupa docelowa wymaga bowiem realizacji działań w różnych obszarach oraz z wykorzystaniem wielu narzędzi i kanałów.
Największą korzyścią dla nowo powstających centrów handlowych jest obiektywizm i możliwość spojrzenia na galerię/projekt galerii „od zewnątrz”, dzięki czemu prowadzone działania komunikacyjne osadzone są w realnych warunkach. Większe kompetencje agencji PR w zakresie realizacji działań wizerunkowych to kolejna rzecz, która bardzo często wpływa na decyzję o podjęciu współpracy z agencją public relations.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Paduch, Orchidea PR: To Klient jest głównym źródłem informacji o inwestycji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.