Monika Olejnik-Okuniewska: Rocznie centra Factory odwiedzane są przez ponad 7 mln klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-28 | 10:17
Coraz potężniejsze i coraz popularniejsze centra typu outlet, do których należą obiekty Factory wyróżniają się na tle tradycyjnych galerii handlowych przede wszystkim tym, że główny nacisk kładzony jest na korzyści wynikające z zakupów, a nie na typowych eventach. O sposobie zarządzania centrami typu oultlet, kalendarzu marketingowym opowiedziała Monika Olejnik - Okuniewska, marketing & PR senior manager Factory.

Tym, co szczególnie odróżnia centra wyprzedażowe od tradycyjnych galerii, to przede wszystkim ceny, które zawsze są niższe od 30 do 70 proc. W outletach często można znaleźć rzadkie, krótkie serie produktów. To wyjątkowe egzemplarze, które nigdzie indziej nie trafiły do sprzedaży detalicznej. Dzięki temu w outletach Factory można znaleźć prawdziwe modowe perełki. Factory stawia na styl. Kampania Manifest Your Style, której drugą edycję klienci centrum zobaczyli pod koniec września 2012 roku, jest pierwszą tego typu kampanią w Polsce. Jej celem jest zachęcenie do swobodnego i indywidualnego wyrażania siebie poprzez ubiór. Właśnie dlatego bohaterami kampanii są prawdziwi klienci, a nie profesjonalni modele. To ludzie, którzy swoją pasją do mody dzielą się z innymi na łamach swoich blogów.
Centra Factory to centra outletowe, dlatego też podstawową zasadą w zarządzaniu jest utrzymanie odpowiednich cen, które zawsze muszą być niższe od 30 do 70 proc., a w trakcie rozprzedaży nawet do 80 proc. Zarządzanie centrum w dużej mierze polega na stałej kontroli cen – w porozumieniu z najemcami. Wraz z rozwojem rynku Factory dba o rozwój wszystkich centrów, poprzez wprowadzanie nowych marek, często tych, które na polskim rynku wcześniej nie występowały, np. Asics czy Desigual oraz poprzez przekonywanie innych firm na działalność outletową, np. Smyk. Komfort klientów jest najważniejszy, dlatego zależy nam, aby czas spędzony w centrach Outlet Factory był miłym doznaniem. Centra Factory zawsze są jednopoziomowe, proste, intuicyjne, jasne, przejrzyste – z placami zabaw dla dzieci, strefami wypoczynku, z punktami informacyjnymi, co i gdzie w centrum klient będzie mógł znaleźć. Wprowadzamy coraz więcej udogodnień, np. pierwszy w Warszawie plac zabaw dla dzieci na powietrzu, który znajdzie się przed centrum w Annopolu. Szukamy również ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań – centrum w Krakowie i Annopolu spełniają wymagania zalożone w certyfikacie BREEAM. Nowym rozwiązaniem, jakie stosujemy jest połączenie centrum outlet z cenami zawsze niższymi od 30 do 70 proc. z parkiem handlowym, proponującym produkty w cenach regularnych. Oba sposoby handlu mają na siebie działać synergicznie.
Nasza strategia działania wyróżnia się przede wszystkim tym, że główny nacisk kładzie na korzyści wynikające z zakupów w outlecie, a nie na typowych eventach. W pierwsze robocze piątki miesiąca, poza okresem rozprzedaży, w centrach Factory organizowane są akcje No Co Za Dzień!, podczas których na klientów przez cały dzień i części nocy - czekają unikalne rabaty i promocje (centra są wówczas czynne do 23.00). Ponadto co dwa miesiące w Centrum Outlet Factory Poznań organizowane są akcje Zgrany weekend w Factory. W strefie wypoczynkowej klienci mają do dyspozycji specjalne stoły do gier planszowych i edukacyjnych. W ramach owych weekendów, przygotowujemy również, z myślą o najmłodszych, warsztaty plastyczne.
Centra Factory są odwiedzane rocznie przez ponad 7 milionów klientów. Co roku obserwujemy wzrosty zarówno odwiedzalności, jak i sprzedaży – w ubiegłym roku, średnia odwiedzalność wszystkich centrów w Polsce wzrosła o ponad 9 proc. Zanotowaliśmy również 11% wzrost sprzedaży. Popularność naszych centrów wzrosła znacznie w trakcie spowolnienia gospodarczego – Factory jest dla nich miejscem okazyjnych zakupów, alternatywą na trudne czasy. Cenią zakupy w naszych centrach, bo tutaj mają dostęp do swoich ulubionych marek i okazyjnych zakupów przez cały rok.
W Factory klienci znajdą sklepy znanych i cenionych marek, zarówno międzynarodowych jak i polskich. Wśród naszych najemców, są zarówno sklepy sportowe (Adidas, PUMA, Nike), jeansowe (Levi’s. Wrangler, Big Star), dziecięce (Smyk Cały dla Małych! – pierwszy w Polsce sklep outletowy). Dominują oczywiście marki modowe - z odzieżą damską i męska (Desigual – jeden z zaledwie trzech w Polsce, Vero Moda, Pierre Cardin, Mango, Simple, Solar), obuwniczne (Venezia, Gino Rossi, Bagatt, Ecco) a także bielizną (Triumph, Celzedonia/Intimissimi, Gatta). Tenant mix daje wielki wybór butów, ubrań i dodatków znanych marek, zawsze od 30 do 70 proc. taniej, niż w regularnych sklepach.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Olejnik-Okuniewska: Rocznie centra Factory odwiedzane są przez ponad 7 mln klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.