Tym, co szczególnie odróżnia centra wyprzedażowe od tradycyjnych galerii, to przede wszystkim ceny, które zawsze są niższe od 30 do 70 proc. W outletach często można znaleźć rzadkie, krótkie serie produktów. To wyjątkowe egzemplarze, które nigdzie indziej nie trafiły do sprzedaży detalicznej. Dzięki temu w outletach Factory można znaleźć prawdziwe modowe perełki. Factory stawia na styl. Kampania Manifest Your Style, której drugą edycję klienci centrum zobaczyli pod koniec września 2012 roku, jest pierwszą tego typu kampanią w Polsce. Jej celem jest zachęcenie do swobodnego i indywidualnego wyrażania siebie poprzez ubiór. Właśnie dlatego bohaterami kampanii są prawdziwi klienci, a nie profesjonalni modele. To ludzie, którzy swoją pasją do mody dzielą się z innymi na łamach swoich blogów.
Centra Factory to centra outletowe, dlatego też podstawową zasadą w zarządzaniu jest utrzymanie odpowiednich cen, które zawsze muszą być niższe od 30 do 70 proc., a w trakcie rozprzedaży nawet do 80 proc. Zarządzanie centrum w dużej mierze polega na stałej kontroli cen – w porozumieniu z najemcami. Wraz z rozwojem rynku Factory dba o rozwój wszystkich centrów, poprzez wprowadzanie nowych marek, często tych, które na polskim rynku wcześniej nie występowały, np. Asics czy Desigual oraz poprzez przekonywanie innych firm na działalność outletową, np. Smyk. Komfort klientów jest najważniejszy, dlatego zależy nam, aby czas spędzony w centrach Outlet Factory był miłym doznaniem. Centra Factory zawsze są jednopoziomowe, proste, intuicyjne, jasne, przejrzyste – z placami zabaw dla dzieci, strefami wypoczynku, z punktami informacyjnymi, co i gdzie w centrum klient będzie mógł znaleźć. Wprowadzamy coraz więcej udogodnień, np. pierwszy w Warszawie plac zabaw dla dzieci na powietrzu, który znajdzie się przed centrum w Annopolu. Szukamy również ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań – centrum w Krakowie i Annopolu spełniają wymagania zalożone w certyfikacie BREEAM. Nowym rozwiązaniem, jakie stosujemy jest połączenie centrum outlet z cenami zawsze niższymi od 30 do 70 proc. z parkiem handlowym, proponującym produkty w cenach regularnych. Oba sposoby handlu mają na siebie działać synergicznie.
Nasza strategia działania wyróżnia się przede wszystkim tym, że główny nacisk kładzie na korzyści wynikające z zakupów w outlecie, a nie na typowych eventach. W pierwsze robocze piątki miesiąca, poza okresem rozprzedaży, w centrach Factory organizowane są akcje No Co Za Dzień!, podczas których na klientów przez cały dzień i części nocy - czekają unikalne rabaty i promocje (centra są wówczas czynne do 23.00). Ponadto co dwa miesiące w Centrum Outlet Factory Poznań organizowane są akcje Zgrany weekend w Factory. W strefie wypoczynkowej klienci mają do dyspozycji specjalne stoły do gier planszowych i edukacyjnych. W ramach owych weekendów, przygotowujemy również, z myślą o najmłodszych, warsztaty plastyczne.
Centra Factory są odwiedzane rocznie przez ponad 7 milionów klientów. Co roku obserwujemy wzrosty zarówno odwiedzalności, jak i sprzedaży – w ubiegłym roku, średnia odwiedzalność wszystkich centrów w Polsce wzrosła o ponad 9 proc. Zanotowaliśmy również 11% wzrost sprzedaży. Popularność naszych centrów wzrosła znacznie w trakcie spowolnienia gospodarczego – Factory jest dla nich miejscem okazyjnych zakupów, alternatywą na trudne czasy. Cenią zakupy w naszych centrach, bo tutaj mają dostęp do swoich ulubionych marek i okazyjnych zakupów przez cały rok.
W Factory klienci znajdą sklepy znanych i cenionych marek, zarówno międzynarodowych jak i polskich. Wśród naszych najemców, są zarówno sklepy sportowe (Adidas, PUMA, Nike), jeansowe (Levi’s. Wrangler, Big Star), dziecięce (Smyk Cały dla Małych! – pierwszy w Polsce sklep outletowy). Dominują oczywiście marki modowe - z odzieżą damską i męska (Desigual – jeden z zaledwie trzech w Polsce, Vero Moda, Pierre Cardin, Mango, Simple, Solar), obuwniczne (Venezia, Gino Rossi, Bagatt, Ecco) a także bielizną (Triumph, Celzedonia/Intimissimi, Gatta). Tenant mix daje wielki wybór butów, ubrań i dodatków znanych marek, zawsze od 30 do 70 proc. taniej, niż w regularnych sklepach.