To już pól roku od kiedy centrum przywitało pierwszych klientów. Jak Państwo podsumowują ten czas?
Europa Centralna wyrobiła sobie renomę obiektu handlowego, który ze względu na zróżnicowaną ofertę, doskonałe położenie i odbywające się tu wydarzenia przyciąga klientów nie tylko z całego Śląska, ale nawet z zagranicy. Obecnie skomercjalizowane jest około 85 proc. całkowitej powierzchni handlowej, z czego w galerii wynajęte jest prawie 95 proc. powierzchni. Większość z około 70 najemców zajmuje większe lokale, niż w innych centrach handlowych, co umożliwia oferowanie klientom szerszego asortymentu produktów po konkurencyjnych cenach.
Czy możemy powiedzieć, że centrum było "strzałem w dziesiątkę"?
Zdecydowanie. Naszym celem było stworzenie miejsca nie tylko zakupowego, ale i takiego, w którym można spędzić wolny czas, obejrzeć koncert, smacznie zjeść i po prostu dobrze się bawić. Robimy wszystko, by centrum było postrzegane, jako miejsce przyjazne rodzinom i klientom w każdym wieku. W dużej mierze ten plan został już zrealizowany, Europa Centralna staje się czymś więcej niż tylko centrum handlowym, jest dziś znaną w regionie instytucją. Dzięki temu możemy pochwalić się pozytywnym trendem, jeśli idzie o przychody, jak i wskaźnik odwiedzalności.
Centrum to atrakcyjne miejsce dla dużych marek i lokalnych przedsiębiorców.
Tak. Od marca z sukcesem zakończono negocjacje z wieloma nowymi markami. Jednym z nowych najemców, którzy z pewnością zmienili lokalną scenę handlową jest Sports Direct, nowa marka na polskim rynku, czołowy sprzedawca odzieży i wyposażenia sportowego w Wielkiej Brytanii i jedna z największych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek w tym sektorze w Europie.
Czy to co wyróżnia centrum na tle lokalnej konkurencji to przede wszystkim zróżnicowani najemcy?
Europa Centralna jest dumna ze zróżnicowanego portfolio swoich najemców. Poza sportowymi działają tu między innymi znane marki odzieżowe (np. Bershka, Stradivarius, Reserved, Monnari, Diverse, Promod, Solar) oraz cztery duże sklepy wielkopowierzchniowe - całodobowe Tesco Extra oraz Saturn, Castorama i Jula, nie licząc wielu lokali gastronomicznych, drogerii i usług. Europa Centralna dba też o to, by wśród najemców nie brakowało lokalnych przedsiębiorców. Działające już sklepy odzieżowe, np. Clooud, Silesia Jeans, czy mające otworzyć się jesienią centrum meblowe, skupiające trzynastu producentów mebli z miejscowości Dobrodzień i Kalwaria Zebrzydowska, to doskonałe przykłady współpracy między centrum a lokalnym biznesem.
Czym charakteryzują się Państwa działania marketingowe?
Pierwszym sześciu miesiącom działalności Centrum towarzyszyła szeroko zakrojona kampania marketingowa, koncentrująca się na sezonowych promocjach oraz wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Centrum zorganizowało pokazy mody, mini dyskoteki dla dzieci, wystawę kotów rasowych, prezentację drużyny piłkarskiej z ekstraklasy, VII Międzynarodowy Festiwal Artystów Ulicy „Ulicznicy” oraz cykl koncertów kameralnych i imprez okolicznościowych, związanych z Dniem Kobiet, Dniem Matki, czy Dniem Dziecka. Korzystając z długich letnich wieczorów Europa Centralna przygotowała też w wakacje niezwykle popularną akcję dla kinomanów, czyli samochodowe Kino Letnie.
Czy cykl wydarzeń miało wpływ na frekwencję w tym okresie?
Dzięki tej inicjatywie frekwencja w Centrum w lipcowe czwartki, czyli w dni, gdy organizowane były seanse, wzrosła o około 23 proc. w porównaniu z czwartkami w czerwcu. Popularność kina sprawiła, że seanse potrwają jeszcze do końca września.
Ostatnie Państwa kampanie nawiązywały stricte do sportu. Dlaczego?
Układ przestrzenny Europy Centralnej jest wprost stworzony do organizacji tego rodzaju eventów. Byliśmy bardzo zadowoleni z tego, że mogliśmy zaprosić drużynę „Piasta”. Daliśmy mnóstwo pozytywnej energii i radości kibicom i jesteśmy przekonani, że nasza współpraca z „Piastem” na tej prezentacji się nie zakończy”. Prezentacja świetnie wpisała się w kampanię sportową Europy Centralnej i politykę współpracy z lokalnymi organizacjami sportowo-kulturalnymi.
Ostanie pół roku to również modernizacja centrum, pod kątem wprowadzania udogodnień.
W ciągu pół roku działalności Europa Centralna dokonała postępu w rozwiązaniu początkowych niedogodności, nieodłącznie towarzyszących z uruchomieniu tak dużego obiektu handlowego. Znacznie zwiększono liczbę znaków kierunkowych z informacją o dojeździe do Centrum na drogach krajowych i lokalnych oraz uporządkowano teren przy obiekcie. Na zewnątrz zazieleniły się trawniki, a latem otwarto plac zabaw dla dzieci. Od marca do Centrum dojeżdżają bezpłatne autobusy dla klientów, a z uwagi na ich popularność niebawem zostanie zwiększona ilość przystanków. Dodatkowo trasa linii autobusowej nr 41 zostanie przedłużona jesienią na teren Europy Centralnej, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia grona stałych klientów centrum.
Jakie plany na kolejne miesiące?
Następne pół roku działalności centrum upłynie pod znakiem otwarć kolejnych lokali, wśród których na pewno warto wymienić wspomniane już centrum meblowe, zrzeszające pod jednym dachem 13 renomowanych lokalnych producentów mebli z Dobrodzienia i Kalwarii Zebrzydowskiej. Pojawi się też Barking, nietypowy koncept restauracyjny, będący połączeniem pubu z miejscem, gdzie na scenie, jak w telewizyjnym talent show, promuje się szczególnie utalentowanych ludzi, występujących przed jurorami. Na połowę września planowane jest również otwarcie placówki bankowej ING, sklepu z odzieżą outdoorową Alpenpark, w październiku salonu z bielizną Esotiq oraz sklepu popularnej polskiej marki, Carry.
Tagi: