Monika Magner, Europa Centralna: W centrum naszych działań jest zawsze klient

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-06-15 | 08:00
Nieszablonowe podejście, ludzie pracujący z pasją, komunikacja i najwyższy standard zarządzania. To jest credo w pigułce, którym w swych działaniach kierują się przedstawiciele Europy Centralnej. Po dwóch latach funkcjonowania, o swych sukcesach, planach oraz rynku obiektów handlowych w Polsce opowiedziała, Monika Magner, dyrektor Europy Centralnej.


Za Państwem dwa lata działalności Europy Centralnej. Jaki to był czas dla obiektu?
W przypadku Europy Centralnej postawiliśmy na zrównoważony rozwój i strategię, która umożliwia nam zbliżenie się do naszych obecnych i zainteresowanie nowych klientów. Nasze centrum położone jest przy największym węźle komunikacyjnym w Polsce – jednak jak przekonuje się o tym wiele centrów handlowych położonych w bardzo dogodnych lokalizacjach, położenie to nie wszystko. Potrzeba czegoś więcej, czegoś co sprawi, że klienci będą mieli chęć wsiąść w samochód lub w autobus i do nich przyjechać. Na samym tylko Śląsku istnieją 44 obiekty handlowe – jest to zatem rynek wymagający.
I jak tu zostać dostrzeżonym?
Zarządca musi tak dobrać strategię funkcjonowania obiektu, aby była ona idealnie dobraną do jego specyfiki. Mogę śmiało powiedzieć, że nam udało się tego dokonać.
W jaki sposób?
Przez dwa lata obserwujemy znaczący wzrost frekwencji i coraz wyższe obroty. Widzimy coraz większe zainteresowanie całych rodzin, które korzystają z oferty handlowo-eventowej Europy Centralnej, szczególnie w weekendy, natomiast w tygodniu nasze centrum wybierają klienci zdecydowani na wygodne i szybkie zakupy.
Wiele z naszych wydarzeń i inicjatyw, jak np. Letnie Kino Samochodowe, Fundusz Małych Grantów, Zimowe Miasteczko, czy Biegi organizowane wspólnie z Fundacją Biegamy z Sercem to unikalne projekty stworzone przez zespół pracujący na miejscu, doskonale znający potrzeby lokalnej społeczności. Co niezmiernie cieszy, to fakt, że większość z nich na stałe wpisała się w kalendarz i krajobraz eventowy Górnego Śląska. Zaryzykowałabym nawet stwierdzenie, że zyskały one status kultowych w regionie. Wydarzenia te cieszą się niesłabnącą popularnością, ponieważ odwiedzający docenili ich jakość już za pierwszym razem i widzą, że uczestnictwo w przygotowanych przez Europę Centralną atrakcjach daje gwarancję wyjątkowości i nieszablonowość spędzonego czasu – z możliwością oczywiście zrobienia zakupów. Czyli dwa w jednym i to na najwyższym poziomie.
Czym charakteryzuje się oferta  Europy Centralnej?
Już od samego początku postawiliśmy sobie za cel elastyczność w obliczu ciągle zmieniających się potrzeb naszych klientów. Jednym z działań, które pozwalają Europie Centralnej dopasować się do oczekiwań odwiedzających je osób to wysoce zróżnicowany mix najemców. Sam format centrum – połączenie parku handlowego i galerii – dało nam możliwość stworzenia unikalnego tenant mixu.
W parku handlowym znajdują się głownie najemcy z sektora DIY. Przestronny parking, możliwość zaparkowania samochodu tuż przed wejściem do pożądanego lokalu - gwarantuje wygodę i sprawne zakupy. W galerii handlowej natomiast znajdują się m.in. marki odzieżowe, obuwnicze, kosmetyczne lub wreszcie z drobnymi akcesoriami do domu. Stawiamy na różnorodność i innowacyjność. Stąd w naszym centrum pojawiły się marki, których w regionie, czy samych Gliwicach jeszcze nie było, np.: Sportsdirect, Jula, Triumph, Coccodrillo, Saturn, czy Smyk Megastore. Mamy tam również rozbudowany food-court z różnorodną ofertą gastronomiczną. Jedna z restauracji uzyskała status lokalnej sceny stand-upowej organizuje nawet swoje własne kameralne koncerty, akademię gotowania. Oferta centrum jest więc bardzo kompleksowa. Ale nie stajemy w miejscu. W naszym centrum na pewno jest miejsce dla nowych, popularnych marek odzieżowych z ofertą dla całej rodziny, wchodzących na polski rynek. Niezmiennie poszukujemy nowych propozycji zagospodarowania powierzchni pod ciekawe wystawy, projekty edukacyjne, rozrywkowe, będące magnesem dla całych rodzin w aglomeracji śląskiej, a co pokazała największa w Polsce wystawa budowli z klocków LEGO, jest na ten rodzaj tzw „Edutainment” niezwykle wysoki popyt.
Jakie udogodnienia, innowacyjne działania udało się Państwu wdrożyć w ciągu ostatnich dwóch lat działalności?
Jak już wspomniałam, Europa Centralna to unikatowy na skalę kraju format – połączenie parku handlowego z galerią. Nasze centrum posiada bardzo duży parking, dlatego też skala eventów tam organizowanych jest nieporównywalna do możliwości centrów znajdujących się w centrach miast. Z tego jesteśmy znani i tego chcemy się trzymać. Dla naszych klientów przygotowaliśmy sale zabaw dla dzieci a także podłogi interaktywne, pokoje dla rodziców z dziećmi, a także wypożyczalnię wózków inwalidzkich i dla dzieci, a nawet wypożyczalnię parasoli. Każdy niezmotoryzowany klient może też skorzystać z trzech linii naszych bezpłatnych różowych autobusów.
Ponadto, coraz więcej osób odwiedzających nasze centrum handlowe to rowerzyści. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom i zgodnie z filozofią centrum – promocją zdrowego i aktywnego trybu życia - uruchomiliśmy samoobsługową stację naprawy rowerów, która umożliwia wykonanie wielu niewymagających specjalistycznego sprzętu napraw lub konserwacji. Cały czas pracujemy nad kolejnymi ulepszeniami i udogodnieniami dla naszych klientów.
Jak Pani zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat?
Jeżeli chodzi o format, który reprezentuje Europa Centralna, doskonale sprawdza się on w Polskich warunkach. Jednak trzeba pamiętać o komplementarnej ofercie najemców ponieważ klient oczekuje kompleksowej oferty i obsługi. Dodatkowo, centrum handlowe to nie tylko miejsce, gdzie robimy zakupy i wracamy do domu.
A czym dla klientów jest obecnie centrum handlowe?
Centrum handlowe XXI wieku to miejsce gwarantujące swoim klientom coś więcej – miło i oryginalnie spędzony czas, odpowiednią atmosferę – muzykę, temperaturę, szereg udogodnień. Myślę, że udało się nam to osiągnąć. Ale nie spoczywamy na laurach - cały czas pracujemy nad tym, by coraz bardziej dostosowywać naszą ofertę do oczekiwań odwiedzających. Jeśli centrum, galeria, czy park handlowy chce osiągnąć sukces, to jego zarządcy muszą rozmawiać – z klientami i z najemcami. Tylko dialog i proaktywne podejście gwarantują rozwój i sukces.
Co może zatem stanowić zagrożenie dla obiektów handlowych?
Intensywny rozwój sklepów internetowych generuje zagrożenia w postaci spadku odwiedzalności w galeriach, z drugiej jednak strony daje szansę na przyciągnięcie klientów na tradycyjne zakupy, po dokonaniu przez nich selekcji oferty sklepów internetowych, dlatego dużą wagę przykładamy do obsługi klienta w naszym centrum. Żaden sklep internetowy nie zagwarantuje pozytywnych emocji zakupowych w kontakcie z dobrze przeszkolonym, profesjonalnym i uśmiechniętym personelem.
W którym kierunku ten rynek podąża?
Myślę, że w najbliższych latach nastąpi specjalizacja centrów handlowych, w myśl zasady „wyróżnij się albo zgiń”. Podsumowując – każdy dobry zarządca powinien już nie tylko na bieżąco reagować na potrzeby rynku, ale umieć te potrzeby przewidywać z wyprzedzeniem – bycie pierwszym w swojej kategorii gwarantuje sukces. My jesteśmy pierwszym na Śląsku centrum handlowym z tak szeroką i unikalną ofertą handlowo – rozrywkową dla całej rodziny. Nasi klienci to widzą i doceniają.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
Zależy nam, aby klient czuł się w naszym centrum komfortowo i wyjątkowo. Już po zakupach lub nawet w ich trakcie, klienci mogą odwiedzić nasz food-court, na którym swoje lokale mają restauracje oferujące dania z wielu, nawet najbardziej odległych, zakątków świata, w tym z Grecji, Japonii czy Wietnamu. Funkcjonuje tu też strefa coworkingu, więc w zależności pod potrzeb można u nas zrelaksować się, ale także popracować.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
W Europie Centralnej odbywają się również wszelkiego rodzaju eventy - przez wystawy kotów, pokazy samochodów i koncerty po wystawy tematyczne, jak np. zeszłoroczna wystawa budowli z klocków LEGO (musimy tak pisać), która była nie tylko okazją do świetnej zabawy, ale też lekcją na temat historii i architektury. Nasza oferta dla najmłodszych jest niezwykle bogata – dzieciaki mogą się wybawić na cotygodniowych minidisco, skorzystać z 2 placów zabaw i podłogi interaktywnej. Każde tego rodzaju wydarzenie jest dokładnie przemyślane i zaplanowane, spełnione są wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa, a co najważniejsze zachwycają one nie tylko formą, ale również treścią. Większość wydarzeń jest interaktywna, staramy się w jak największym stopniu angażować naszych klientów. Odwiedzający nasze centrum bardzo chętnie spędzają swój czas biorąc udział w organizowanych przez nas wydarzeniach.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Jednym z najistotniejszych dla nas elementów jest relacja z najemcami opierająca się na zaufaniu. Stawiamy na najwyższą jakość zarzadzania i współpracy z najemcami – czego rezultatem są nasze projekty – Bonomania oraz szkolenia dla personelu najemców. W centrum naszych działań jest zawsze klient i to z myślą o nim planujemy kalendarz naszych działań i eventów. Na ten rok mamy zaplanowanych w sumie ponad 150 wydarzeń – w tym imprezy mini disco dla dzieci, spotkania z blogerami modowym i w ramach projektu EC Blog Spot, biegi charytatywne, imprezy targowe, koncerty gwiazd, konsultacje ze stylistą i architektem wnętrz.
Niezmiernie ważna jest dla nas działalność na rzecz lokalnej społeczności, stąd nasze inicjatywy takie jak: współpraca z lokalnym klubem piłkarskim, Fundusz Małych Grantów, czy sportowe imprezy charytatywne. Realnie wspieramy działania i projekty z naszego regionu – ten element naszej działalności będziemy na pewno kontynuować i rozwijać.
Cały czas wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów i chcemy być dla niech atrakcyjni, stąd często odchodzimy od organizacji tradycyjnych eventów: zamiast nocy zakupów – weekend zakupów, zamiast zwykłego pokazu mody – fashion show z udziałem naszych klientek z zaprzyjaźnionego „Klubu Mamusiek”, zamiast loterii – program lojalnościowy „Bonomania” który nagradza wszystkich klientów, a nie tylko wybrańców. Jesteśmy więc blisko naszych klientów, ale także najemców. Stawiamy na dialog z kierownikami sklepów, firmami serwisowymi – to przekłada się na coraz wyższą jakość usług i bezpośrednio na wyniki centrum.
Reasumując – nieszablonowe podejście, ludzie pracujący z pasją, komunikacja i najwyższy standard zarządzania. To jest nasz credo w pigułce.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku?
Zamierzamy nadal realizować naszą strategię, chcemy aby nasze eventy i działania z zakresu CSR jeszcze bardziej zyskiwały na popularności. Widzimy, że nasze centrum handlowe już na stałe wpisało się w krajobraz wydarzeń kulturowo - sportowych Śląska. Zamierzamy kontynuować działania na rzecz społeczności w regionie. Kontynuujemy nasza pracę i mam nadzieję, że nie tyle co zaskoczymy, a utwierdzimy naszych klientów w przekonaniu, że oferta Europy Centralnej jest wyjątkowa i że jesteśmy dla nich prawdziwym miejscem spotkań i pierwszym wyborem jeśli chodzi o miejsce zakupów. A jeśli chodzi o konkretne niespodzianki, to mogę zdradzić na przykład, że już wkrótce zawita do nas wyjątkowa wystawa dedykowana rodzinie. Pisały o niej media i w Polsce i za granicą. Jestem przekonana, że będzie ona wydarzeniem niespotykanym w regionie i niezwykłym przeżyciem dla każdego odwiedzającego.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Magner, Europa Centralna: W centrum naszych działań jest zawsze klient

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.