Centrum Handlowe King Cross Praga, podczas swojej 15-letniej działalności, zbudowało silną pozycję na lokalnym rynku. Na stałe wpisało się w przestrzeń miejską Pragi Południe ale również w życie i wspomnienia mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy. Organizując konkurs, w którym poszukiwaliśmy twarzy kampanii CH, zależało nam na tym, aby jeszcze bardziej pogłębić dialog ze społecznością lokalną, a także zwiększyć identyfikację klientów i mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy z King Cross Praga.
Do udziału w kampanii wybraliśmy dwoje dorosłych osób (kobietę i mężczyznę) oraz dwie dziewczynki, którzy razem tworzą wizerunek rodziny – głównego klienta CH King Cross Praga. Są to osoby o miłej i ciepłej aparycji, które wzbudzają pozytywne uczucia w odniesieniu do centrum handlowego. Są też bliskie wizerunkowi klienta King Cross Praga, który może się utożsamiać z bohaterami kampanii.
Konkurs zorganizowany został przy pomocy aplikacji na Facebooku, przede wszystkim z uwagi na dużą popularność tego serwisu, a także możliwości związane z projektowaniem łatwych w użytkowaniu aplikacji konkursowych, które nie wymagają od osób biorących udział w konkursie posiadania specjalnego sprzętu czy oprogramowania. Aplikacja konkursowa dawała również możliwość innym osobom głosowania na Twarz Internetu. Grupę docelową kampanii podzieliliśmy na mieszkańców Warszawy w wieku 20-35 lat oraz na osoby w wieku 25 – 40 lat, mieszkające w Warszawie i posiadające dzieci w wieku od 3 do 10 lat. Kreacja konkursowa również została przygotowana tak, aby inne komunikaty trafiały do grupy pierwszej i inne do grupy drugiej. Mimo iż konkurs odbywał się za pośrednictwem Facebooka w kampanii wykorzystaliśmy zarówno promocję online (Facebook Ads, reklama w serwisach dlastudenta.pl czy gdzieciaki.pl) jak i poza Internetem(reklama w prasie lokalnej, lokalnych rozgłośniach radiowych, plakaty w przedszkolach i klubach fitness, w magazynie CH, ulotki itp.). Swój udział w konkursie zgłosiło prawie 130 osób. W tym czasie zbudowaliśmy także profil na Facebooku, który zdobył ponad 2 tysiące fanów. Osoby, które zwyciężyły w konkursie, poza udziałem w kampanii wizerunkowej CH King Cross Praga w 2012 roku, otrzymały również karty Visa na zakupy o wartości 1000 zł.
Organizacja konkursu została powierzona agencji Qra Production, która posiada duże doświadczenie w prowadzeniu podobnych akcji dla centrów handlowych. Do opracowania aplikacji konkursowej na Facebooku została zaproszona agencja specjalizująca się w działaniach w mediach społecznościowych. Kampania wizerunkowa na rok 2012 opracowana została przez agencję Effectica, z którą CH King Cross Praga współpracuje od wielu lat, na podstawie założeń i wytycznych Marketing Managera CH. King Cross Praga jest centrum chętnie wybieranym przez rodziny z dziećmi m.in. ze względu na ofertę ale także na wygodę robienia zakupów. Chcieliśmy połączyć tradycję rodzinnych zakupów z aspektem funkcjonalnym i w oparciu o te założenia zaprojektowana została kampania centrum na rok 2012.
W kampanii wizerunkowej wykorzystujemy przede wszystkim billboardy ustawione przy głównych ulicach na terenie Pragi Południe, Wawra, Wesołej, Rembertowa i Otwocka. Natomiast podczas promocji wydarzeń organizowanych w CH korzystamy także z reklamy na nośnikach Citylight, w prasie czy radio. Informację o wydarzeniach w King Cross Praga można znaleźć na specjalnych nośnikach w windach bloków na terenie Pragi Południe, czyli tam gdzie mieszkają klienci CH. Dobre rezultaty dają także plakaty umieszczane w przedszkolach, szczególnie kiedy dotyczą wydarzeń dla dzieci.
Tagi: