Monika Kupryjaniuk, King Cross Praga: Zależało nam na pogłebieniu dialogu z lokalną społecznością

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-05 | 08:00
W najnowszej kampanii reklamowej King Cross Praga można zobaczyć mieszkańców miasta. Z jakich powodów centrum postanowiło wykorzystać wizerunek potencjalnych klientów? Jaki jest cel takiej współpracy? I jakie kryteria obowiązywały przy wyborze osób do kampanii wizerunkowej opowiada Monika Kupryjaniuk, marketing manager.

Centrum Handlowe King Cross Praga, podczas swojej 15-letniej działalności, zbudowało silną pozycję na lokalnym rynku. Na stałe wpisało się w przestrzeń miejską Pragi Południe ale również w życie i wspomnienia mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy. Organizując konkurs, w którym poszukiwaliśmy twarzy kampanii CH, zależało nam na tym, aby jeszcze bardziej pogłębić dialog ze społecznością lokalną, a także zwiększyć identyfikację klientów i mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy z King Cross Praga.
Do udziału w kampanii wybraliśmy dwoje dorosłych osób (kobietę i mężczyznę) oraz dwie dziewczynki, którzy razem tworzą wizerunek rodziny – głównego klienta CH King Cross Praga. Są to osoby o miłej i ciepłej aparycji, które wzbudzają pozytywne uczucia w odniesieniu do centrum handlowego. Są też bliskie wizerunkowi klienta King Cross Praga, który może się utożsamiać z bohaterami kampanii.
Konkurs zorganizowany został przy pomocy aplikacji na Facebooku, przede wszystkim z uwagi na dużą popularność tego serwisu, a także możliwości związane z projektowaniem łatwych w użytkowaniu aplikacji konkursowych, które nie wymagają od osób biorących udział w konkursie posiadania specjalnego sprzętu czy oprogramowania. Aplikacja konkursowa dawała również możliwość innym osobom głosowania na Twarz Internetu. Grupę docelową kampanii podzieliliśmy na mieszkańców Warszawy w wieku 20-35 lat oraz na osoby w wieku 25 – 40 lat, mieszkające w Warszawie i posiadające dzieci w wieku od 3 do 10 lat. Kreacja konkursowa również została przygotowana tak, aby inne komunikaty trafiały do grupy pierwszej i inne do grupy drugiej. Mimo iż konkurs odbywał się za pośrednictwem Facebooka w kampanii wykorzystaliśmy zarówno promocję online (Facebook Ads, reklama w serwisach dlastudenta.pl czy gdzieciaki.pl) jak i poza Internetem(reklama w prasie lokalnej, lokalnych rozgłośniach radiowych, plakaty w przedszkolach i klubach fitness, w magazynie CH, ulotki itp.). Swój udział w konkursie zgłosiło prawie 130 osób. W tym czasie zbudowaliśmy także profil na Facebooku, który zdobył ponad 2 tysiące fanów. Osoby, które zwyciężyły w konkursie, poza udziałem w kampanii wizerunkowej CH King Cross Praga w 2012 roku, otrzymały również karty Visa na zakupy o wartości 1000 zł.
Organizacja konkursu została powierzona agencji Qra Production, która posiada duże doświadczenie w prowadzeniu podobnych akcji dla centrów handlowych. Do opracowania aplikacji konkursowej na Facebooku została zaproszona agencja specjalizująca się w działaniach w mediach społecznościowych. Kampania wizerunkowa na rok 2012 opracowana została przez agencję Effectica, z którą CH King Cross Praga współpracuje od wielu lat, na podstawie założeń i wytycznych Marketing Managera CH. King Cross Praga jest centrum chętnie wybieranym przez rodziny z dziećmi m.in. ze względu na ofertę ale także na wygodę robienia zakupów. Chcieliśmy połączyć tradycję rodzinnych zakupów z aspektem funkcjonalnym i w oparciu o te założenia zaprojektowana została kampania centrum na rok 2012.
W kampanii wizerunkowej wykorzystujemy przede wszystkim billboardy ustawione przy głównych ulicach na terenie Pragi Południe, Wawra, Wesołej, Rembertowa i Otwocka. Natomiast podczas promocji wydarzeń organizowanych w CH korzystamy także z reklamy na nośnikach Citylight, w prasie czy radio. Informację o wydarzeniach w King Cross Praga można znaleźć na specjalnych nośnikach w windach bloków na terenie Pragi Południe, czyli tam gdzie mieszkają klienci CH. Dobre rezultaty dają także plakaty umieszczane w przedszkolach, szczególnie kiedy dotyczą wydarzeń dla dzieci.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Kupryjaniuk, King Cross Praga: Zależało nam na pogłebieniu dialogu z lokalną społecznością

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.