W 2012 roku w King Cross Praga przeważały wydarzenia o charakterze regionalnym. Odbyło się 9 targów produktów regionalnych, 3 jarmarki świąteczne oraz ponadto 6 imprez o bardzo różnorodnej tematyce. O idei organizowania tego typu wydarzeń, działaniach marketingowych na 2013 rok opowiedziała Monika Kupryjaniuk, marketing manager, CH King Cross Praga.
W 2012 roku w CH King Cross Praga zostało zorganizowanych 9 targów produktów regionalnych, 3 jarmarki świąteczne (z okazji Walentynek, Wielkanocy i Bożego Narodzenia) oraz 6 innych imprez o bardzo różnorodnej tematyce. Planując wydarzenia dostosowuję je przede wszystkim do profilu klientów centrum, ale również do aktualnych trendów. Możemy mówić o coraz większej świadomości klientów związanej z żywieniem i jakością kupowanych produktów spożywczych, jak również o pewnym sentymencie za kuchnią tradycyjną, regionalną, którą pamiętają z lat dziecięcych. Przy organizacji targów produktów regionalnych współpracujemy z wystawcami, których produkty wykonywane są z najlepszej jakości składników, bez użycia konserwantów, często przy zastosowaniu tradycyjnych receptur. Mamy wypróbowaną listę wystawców, których produkty każdego miesiąca są chętnie kupowane przez klientów centrum handlowego. Dodatkową atrakcją są również stoiska z rzemiosłem artystycznym, na których dostępne są produkty oryginalne, niestandardowe, nie wykonywane seryjnie. W okresie targów zauważamy też wzrost odwiedzających centrum, co świadczy o zapotrzebowaniu na tego typu akcje ze strony klientów.
Powodzenie akcji uzależnione jest przede wszystkim od właściwego jej dopasowania do grupy docelowej. Zupełnie inne wydarzenia oraz inne formy promocji powinny być skierowane do nastolatków, a inne do rodzin z dziećmi, inne do klientów z dużego miasta itp. CH King Cross Praga jest rodzinnym centrum zakupów, którego klientami są w przeważającej części rodziny z małymi dziećmi, dlatego też scenariusze imprez organizowanych w centrum projektowane są tak, by znalazły się w nich atrakcje dla całych rodzin i dla dzieci.
Przy promocji wydarzeń w King Cross Praga najlepiej się sprawdzają tradycyjne nośniki reklamowe – bardzo dobrze pracuje outdoor, prasa (szczególnie bezpłatne dzienniki) i radio. Nie należy zapominać o promocji w samym centrum – tutaj najlepiej sprawdzają się działania z wykorzystaniem odpowiednio przeszkolonych i aktywnych hostess.
Promocja z wykorzystaniem narzędzi internetowych (w tym social media) ma mniejsze znaczenie dla promocji wydarzeń organizowanych w King Cross Praga, co wynika przede wszystkim z profilu klienta. Nie zapominam jednak i o tych narzędziach.
Z dużym zainteresowaniem spotkały się imprezy o charakterze kulinarnych, szczególnie ta prezentująca bardzo egzotyczną kuchnię nigeryjską. Wydarzeniem, które przyciągnęło wielu uczestników był również turniej piłkarski zorganizowany z okazji Dnia Dziecka. Turniej odbywał się na wielkim ekranie (11 mkw.) przy użyciu konsoli do gier, a uczestnikami były dzieci w wieku 7-12 lat. Wśród młodszych dzieci duże zainteresowanie wzbudzają przedstawienia i warsztaty teatralne – organizowaliśmy je w 2012 roku już po raz kolejny i również nie zawiedliśmy się frekwencją.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z organizowanych w centrum handlowym targów, zarówno o charakterze regionalnym jak też przy okazji różnych świat. Spotkały się one z dużym zainteresowaniem i wystawców i klientów. Również w 2013 roku kontynuujemy organizację tego typu wydarzeń. Organizując pozostałe imprezy skupiliśmy się przede wszystkim na ofercie dla dzieci. Chcieliśmy zaproponować bezpłatną i interesującą rozrywkę dla dzieci naszych klientów, która spełniałaby jednocześnie zadanie edukacyjne. Myślę, że udało nam się to spełnić. Każdego miesiąca proponowaliśmy inną formę rozrywki, podczas której dzieci uczyły się o kulturze i kuchni Nigerii, Japonii czy Indii, poznały różne formy teatralne, spróbowały swoich sił na scenie czy dowiedziały się czym się charakteryzują poszczególny nurty muzyczne. Jestem przekonana, że dzieci które uczestniczyły w tych wydarzeniach (a były wśród nich też takie, które wzięły udział nie tylko w jednych) będą miały wiele ciepłych wspomnień związanych z King Cross Praga.
Również w 2013 roku kierujemy imprezy przede wszystkim do rodzin z dziećmi. Podobnie jak w zeszłym roku celem imprez jest edukacja połączona z zabawą. W tym roku będzie to jednak jeden spójny tematycznie cykl imprez. Będziemy też zachęcać dzieci do powrotu na kolejne spotkania poprzez zbieranie pieczątek za udział w warsztatach i możliwość otrzymania fantastycznych prezentów.
Kontynuujemy również targi produktów regionalnych, których pierwsza edycja odbyła się już w styczniu.
Tagi: