Quiosque konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży, angażując w ten proces partnerów franczyzowych. Do końca 2014 roku pod marką Quiosque funkcjonować będzie oko. 115 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Wkrótce klientki będą miały również możliwość dokonania zakupów w firmowym sklepie internetowym marki. Szczegóły dotyczące planów rozwoju przybliża Monika Kujas, PR manager marki Quiosque.
Od 2013 r. wprowadzają Państwo nowy koncept salonów Quiosque. Ile sklepów dotychczas zostało poddanych remodelingowi?
Proces zmiany aranżacji wnętrz rozpoczęliśmy od dwóch salonów: CH Łomianki w Warszawie i CH Bronowice w Krakowie. Obecnie mamy łącznie 6 sklepów poddanych remodelingowi.
Czym dokładnie charakteryzuje się nowa aranżacja wnętrz?
Nowa aranżacja jest ściśle związana z charakterem marki – niezwykle kobiecej, indywidualnej, ale także uniwersalnej. Naszym celem jest stworzenie miejsca jak najbardziej przyjaznego klientce. Chcemy, aby nasze sklepy były przestrzenią, w której każda odwiedzająca nas Pani poczuje się niemalże jak w domu. Stworzyliśmy salony, w których nowoczesność łączy się z klasycznym stylem. W kolorystyce dominują pastele, ściany zdobią zdjęcia przedstawiające propozycje stylizacji. Do aranżacji włączyliśmy sporo minimalistycznych w formie, drewnianych elementów. Na uwagę zasługują specjalnie zaprojektowane meble oraz lampy, które „cieszą oko” nowoczesnym designem. Wprowadziliśmy rozwiązania architektoniczne, które ułatwiają robienie zakupów naszym klientkom i umilają czas spędzony w sklepie ich towarzyszom. Stworzyliśmy przymierzalnie, w których wraz z mamą może przebywać jej pociecha. Miejsca jest na tyle dużo, że panie mogą wjechać do przymierzalni wózkiem. Wygodny fotel i stolik z kolorową prasą zachęcają do odpoczynku tych, którzy towarzyszom naszym klientkom w robieniu zakupów. To miejsce nazywamy żartobliwie „kącikiem zmęczonego męża.”
W jaki sposób starają się Państwo wpływać na poprawę przychodów ze sprzedaży?
Nasi projektanci świetnie wyczuwają potrzeby klientek. Potrafią dostosować najnowsze, światowe trendy do gustu Polek. Klientki chwalą nas za świetny krój odzieży idealnie uwzględniający wymogi kobiecej sylwetki. Bez wahania mogę powiedzieć, że ostatni rok był dla nas bardzo udany. Oczywiście nigdy nie jest tak dobrze, aby nie mogło być lepiej. Dlatego cały czas organizujemy szereg akcji marketingowych oraz działań PR, których celem jest powiększenie przychodów ze sprzedaży. Nasze najnowsze aktywności to m.in. indywidualna współpraca z prestiżowymi miesięcznikami oraz działania w mediach społecznościowych.
Jak zatem kształtuje się wskaźnik odwiedzalności Państwa sklepów? Czy w porównaniu do lat ubiegłych ma on tendencję wzrostową?
W roku ubiegłym nasza marka odnotowała nie tylko duży wzrost obrotów, ale i wejść. W tym roku obserwujemy delikatną tendencję spadkową, choć nie we wszystkich miesiącach. Warto podkreślić, że jest ona mniejsza niż oficjalnie publikowane dane dotyczące spadku footfallu w centrach handlowych na terenie Polski.
Województwo świętokrzyskie to aktualnie jedyny region, w którym nie zdecydowali się Państwo jeszcze otworzyć swojego sklepu.
Ten region uważamy za bardzo istotny. Planujemy otwarcie salonu Quiosque w województwie świętokrzyskim. Już wkrótce podamy więcej informacji na ten temat.
Czy w Państwa strategii rozwoju centra i galerie handlowe odgrywają znaczącą rolę?
Centra i galerie handlowe odgrywają w naszej strategii rozwoju bardzo ważną rolę. Nie odrzucamy oczywiście innych propozycji. Jednak w przyszłości zakładamy obecność głównie w centrach handlowych. Powodzenie tych planów zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od warunków finansowych oferowanych przez centra handlowe. Nie wszystkie bowiem są przez nas rekomendowane Partnerom. Dbamy o dobro interesów każdej ze stron. Polecamy tylko te rozwiązania, które pozwalają jasno identyfikować korzyści z prowadzonego biznesu.
Jakie są więc Państwa plany rozwoju do końca 2014 r.?
Planujemy otwarcia salonów na terenie całej Polski, w większości w centrach handlowych. Wszystkie lokalizacje są analizowane z naszymi Partnerami franchisingowymi, których opinie oraz preferencje zawsze bierzemy pod uwagę. W obecnej chwili mogę potwierdzić otwarcie salonu w Gorzowie Wielkopolskim – w Galerii Nova Park. Nową lokalizację i dodatkowy metraż otrzymał lokal w Centrum Handlowym Korona. Świeżo otwarte sklepy to, przeniesiony z lokalizacji ulicznej i powiększony salon w Ostrołęce – w Galerii Bursztynowa oraz salon w Mrągowie. Konsekwentnie realizując przyjętą strategię rozwoju zakładamy, że do końca 2014 roku nasza sieć będzie liczyła około 115 sklepów działających na zasadzie franczyzy.
Prowadzą Państwo sprzedaż internetową w dwóch zewnętrznych e-sklepach. Dlaczego do tej pory nie zdecydowali się Państwo uruchomić własnej platformy sprzedażowej w Internecie?
Obecnie niewiele osób o tym pamięta, ale marka Quiosque była jedną z pierwszych polskich firm, która posiadała własny sklep internetowy. Później zrezygnowaliśmy z tego rozwiązania. Rynek się zmienił. Konsumenci często i chętnie korzystają z zakupów online.
Czy w związku z tym rozważają Państwo ponowne otwarcie własnego sklepu internetowego?
Planujemy otwarcie e-sklepu Quiosque na przełomie sierpnia i września tego roku. Oczywiście nic nie zastąpi wizyty w „tradycyjnym” sklepie, ale coraz więcej naszych klientek korzysta z możliwości zakupów w sieci. Myślę, że ten rynek będzie się silnie rozwijał.
Tagi: