Monika Klimczak, Bartek SA: Prowadzimy działania crossmarketingowe

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-10-07 | 08:00
Marka Bartek zapoczątkowała współpracę z czasopismem "Dziecko" w postaci zamieszczenia kuponu promocyjnego z możliwością zrealizowania w salonach Bartek a zamieszczonego na łamach miesięcznika. O współpracy crossmarketingowej i podobnych działaniach z innymi markami opowiada Monika Klimczak, Specjalista ds. Marketingu w firmie Bartek.

Inicjatorem współpracy marki Bartek z miesięcznikiem „Dziecko” był sam miesięcznik. Celem zwiększenia satysfakcji klienta, firmy stosują coraz to nowe rozwiązania. Cross marketing jest jednym z nich. Wartość, zwłaszcza w postaci atrakcyjnego bonusu czy gadżetu, bardzo cieszy klienta, co finalnie przekłada się na lojalność, poczucie bezpieczeństwa. Klient docenia to, że firmy robią dla niego coś dodatkowego, specjalnego.
Tego typu współpraca to dodatkowa promocja zarówno dla nas, jak i dla miesięcznika. Ważnym aspektem jest to, że reklama Bartek pojawi się na okładce jednego z popularniejszych miesięczników parentingowych na rynku. Grupa docelowa pisma to młode kobiety – matki dzieci w wieku 0-6 lat, przede wszystkim z dużych i średnich miast, z wykształceniem średnim i wyższym, o dochodach rodziny powyżej średniej.
Grupa pokrywa się w znacznej mierze z grupą docelową naszej marki. Produkty naszej firmy są bardzo popularne na krajowym rynku i cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Dla nas zadowolenie klienta jest priorytetem. W dłuższej perspektywie ma to bezpośredni wpływ na wyniki sprzedaży. To jest dla nas gwarancją sukcesu i utwierdza nas w przekonaniu że warto ten rodzaj działań prowadzić.
To już kolejna nasza współpraca z tym miesięcznikiem. Podobną prowadziliśmy wiosna tego roku. Od pewnego czasu prowadzimy działania crossmarketingowe z różnymi firmami, pozwala to na dotarcie do nowych klientów. Do tej pory w większości przypadków pracowaliśmy z firmami wprowadzającymi filmy i gry dla dzieci. Aktualnie nawiązaliśmy również współpracę z firmą Wójcik. Wybrane działania prowadzimy również z produktami dostępnymi w naszej sieci sklepów i sklepie internetowym – obuwie Puma, Ferrari, Columbia, Geox, produkty Disney.
Najczęściej tego typu działania są dodatkowo wspierane komunikacją PR w serwisach parentingowych oraz za pośrednictwem naszej strony internetowej, naszego fanpage′u na Facebooku. Dodatkowo komunikat wysyłamy do naszej bazy subskrybentów newslettera.
Jak to bywa w przypadku promocji i reklamy, ciężko jest na bieżąco oszacować realne przełożenie konkretnych aktywności na bieżący wynik finansowy. Pamiętajmy natomiast, że pozytywne emocje towarzyszące takiej akcji mają bardzo duże znaczenie i wysoką wartość, która wpływa na wizerunek marki.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Klimczak, Bartek SA: Prowadzimy działania crossmarketingowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.