Inicjatorem współpracy marki Bartek z miesięcznikiem „Dziecko” był sam miesięcznik. Celem zwiększenia satysfakcji klienta, firmy stosują coraz to nowe rozwiązania. Cross marketing jest jednym z nich. Wartość, zwłaszcza w postaci atrakcyjnego bonusu czy gadżetu, bardzo cieszy klienta, co finalnie przekłada się na lojalność, poczucie bezpieczeństwa. Klient docenia to, że firmy robią dla niego coś dodatkowego, specjalnego.
Tego typu współpraca to dodatkowa promocja zarówno dla nas, jak i dla miesięcznika. Ważnym aspektem jest to, że reklama Bartek pojawi się na okładce jednego z popularniejszych miesięczników parentingowych na rynku. Grupa docelowa pisma to młode kobiety – matki dzieci w wieku 0-6 lat, przede wszystkim z dużych i średnich miast, z wykształceniem średnim i wyższym, o dochodach rodziny powyżej średniej.
Grupa pokrywa się w znacznej mierze z grupą docelową naszej marki. Produkty naszej firmy są bardzo popularne na krajowym rynku i cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Dla nas zadowolenie klienta jest priorytetem. W dłuższej perspektywie ma to bezpośredni wpływ na wyniki sprzedaży. To jest dla nas gwarancją sukcesu i utwierdza nas w przekonaniu że warto ten rodzaj działań prowadzić.
To już kolejna nasza współpraca z tym miesięcznikiem. Podobną prowadziliśmy wiosna tego roku. Od pewnego czasu prowadzimy działania crossmarketingowe z różnymi firmami, pozwala to na dotarcie do nowych klientów. Do tej pory w większości przypadków pracowaliśmy z firmami wprowadzającymi filmy i gry dla dzieci. Aktualnie nawiązaliśmy również współpracę z firmą Wójcik. Wybrane działania prowadzimy również z produktami dostępnymi w naszej sieci sklepów i sklepie internetowym – obuwie Puma, Ferrari, Columbia, Geox, produkty Disney.
Najczęściej tego typu działania są dodatkowo wspierane komunikacją PR w serwisach parentingowych oraz za pośrednictwem naszej strony internetowej, naszego fanpage′u na Facebooku. Dodatkowo komunikat wysyłamy do naszej bazy subskrybentów newslettera.
Jak to bywa w przypadku promocji i reklamy, ciężko jest na bieżąco oszacować realne przełożenie konkretnych aktywności na bieżący wynik finansowy. Pamiętajmy natomiast, że pozytywne emocje towarzyszące takiej akcji mają bardzo duże znaczenie i wysoką wartość, która wpływa na wizerunek marki.
Tagi: