Wyniki sprzedaży w sieci Bartek notują stałe wzrosty, co tyczy się zarówno sklepów stacjonarnych, jak i e-sklepu. Firma, działając na rynkach zagranicznych, udostępnia swoim klientom także możliwość zakupów online i zamierza podążać w tym kierunku rozwoju. Pytanie tylko czy pojawiająca się konkurencja, szczególnie ze strony francuskich marek dziecięcych, nie zagrozi pozycji Bartka na rodzimym rynku. O szczegółach mówi Monika Klimczak, specjalista ds. marketingu w firmie Bartek.
W pierwszym półroczu marka Bartek osiągnęła niemal 10% wzrost sprzedaży w skali roku. Czy dobra passa trwa i drugie półrocze zostanie zamknięte z podobnym wynikiem?
Aktualnie jesteśmy w trakcie najważniejszego dla nas sezonu - sprzedaży obuwia zimowego. Ponadto już w następnym tygodniu rozpoczynamy w sieci wyprzedaż wybranych modeli jesiennych, zatem sklepy pracują bardzo intensywnie, co z pewnością wpłynie na dobre wyniki sprzedażowe.
Plany sprzedażowe na drugie półrocze zakładały także otwarcie 8. nowych obiektów. Ile z nich już powstało, a ile dopiero będzie otwartych?
Do końca roku planujemy otwarcie jeszcze 5 sklepów. Ostatnie otwarcie miało miejsce w Centrum Riviera w Gdyni. To jednocześnie pierwszy sklep Bartek w Gdyni. Nowo otwarte centrum handlowe to największy taki obiekt na Pomorzu i jeden z największych w Polsce. Kolejne planowane otwarcia już niebawem, bo w listopadzie - Bronowice Kraków, Plaza Poznań, Sfera Bielsko- Biała i Kaskada Szczecin.
Jakim zainteresowaniem cieszy się sprzedaż obuwia dziecięcego przez Internet?
Sprzedaż w naszym sklepie internetowym zmierza w dobrym kierunku. Odnotowujemy wzrost rok do roku. Naszym zdaniem to bardzo perspektywiczny kanał dystrybucji, który świetnie uzupełnia naszą sprzedaż ofline. Sprzedaż internetowa to szeroki wybór produktów obuwia własnej marki, ale również obuwia innych producentów. Aktywnie rozwijamy sprzedaż internetową na rynkach eksportowych. Sklepy internetowe działają na rynkach ukraińskim, białoruskim, USA. Aktualnie trwają prace nad uruchomieniem sklepu internetowego w Rosji.
Czy w swoich działaniach wykorzystują Państwo jakieś nowe działania marketingowe? Wcześniej na przykład była mowa o wprowadzeniu dodatkowych modeli obuwia w tańszej ofercie cenowej, co przysporzyło wielu nowych klientów.
Tak, te działania są kontynuowane. Marka Bartek wprowadza na rynek ofertę obuwia wyprodukowanego w specjalnej technologii z zastosowaniem spodów wtryskowych. z wodoodporną membraną BRTKtex WATERPROOF, która stanowi nieprzepuszczalną barierę dla wody, błota i śniegu. Nowa membrana jest naszym autorskim projektem, dzięki temu możemy zaproponować klientom buty w niższych cenach, w porównaniu do produktów z użyciem licencjonowanych membran zagranicznych. Wykorzystanie tych materiałów pozwoliło uzyskać ocieplane buty zimowe, z wodoodporną, wiatroszczelną i oddychającą membraną oraz wkładkę antybakteryjną, w bardzo atrakcyjnej cenie. Produkowane są zgodnie z wymogami anatomicznymi stopy dzieci, z naturalnych materiałów. Nasi projektanci zadbali również o ciekawą stylistykę i kolory. Modele posiadają pozytywna opinie Instytutu Matki i Dziecka oraz są poddawane certyfikacji znaku Zdrowa Stopa.
Na polskim rynku w ostatnim czasie pojawiło się wiele nowych marek dziecięcych. W szczególności mam tu na myśli Tape a l’oeil czy Du Pareil au Meme. Jak oceniają Państwo te firmy – jako potencjalnego konkurenta, czy może jako przyszłego partnera we współpracy?
Wskazane marki mają w ofercie głównie odzież dla dzieci. Obuwie jest jedynie uzupełnieniem asortymentu. Oczywiście pilnie obserwujemy rynek i nowych graczy, jednak znamy swoją wartość. Bartek jest polską firmą, największym producentem obuwia dziecięcego w kraju i jedyną tak liczną siecią w Europie, posiadającą obuwie wyselekcjonowane dla dzieci w wieku 1-10 lat. Do tej pory sprzedaliśmy ponad 10 milionów par obuwia i znamy się butach. Dla nas podstawa produkcji to komfort i zdrowy rozwój dzieci… zasada ta towarzyszy nam od początku naszej działalności. Przez długie lata działalności zdobyliśmy ogromne doświadczenie oraz zaufanie Rodziców i wciąż pracujemy nad tym by to zaufanie utrzymywać. Wiemy jak ważna jest profilaktyka, więc główny nacisk kładziemy na prawidłowy rozwój stopy dziecka. Nasza marka ma stabilną i ugruntowaną pozycję, a pojawiająca się konkurencja mobilizuje nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy.
Tagi: