Rozwój technologii, który umożliwia wszystkim łatwiejsze i prostsze życie jest również widoczny w funkcjonowaniu centrów handlowych. Aby sprostować wkraczającemu w dorosłe życie obecnie młodemu pokoleniowi łódzkie centrum zmieniło stronę internetową, w której zostały zastosowane najnowocześniejsze rozwiązania programistyczne. O rozwoju social mediów, uzupełnianiu się tradycyjnych i coraz nowocześniejszych kanałów komunikacji opowiedziała Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.
Nasza nowa strona to odpowiedź na dynamiczny rozwój technologii i urządzeń mobilnych. Przy jej tworzeniu wykorzystane zostały najnowocześniejsze rozwiązania programistyczne, dostosowane do wymagań urządzeń różnego typu. Elastyczny layout dostosowuje się do rozdzielczości ekranów smartfonów, czy tabletów. Wymuszone rozwojem technologii zmiany wykorzystaliśmy również do przebudowania zawartości strony, która stała się teraz dynamicznym przewodnikiem po Manufakturze. Nowoczesne rozwiązania pozwoliły nam stworzyć stronę usystematyzowaną, logiczną, ale i intuicyjną, pozwalającą jednym kliknięciem dotrzeć do poszukiwanych treści. Nie zapomnieliśmy też o wizualnej stronie projektu. Nowy układ strony pozwala na wykorzystanie większej ilości materiału graficznego, kluczowego we współczesnej komunikacji internetowej, a design strony jest spójny z całością systemu identyfikacji wizualnej Manufaktury.
Funkcja informacyjna strony jest bez wątpienia kluczowa. Kilkadziesiąt wydarzeń miesięcznie, rozbudowana oferta handlowa, rozrywkowa, kulturalna, rekreacyjna, gastronomiczna ponad 300 najemców sprawiają, że strona Manufaktury jest przede wszystkim rozbudowaną platformą informacyjną. Dynamiczną i każdego dnia aktualizowaną. Ten nowoczesny przewodnik po Manufakturze ułatwia naszym klientom poruszanie się po galerii handlowej i rynku, w jednym miejscu zbiera oferty i aktualności, pomaga zaplanować czas wolny – nie przegapić wydarzeń w mnogości propozycji. Warto też pamiętać, że Manufaktura jest projektem silnie związanym z historią obiektu, w którym się znajduje, dlatego na naszej stronie można znaleźć przeznaczone dla turystów informacje o dawnym, dziewiętnastowiecznym imperium fabrycznym Izraela Poznańskiego. Co do innych funkcji - strona internetowa daje pewne możliwości uzyskania informacji zwrotnej - na bieżąco śledzimy statystyki i ruch na poszczególnych stronach i podstronach, które aktualizujemy i dostosowujemy tak, aby zawartość serwisu internetowego Manufaktury odpowiadała na potrzeby różnych użytkowników.
Wykorzystanie social media umożliwia komunikację dwukierunkową w stopniu zdecydowanie wyższym, niż w przypadku nawet najbardziej rozbudowanej strony www. Dzięki działaniom w social media uzyskujemy błyskawiczną informację zwrotną od naszych klientów. Media społecznościowe dają też możliwość tworzenia relacji i zarządzania nią, dialogu i wreszcie budowania lojalności tej społeczności. Strona internetowa i profil na platformie społecznościowej pełnią podobne funkcje informacyjne, muszą wpisywać się w spójną strategię komunikacji, jednak mają odmienny charakter, chociażby ze względu na różny czas życia informacji czy inny język komunikacji. Oba te narzędzia uzupełniają się, wzajemnie wzmacniają swoje oddziaływanie i zasięg, co wykorzystujemy poprzez wtyczki społecznościowe na naszej stronie i udostępnianie treści ze strony w profilu fb czy google+.
Internet wsparty przez technologie mobilne jest narzędziem o potężnej sile oddziaływania, wszechstronnym dotarciu i niezwykłej możliwości przekazywania informacji. Tym bardziej teraz, gdy w dorosłe życie wkracza pokolenie zżyte z najnowszymi technologiami, dla którego Internet i mobilne urządzenia są nieodłącznym elementem codzienności. Mamy to na uwadze przy tworzeniu strategii komunikacji, prowadząc działania social media, rozwijając stronę internetową, czy planując kampanie w Internecie. Jednak klasyczne formy takie jak reklama w mediach tradycyjnych czy outdoor będą z pewnością nadal odrywać ważną rolę w komunikacji marketingowej Manufaktury.
Tagi: