Monika Długosz-Łempicka, Manufaktura: Social media umożliwiają komunikację dwukierunkową

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-23 | 09:00
Rozwój technologii, który umożliwia wszystkim łatwiejsze i prostsze życie jest również widoczny w funkcjonowaniu centrów handlowych. Aby sprostować wkraczającemu w dorosłe życie obecnie młodemu pokoleniowi łódzkie centrum zmieniło stronę internetową, w której zostały zastosowane najnowocześniejsze rozwiązania programistyczne. O rozwoju social mediów, uzupełnianiu się tradycyjnych i coraz nowocześniejszych kanałów komunikacji opowiedziała Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

Nasza nowa strona to odpowiedź na dynamiczny rozwój technologii i urządzeń mobilnych. Przy jej tworzeniu wykorzystane zostały najnowocześniejsze rozwiązania programistyczne, dostosowane do wymagań urządzeń różnego typu. Elastyczny layout dostosowuje się do rozdzielczości ekranów smartfonów, czy tabletów. Wymuszone rozwojem technologii zmiany wykorzystaliśmy również do przebudowania zawartości strony, która stała się teraz dynamicznym przewodnikiem po Manufakturze. Nowoczesne rozwiązania pozwoliły nam stworzyć stronę usystematyzowaną, logiczną, ale i intuicyjną, pozwalającą jednym kliknięciem dotrzeć do poszukiwanych treści. Nie zapomnieliśmy też o wizualnej stronie projektu. Nowy układ strony pozwala na wykorzystanie większej ilości materiału graficznego, kluczowego we współczesnej komunikacji internetowej, a design strony jest spójny z całością systemu identyfikacji wizualnej Manufaktury.
Funkcja informacyjna strony jest bez wątpienia kluczowa. Kilkadziesiąt wydarzeń miesięcznie, rozbudowana oferta handlowa, rozrywkowa, kulturalna, rekreacyjna, gastronomiczna ponad 300 najemców sprawiają, że strona Manufaktury jest przede wszystkim rozbudowaną platformą informacyjną. Dynamiczną i każdego dnia aktualizowaną. Ten nowoczesny przewodnik po Manufakturze ułatwia naszym klientom poruszanie się po galerii handlowej i rynku, w jednym miejscu zbiera oferty i aktualności, pomaga zaplanować czas wolny – nie przegapić wydarzeń w mnogości propozycji. Warto też pamiętać, że Manufaktura jest projektem silnie związanym z historią obiektu, w którym się znajduje, dlatego na naszej stronie można znaleźć przeznaczone dla turystów informacje o dawnym, dziewiętnastowiecznym imperium fabrycznym Izraela Poznańskiego. Co do innych funkcji - strona internetowa daje pewne możliwości uzyskania informacji zwrotnej - na bieżąco śledzimy statystyki i ruch na poszczególnych stronach i podstronach, które aktualizujemy i dostosowujemy tak, aby zawartość serwisu internetowego Manufaktury odpowiadała na potrzeby różnych użytkowników.
Wykorzystanie social media umożliwia komunikację dwukierunkową w stopniu zdecydowanie wyższym, niż w przypadku nawet najbardziej rozbudowanej strony www. Dzięki działaniom w social media uzyskujemy błyskawiczną informację zwrotną od naszych klientów. Media społecznościowe dają też możliwość tworzenia relacji i zarządzania nią, dialogu i wreszcie budowania lojalności tej społeczności. Strona internetowa i profil na platformie społecznościowej pełnią podobne funkcje informacyjne, muszą wpisywać się w spójną strategię komunikacji, jednak mają odmienny charakter, chociażby ze względu na różny czas życia informacji czy inny język komunikacji. Oba te narzędzia uzupełniają się, wzajemnie wzmacniają swoje oddziaływanie i zasięg, co wykorzystujemy poprzez wtyczki społecznościowe na naszej stronie i udostępnianie treści ze strony w profilu fb czy google+.
Internet wsparty przez technologie mobilne jest narzędziem o potężnej sile oddziaływania, wszechstronnym dotarciu i niezwykłej możliwości przekazywania informacji. Tym bardziej teraz, gdy w dorosłe życie wkracza pokolenie zżyte z najnowszymi technologiami, dla którego Internet i mobilne urządzenia są nieodłącznym elementem codzienności. Mamy to na uwadze przy tworzeniu strategii komunikacji, prowadząc działania social media, rozwijając stronę internetową, czy planując kampanie w Internecie. Jednak klasyczne formy takie jak reklama w mediach tradycyjnych czy outdoor będą z pewnością nadal odrywać ważną rolę w komunikacji marketingowej Manufaktury.
Tagi:
Oceń artykuł:

Monika Długosz-Łempicka, Manufaktura: Social media umożliwiają komunikację dwukierunkową

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.