Mirosław Misiak, Brand Collection: Oczekiwania klientów zmieniają się tak dynamicznie, jak zmienia się moda

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-08-15 | 08:00
Brand Collection to sieć multibrandowych sklepów oferujących szeroki asortyment dla mężczyzn. Firma na polskim rynku istnieje już od 11 lat i cały czas się rozwija - na listopad planowane jest otwarcie kolejnego salonu sprzedaży. O tym dlaczego punkty Brand Collection lokowane są w tylko w centrach outletowych, jak dobierana jest ich lokalizacja i jak wygląda konkurencja w branży odzieży męskiej opowiada Mirosław Misiak, członek zarządu Brand Sp. z o.o.

Brand Collection to firma, która już od 2003 roku działa w branży odzieży męskiej. Czym wyróżnia się Państwa koncept?
Przede wszystkim tym, że działamy tylko i wyłącznie w formule outletowej. W związku z tym wszystkie nasze sklepy oferują klasyczną odzież męską bardzo dobrej jakości i w bardzo atrakcyjnej cenie.
Poza tym naszą siłą jest fakt, że jesteśmy siecią sklepów multibrandowych, co pozwala nam mieć szeroką ofertę, bardzo dynamicznie odświeżaną. Nie bazujemy na jednej kolekcji w sezonie, nasze sklepy zaopatrywane są przynajmniej raz w miesiącu, dzięki czemu ciągle mamy coś nowego w naszej ofercie.
Brand Collection istnieje już od ponad 10 lat. Jak przez ten czas ewoluowała firma?
Pierwszy nasz sklep powstał w 2003 roku wraz z pierwszym w Polsce outletem FACTORY w Ursusie i tak naprawdę cały nasz dalszy rozwój jest związany z rozwojem tej formy handlu - po prostu rozrastaliśmy się wraz z kolejnymi outletami w Polsce.
A w czym upatrują Państwo przyczyn swojego sukcesu?
To że po tych 10 latach dalej jesteśmy i dobrze się mamy, zawdzięczamy bardzo prostym zasadom:
- po pierwsze wsłuchiwać się w oczekiwania klienta i szybko na nie reagować. A oczekiwania te zmienią się dynamicznie, tak jak zmienia się moda. Poza tym, nasi klienci oczekują coraz wyższej jakości i większego profesjonalizmu, i na to jesteśmy szczególnie wyczuleni.
- po drugie, to uczciwie i solidnie wywiązywać się z umów z naszymi kontrahentami.
Wspomniał Pan, że salony Brand Collection to sklepy multibrandowe. Jakie zatem przykładowe marki można znaleźć w Państwa ofercie?
W naszych sklepach można znaleźć w naprawdę okazyjnych cenach produkty takich firm jak: Roy Robson, Pierre Cardin, Digel, Monte Carlo oraz bardzo ciekawe i dynamicznie rozwijające się polskie marki, jak np. Omega (koszule), Sempre (spodnie), Vestus (marynarki). Mamy również własną linie garniturów i marynarek, które szyjemy ze outletowych tkanin, które kupujemy we włoskich fabrykach, dlatego też nasze wyroby to głównie krótkie niepowtarzalne serie.
Czy któreś marki cieszą się szczególnym zainteresowaniem?
Trudno powiedzieć, które marki są najbardziej popularne. Powiedziałbym raczej, że nie tyle chodzi tu o markę, jak o zachowanie jak najlepszej relacji między ceną a jakością produktu.
Czy Brand Collection to tylko odzież czy może także dodatki np. buty, paski, itp.?
To prawda, że asortyment w naszych pierwszych sklepach to głównie garnitur i koszula. Ale dzisiaj mogę śmiało powiedzieć, że poza odzieżą możemy o naszego klienta zadbać kompleksowo, od skarpetek poprzez spodnie, koszulę, marynarkę, dzianinę, kurtkę, a kończąc na czapce i szaliku. A dodatki typu, paski, portfele, buty, spinki do koszul to w tej chwili standard.
Poza tym wraz ze zmianami kanonów mody, w naszych sklepach w ostatnim czasie pojawił się asortyment casualowy, z tym że nazwałbym to „casualem umiarkowanym”, mam tu na myśli casualowe marynarki, koszule i spodnie, w których jeszcze wypada pójść do biura do pracy.
Obecnie sieć Brand Collection to 7 salonów zlokalizowanych w sześciu miastach Polski. Jakie są Państwa plany na drugą połowę br.?
Oczywiście, nie można stać w miejscu, dlatego też bacznie obserwujemy rynek centrów handlowych w Polsce i cały czas szukamy nowych miejsc dla siebie. Jednak nic na siłę, nie decydujemy się na nowy punkt jeśli nie jesteśmy absolutnie przekonani o słuszności tej decyzji. Na dzisiaj zastanawiamy się i obserwujemy Ptak Outlet i Outlet w Szczecinie, a w listopadzie startujemy z nowym sklepem w outlecie w Białymstoku.
Salony Brand Collection zlokalizowane są w centrach outletowych. Co w zasadzie zadecydowało o takich lokalizacjach?
Zaczęliśmy naszą działalność na pierwszym outlecie w Polsce i tak naprawdę wyrośliśmy na handlu stokami, tak więc jest to coś co potrafimy robić najlepiej.
I właśnie przy wyborze nowej lokalizacji, najpierw upewniamy się czy właściciel centrum rozumie idee outletu, wie jak zadbać o jej przestrzeganie i zadba o wyróżnienie centrum outletowego od innych centrów handlowych w swoim mieście.
A gdzie klienci mogą szukać informacji o aktualnej ofercie Brand Collection – nowościach, promocjach, nowych salonach?
Jakiś czas temu uruchomiliśmy naszą stronę na Facebooku, na której nie tylko informujemy o naszych nowościach i promocjach, ale także zamieszczamy różne porady stylistyczne oraz nowinki ze świata mody. Już teraz serdecznie na nią zapraszam.
Przez tyle lat działalności zapewne uważnie obserwują Państwo rynek. Jak oceniają Państwo konkurencję w swojej branży?
Jeżeli chodzi o centra outletowe, gdzie głównie działamy, to muszę powiedzieć, że branża mody męskiej jest tutaj reprezentowana dość obficie - możemy tu znaleźć zarówno najstarsze polskie marki, jak również te zaczynające swoją drogę biznesową. Zdecydowana większość tych sklepów oferuje towar bardzo dobrej jakości, przynajmniej jeśli chodzi o jakość wykonania. Myślę, że jest to związane z tym, iż mamy w Polsce bardzo wiele doskonałych szwalni z bardzo dobrym, doświadczonym personelem. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że wiele zachodnich firm zleca produkcje do tychże zakładów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Mirosław Misiak, Brand Collection: Oczekiwania klientów zmieniają się tak dynamicznie, jak zmienia się moda

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.