Sprofilowane obiekty handlowe, takie jak home parki, centra handlowe z artykułami dla sportowców czy z modą premium są dobrym rozwiązaniem, ponieważ swoją ofertę kierują do konkretnego odbiorcy. Mimo że w ten sposób ograniczana jest grupa docelowa, to trafiamy do Klienta świadomego, który szuka określonego produktu czy usługi. Kolejną sprawą jest życie w biegu. Zmieniający się tryb życia sprawił, że coraz bardziej szanujemy swój czas. Centra handlowe, profilując swoją ofertę pod konkretnego odbiorcę, pomagają mu zaoszczędzić czas, który straciłby na szukanie odpowiedniego produktu w zbyt rozdrobnionym środowisku - wyjaśnia Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży.
Taka strategia z jednej strony powoduje zawężenie grupy docelowej, ale z drugiej zwiększa trafność oferty. Korzyścią będzie więc na pewno dotarcie do odbiorcy, który świadomie szuka określonego produktu lub usługi. Ponadto w takich miejscach mamy dostęp do szerszego asortymentu z danej dziedziny i dajemy konsumentowi możliwość zaopatrzenia się w najbardziej odpowiedni produkt. W obiektach handlowych o profilu ogólnym, z uwagi na szeroki zakres asortymentu, produktów o specjalnym przeznaczeniu jest mniej. Minusem profilowania z perspektywy najemcy może być fakt mniejszej impulsowości zakupów. Oznacza to, że nie dotrzemy do szerszej grupy osób, która pod wpływem atrakcyjnej ekspozycji czy okazyjnej ceny mogłaby zdecydować się na nieplanowany zakup. W Polsce mamy już sprofilowane centra handlowe i jak widać, taka strategia się sprawdza. Panują u nas trendy ogólnoeuropejskie. Mamy podobne tendencje zakupowe do naszych sąsiadów.
Jeśli chodzi o inne oryginalne formy wyróżnienia oferty obiektu handlowego w świadomości Klientów, to na pewno warto odpowiednio zagospodarować przestrzeń przed obiektem handlowym i dzięki temu propagować aktywny wypoczynek poprzez np. organizowanie warsztatów, animacji, kina letniego czy imprez okolicznościowych. Taka strefa może też doskonale współgrać z profilem obiektu handlowego. Podobne działania mają już miejsce, ale można je poszerzyć w takim stopniu, aby obiekty handlowe w świadomości Klientów zaistniały jako miejsca ukierunkowane na kulturę i rozrywkę. Dzięki temu niezagospodarowana dotychczas przestrzeń przyciągnie więcej Klientów. Ważna jest również obecność w mediach społecznościowych oraz aplikacje mobilne, dzięki którym centra handlowe mogłyby promować swoją ofertę i wspierać najemców.