Millenium Hall: Wspólnie osiągnęliśmy sukces

2020-11-05 | 09:00

Od początku działalności Millenium Hall konsekwentnie wyznacza trendy na całym Podkarpaciu. Z dużym zaangażowaniem dba o atrakcyjną, pełną ofertę handlową i usługową. Bardzo szybko reaguje na pojawiające się nowości i marki, a podejmowane działania skoncentrowane są na kliencie. To on jest najważniejszy i jego oczekiwania traktowane są jako priorytet. Marta Półtorak, zarządzająca m.in. firmą Develop Investment Sp. z o.o., która jest właścicielem obiektu, podkreśla, że za sukcesem Millenium Hall stoją również najemcy.

Millenium Hall od 9 lat istnieje na rzeszowskim rynku. Jak na przestrzeni tego czasu zmienił się rynek?
Już samo otwarcie Centrum Kulturalno-Handlowego Millenium Hall było zwiastunem zupełnie innego niż 9 lat temu myślenia o dużym obiekcie mającym spełniać wiele różnorodnych funkcji  atrakcyjnych dla mieszkańców Podkarpacia, ale też  dla wszystkich osób przyjeżdżających do Rzeszowa. Pre-opening z koncertem Suzan Vega, wystawy Abakany Magdaleny Abakanowicz czy Tryptyk Starowiejskiego, koncerty, pokazy mody, spektakle teatralne a także wprowadzenie pod jeden dach innych funkcji w tamtym czasie bardzo rzadko spotykanych, spowodowały, że nasi klienci otrzymali możliwość korzystania z rozwiązań, które na świecie dopiero zaczynały się w takiej formule pojawiać. Weryfikacja  obranej przez nas strategii stała się udziałem mieszkańców Podkarpacia, a najemcy mogą cieszyć się ze wspólnie osiągniętego sukcesu. W 2020 roku większość naszych pomysłów obowiązuje w branży i jest synonimem zmian w nowoczesnych obiektach.

Jak bardzo zarządzanie obiektem handlowym dziś różni się od tego sprzed dekady?
Zarządzanie komercyjnym obiektem handlowym związane jest z wieloma kompetencjami, wymaga umiejętności współpracy i odpowiadania na potrzeby zarówno najemców jako partnerów biznesowych, jak też klientów. Przyszło się nam mierzyć z wieloma wyzwaniami i tylko wzajemne zrozumienie i ścisła współpraca umożliwia sprawne funkcjonowanie.

Jakich kompetencji wymaga się od dzisiejszych ekspertów w zakresie zarządzania komercyjnymi obiektami handlowymi?
Zmieniające się uwarunkowania rynkowe powodują, że menadżerowie w coraz mniejszym stopniu zarządzają stałymi zespołami ludzkimi, a coraz bardziej liczy się współpraca z najemcami. Znaczenia nabiera umiejętność wyznaczania celów, dobierania metod i środków, a w obecnych realiach rynkowych musi temu towarzyszyć elastyczność, otwartość na dynamiczne zmiany, stały monitoring potrzeb klientów. Istotnym elementem jest strategia doboru marek na zasadzie kompleksowości, ale bez konkurencji wewnętrznej. Pozwala to z jednej strony na komfort działania dla najemców, a z drugiej umożliwia centrum zapewnienie klientom pełnej oferty i uzyskania efektu synergii.

Jaka jest obecnie pozycja rynkowa Millenium Hall?
Pozycję rynkową Millenium Hall wyznacza atrakcyjność jaką cieszy się powierzchnia będąca przedmiotem najmu oraz wyniki osiągane  przez marki obecne w naszym obiekcie. Cieszymy się, że pomimo sytuacji związanej z pandemią, Millenium Hall zdecydowanie wyróżnia się na mapie Podkarpacia dogodną lokalizacją, przyjazną architekturą, bogatą, różnorodną ofertą i imponującą  liczbą lojalnych klientów, nie posiadając w tym względzie konkurencji a jedynie cząstkowych naśladowców. Millenium Hall  jest konsekwentnie pionierem wyznaczającym  trendy.

Co roku, w każde swoje urodziny Millenium Hall przygotowuje mnóstwo atrakcji dla swoich klientów.
Zgadza się. Za każdym razem chcemy dostarczać naszym klientom niezapomnianych wrażeń a tym samym zjednywać sobie i pozyskiwać nowych, być może takich, do których wcześniej nie dotarliśmy. Właśnie przez kreowanie coraz to nowych form zainteresowania naszym obiektem koncentrujemy na sobie nieustająco uwagę. W tym roku praktycznie cały październik jest miesiącem urodzinowym, na który składa się szereg atrakcji kierowanych do bardzo różnych gustów, a także osób w różnym wieku. ,,Wystawa jakiej nie było - BEKSIŃSKI” to wydarzenie symboliczne dla czasu, w którym się odbywa, ale też będące przesłaniem oraz lekcją języka polskiego i malarstwa. Połączenie spektaklu multimedialnego, 3D z autentycznymi pracami dotąd nie pokazywanymi jest innowacyjnym podejściem do twórczości Zdzisława Beksińskiego. Dla innego postrzegania świata i kontestacji  przyszłości zapraszamy na wystawę Robotyka. Odbędą się też koncerty i kiermasze np. podczas festiwalu Natchnieni Bieszczadem, gdzie zamierzamy przenieść klimat Bieszczad na centralny skwer Millenium Hall. Nie zabraknie oczywiście tematyki mody, urody i zdrowia podczas  Beauty B-Day, gdzie odbędzie się mnóstwo spotkań z ekspertami, specjalistami, lekarzami oraz pokazów mody, makijażów i fryzur. Należy podkreślić, że w obchody urodzin Millenium Hall zaangażowali się jak co roku nasi najemcy, którzy również przygotowali wiele atrakcji dla klientów.

Mijający rok (2020) był bardzo trudny dla branży. Całkowity zakaz handlu objął już właściwie wszystkie niedziele w roku, natomiast w marcu rozpoczęła się epidemia koronawirusa. Jak Pani ocenia taki stan rzeczy?
Nie można dobrze oceniać takiego stanu rzeczy w sytuacji, gdy po prostu odgórnie uniemożliwia się prowadzenie działalności gospodarczej, a jednocześnie nie zmieniając obciążeń podatkowych.

W takim razie w jakich działaniach należałoby upatrywać poprawy obecnej sytuacji?
Na pewno powinniśmy wszelkimi dostępnymi sposobami apelować do rządzących o zmianę retoryki jaką się posługują w temacie chociażby niedziel niehandlowych. W tych działaniach upatruję również ogromną rolę Państwa Wydawnictwa i portalu Galeriehandlowe.pl jako zespolonego głosu w imieniu całej  branży. Od czasu wprowadzenia niedziel niehandlowych kładziemy jeszcze większy nacisk na promocję rozrywki i organizowanych wydarzeń. Kluczową rolę odgrywa obecność w Millenium Hall różnorodnej i bogatej oferty gastronomicznej.

Bez wątpienia zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków. W jaki Millenium Hall reaguje na zmiany?
Millenium Hall z dużym zaangażowaniem dba o atrakcyjną, pełną ofertę handlową i usługową. Reagujemy bardzo szybko na pojawiające się nowości i marki. Jeszcze bardziej podejmowane przez nas działania skoncentrowane są na kliencie. To on jest najważniejszy i jego oczekiwania traktowane są jako priorytet. Śledzimy również światowe trendy, które przenikają do Polski i zapewniamy je mieszkańcom Podkarpacia, a w wielu przypadkach to my je wyprzedzamy i kreujemy. Dbamy o to, by Klienci wybierali Millenium Hall nie tylko ze względu na to, że jest największym obiektem tego typu w regionie, położonym w bardzo dobrej i dogodnej lokalizacji, posiadającym największy wybór asortymentu i usług, ale również ze względu na panującą w nim atmosferę i pozytywne emocje. Wszelkie aspekty związane z bezpieczeństwem, spełnianiem obowiązujących zaleceń sanitarnych są w Millenium Hall standardami, a wyróżniająca obiekt architektura w tym bardzo szerokie, przestronne pasaże umożliwiają bezpieczne korzystanie z całej oferty. Bezpieczeństwo wszystkich osób przybywających do naszego obiektu jest dla nas absolutnym priorytetem.

Na co powinny zwracać uwagę marki, chcące prowadzić swój biznes w Millenium Hall?
Kreowanie każdego biznesu opiera się na wielu czynnikach, a dla nas ważne jest aby klient Millenium Hall otrzymywał różnorodną, najlepszą jakościowo ofertę w rynkowych cenach. Stawiamy duży nacisk na rozwój komunikacji wykorzystując nowe technologie. Social Media, aplikacje stanowią bardzo ważny dla nas kanał kontaktu z klientem, pozwalają uzyskać informacje na temat oczekiwań i preferencji. Od swoich partnerów biznesowych oczekujemy rzetelności , otwartości i chęci współpracy, a w zamian oferujemy pełne zaangażowanie i pomoc w realizacji ich celów.

Na jakich kluczowych zasadach opiera się Państwa współpraca z najemcami?
Kluczową zasadą współpracy z najemcami jest pełne partnerstwo i zrozumienie potrzeb. Zawsze staramy się angażować naszych partnerów we wspólne działania marketingowe, podsuwamy pomysły i czerpiemy inspiracje z ich działań.

Jakie brandy w ostatnim czasie wzbogaciły ofertę Millenium Hall?
Millenium Hall posiada najbardziej różnorodną ofertę na Podkarpaciu  i wciąż dołączają do nas kolejne marki. Niektóre z nich czekały na tę możliwość od kilku lat. Do grona najemców w ostatnim roku dołączyły m.in. Rossmann, Eurospar, Calzedonia, Buty Jana, Reserved Kids, Słodka Niespodzianka, restauracja Wałek i Stolnica.

Już połowa Polaków do centrum handlowego idzie nie na zakupy a zjeść - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE. Ważna jest też rozrywka i wartości dodane. Jakie elementy sprawiają, że Millenium Hall staje się miejscem spotkań? W jaki sposób udaje się Państwu podążać za aktualnymi trendami?
Koncepcja Millenium Hall wiązała się ze stworzeniem placówki, która nie będzie jedynie spełniać tych podstawowych, handlowych funkcji, ale będzie czymś więcej. Millenium Hall to miejsce, które w naturalny sposób łączy zabawę, radość życia, rekreację, wypoczynek, ale przede wszystkim kulturę. Dysponując możliwościami jakie daje architektura obiektu, centralnie położy skwer, a także klub muzyczny i galeria sztuki, w ciągu 8 lat zorganizowaliśmy wiele koncertów, festiwali muzycznych, spektakli teatralnych, wernisaży, wystaw sztuki i fotografii, pokazów mody, spotkań autorskich, a także sympozjów naukowych. Różnorodność wydarzeń, ich dobór, a często innowacyjne, nie posiadające odpowiednika projekty cieszą się ogromnym zainteresowaniem i mają wpływ na to, że klienci utożsamiają się z nami. Poza działaniami kulturalnymi wpływ ma działalność rozrywkową mają, m.in. plac zabaw dla dzieci w przestrzeni galerii i na Skwerze Eventowym w otoczeniu multimedialnej fontanny, sezonowe lodowisko, ścianka wspinaczkowa City Climb, klub fitness Calypso, Multikino, placówka Stowarzyszenia Siemacha, Uczniowski Klub Judo Millenium. Nie sposób pominąć tu bardzo szerokiej oferty gastronomicznej w postaci znakomitych restauracji, barów i kawiarni, a jeżeli ktoś chciałby zatrzymać się na dłużej lub zorganizować konferencję jak też imprezę firmową czy prywatną to może skorzystać z usług hotelu Hilton Garden Inn, a także przeżyć niezapomniane chwile w klubie Lukr. Dzisiaj centra handlowe są przestrzenią do spędzania czasu, mają bawić, ale również powinny dbać o aspekt edukacyjny i kulturalny, na który w Millenium Hall kładziemy szczególny nacisk.

Rośnie popularność zakupów internetowych, a pandemia tylko wzmocniła ten trend. W jaki sposób centra handlowe mogą dziś konkurować z coraz bardziej przybierającym na sile e-handlem?
Trudno jednoznacznie mówić o konkurencji pomiędzy centrum handlowym a zakupami w sieci, ponieważ łączy je bardzo dużo wspólnych elementów, wzajemnie się uzupełniają a na wielu płaszczyznach po prostu przenikają. Cyfryzacja i algorytmy powodują, że sieć pozornie podpowiada nam odpowiednie dla naszych gustów propozycje, a tak naprawdę narzuca nam je. Podczas odwiedzin w centrum handlowym mamy do wyboru cały asortyment a poszczególne promocje czy okazje utwierdzają nas w podejmowaniu decyzji zakupowych na podstawie empirycznej oceny towaru. Niezaprzeczalnie ogromną rolę odgrywa pomoc specjalistów w poszczególnych sklepach. Często są to porady stylistyczne, rozmowy nakierowujące, uświadamiające walory lub konieczność zwrócenia uwagi na dobieranie do sylwetki odpowiednich fasonów. Ważnym aspektem zakupów w centrum handlowym jest personalizacja i indywidualne podejście do klientów, gdzie sprzedawca występuje niejednokrotnie w roli eksperta, który zna nasze potrzeby i potrafi doradzić w wyborze oferty.

Na jakim poziomie kształtuje się odwiedzalność Millenium Hall?
Obecnie odwiedzalność przekracza 90% tej sprzed pandemii, ale klienci musieli na nowo przekonać się, że przy zachowaniu zalecanych środków ostrożności są bezpieczni i mogą w pełni korzystać ze wszystkich atrakcji jakie oferuje Millenium Hall.

Społeczna odpowiedzialność biznesu stała się jednym z filarów działalności wielu centrów handlowych. W jaki sposób realizują Państwo założenia tej koncepcji?
Millenium Hall od początku swojego istnienia jest związane bardzo ściśle z życiem mieszkańców naszego regionu. Z tego względu organizowane są przeróżne akcje społeczne, dydaktyczne, charytatywne. Na chwilę obecną trwa społeczna akcja „Nasze zdrowie to nasza siła. Bądź świadoma - badaj piersi!”. Na co dzień funkcjonuje w naszym obiekcie Siemacha czy też Klub Judo Millenium.

Jakie są plany rozwoju Millenium Hall w nadchodzącym czasie?
Trend poszukiwania w jednym miejscu nie tylko zakupów, ale również możliwości aktywnego spędzania czasu obserwujemy od początku powstania Millenium Hall i ta tendencja naszym zdaniem się pogłębia. Przyspieszanie tempa życia, utrudnienia komunikacyjne związane z poruszaniem się po mieście powodują, że klienci poszukują możliwości załatwienia w centrum handlowym wszystkich swoich spraw począwszy od administracyjnych czy nadania poczty, przez podstawowe (i nie tylko) zakupy, po możliwość skorzystania z rozrywki czy usług gastronomicznych, jak i usług beauty. Na przestrzeni niespełna 9 lat, kiedy działa Millenium Hall, aktywnie modyfikujemy nasz model działania dostosowując się do tych trendów. Inną obserwowaną tendencją jest rosnąca poprzeczka względem poziomu otrzymywanych ofert. Klienci oczekują coraz wyższej jakości w każdym aspekcie.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

Tagi: Marta Półtorak Millenium Hall
Oceń artykuł:

Fot: Milenium Hall Źródło: Milenium Hall

Millenium Hall: Wspólnie osiągnęliśmy sukces

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.