Ambicją naszej marki jest zostać światowym liderem naturalnych kosmetyków premium do pielęgnacji twarzy i ciała, pozostając jednocześnie firmą społecznie odpowiedzialną. Filozofię naszej marki możemy wyrazić w 3 wartościach, które są nam bliskie: autentyczność - naturalne składniki aktywne kontrolowanego pochodzenia naszych kosmetyków, śródziemnomorska zmysłowość – oddziaływanie na 5 zmysłów poprzez nasze produkty (konsystencja, zapach, opakowanie) i nasze sklepy, gdzie pobyt jest realnym momentem przyjemności i istnym przeniesieniem się do pięknej słonecznej Prowansji. Szacunek – dla środowiska, dla naszej planety.
Niewątpliwie to co zadecydowało o sukcesie firmy na świecie i w Polsce, to doskonałe produkty, które łączą skuteczność w działaniu z niebywałą przyjemnością ich używania i obietnicą najwyższej jakości aktywnych składników roślinnych kontrolowanego pochodzenia. Myślę, że równie ważny jest tzw „store experience” i zapewnienie naszym klientom profesjonalnej i kompetentnej obsługi. Oczywiście pomaga nam również globalny trend na naturalne kosmetyki i rosnący ich udział w sprzedaży.
Obroty naszej marki w Polsce notują już kolejny rok z rzędu dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Jest to możliwe dzięki rozbudowie naszej sieci sklepów i otwarciu sklepów w nowych miastach, ale również poprzez poszerzenie grona naszych klientów w istniejących już sklepach. Sklep internetowy loccitane.pl prowadzimy od 2009 roku. Jest to obecnie najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży. Obroty w 2011 roku zanotowały trzykrotny wzrost obrotów w stosunku do 2010.
Internet z pewnością stanowi ważny element strategii naszego rozwoju. Pozwala nam dotrzeć do klientów z obszarów, gdzie jeszcze nie posiadamy naszych sklepów.
Jednym ze źródeł sukcesu naszej marki na świecie jest nasza strategia marketingowa, dzięki której właściwie co miesiąc wprowadzamy zupełnie nowe produkty na rynek. Często są to bardzo innowacyjne produkty i opatentowane rozwiązania, które łączą ze sobą zaawansowaną naukę z naturą. Np. w czerwcu 2011 roku wprowadziliśmy zupełnie nową linię do pielęgnacji twarzy: Angelica. Są to absolutnie rewelacyjne produkty przeznaczone przede wszystkim do zapewnienia odpowiedniego nawilżenia naszej skórze. Produkty zyskały już pozytywną ocenę naszych klientek. Krem do twarzy Angelica był jednym z najlepiej sprzedających się produktów w naszej sieci.
Chcemy dalej intensywnie inwestować w Polsce i rozwijać własną sieć sklepów. Aktualnie nie jesteśmy jeszcze obecni we wszystkich miastach, w których chcielibyśmy być. Liczba nowych otwarć i tempo będzie w dużej mierze zależeć od dostępności lokali w wybranych lokalizacjach.
L’Occitane en Provence już teraz jest firma globalną. Obecnie jesteśmy na ponad 85 rynkach i posiadamy 1900 sklepów. Cały czas bardzo intensywnie się rozwijamy i liczba sklepów rośnie na wszystkich rynkach, na których firma jest obecna. L’Occitane en Provence już od wielu lat jest w czołówce najprężniej rozwijających się firm kosmetycznych na świecie.
Myślę, że obecny trend koncentracji sprzedaży w perfumeriach i wyspecjalizowanych drogeriach będzie się nadal utrzymywał. Już dzisiaj ponad 40% sprzedaży kosmetyków jest realizowana właśnie w tych sklepach.
Tagi: