Rynek operatorów spożywczych z każdym rokiem rozwija się coraz dynamiczniej czego świetnym przykładem jest sieć sklepów Tesco. W zeszłym roku zanotowali nie tylko większe obroty, ale również otworzyli 51 sklepów. O planach na rok 2012 oraz o potencjale rynku branży spożywczej opowiada Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.
Od lat stawiamy na multiformatowość, znamy naszych klientów i wiemy, że doceniają możliwość wyboru pomiędzy małymi sklepami a hipermarketami. Na codzienne sprawunki najczęściej wybierają małe osiedlowe supermarkety Tesco, natomiast duże cotygodniowe zakupy wolą zrobić w hipermarkecie. Najistotniejsza jest jednak cena i dostępny asortyment. Zdaniem klientów w Polsce, to cena jest najważniejszym kryterium wyboru sklepu na większe zakupy. Chcąc zapewnić konkurencyjne ceny prowadzimy kilka długoterminowych kampanii cenowych. Wśród nich znalazły się „Pewniaki” – produkty wiodących producentów w stałych, utrzymywanych bezterminowo, niskich cenach. Równie ważny jest asortyment, czyli z jednej strony atrakcyjne cenowo produkty marki własnej, ale i bogaty wybór produktów najbardziej znanych marek.
Obroty Tesco za rok finansowy 2011/12 wyniosły 12,6 mld zł (11,0 mld zł bez VAT), co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 8,8%. Wzrost sprzedaży wynika w największym stopniu z powiększenia liczby naszych placówek.
W 2011 roku otworzyliśmy 12 sklepów Tesco Extra, z czego 8 to placówki odnowione. Sklepy oferują szerszy wybór produktów – średnio o 5 tys. linii – oraz dodatkowe usługi. Dostosowanie 8 hipermarketów do standardu Extra w dużej mierze przyczyniło się do ogólnego wzrostu sprzedaży porównywalnej (tzw. LFL) firmy. Sprawdzone rozwiązania ze sklepów Extra były przenoszone do pozostałych hipermarketów – przykładem może być przebudowa działów przemysłowych w 21 hipermarketach, 9 nowych samoobsługowych restauracji Bistro czy 55 kolejnych sklepów z kasami samoobsługowymi.
Z roku na rok rośnie zaufanie klientów do marki własnej. 79% klientów Tesco deklaruje pozytywny bądź neutralny stosunek do produktów marki własnej. Nowościami wprowadzonymi w roku 2011 są m.in. nowe marki na wyłączność Tesco oferowane w wybranych grupach produktowych: oryginalne włoskie produkty Parioli, lody Chokablok oraz paleta produktów dla zwierząt dostosowanych do ich wieku i potrzeb odżywczych - Nutricat i Lathams. W tym roku będziemy konturować rozwój sieci sklepów, budując zarówno duże hipermarkety, jak i małe osiedlowe supermarkety.
Jednym z najważniejszych trendów będzie z pewnością wzrost roli Internetu w handlu, zatem innowacyjność i nowoczesność może stanowić o przewadze na rynku. Z drugiej jednak strony – już od kilku lat Polacy niezmiennie wskazują cenę jako jedno z najważniejszych kryteriów wyboru sklepu na zakupy. A to pokazuje, jak ważne są i pozostaną podstawowe zalety sklepu – cena, oferta, wybór. Grupa Tesco jest obecna na 14 rynkach na świecie.
Tagi: