Michał Sikora,Tesco Polska: Od lat stawiamy na multiformatowość

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-07-27 | 08:00
Rynek operatorów spożywczych z każdym rokiem rozwija się coraz dynamiczniej czego świetnym przykładem jest sieć sklepów Tesco. W zeszłym roku zanotowali nie tylko większe obroty, ale również otworzyli 51 sklepów. O planach na rok 2012 oraz o potencjale rynku branży spożywczej opowiada Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Od lat stawiamy na multiformatowość, znamy naszych klientów i wiemy, że doceniają możliwość wyboru pomiędzy małymi sklepami a hipermarketami. Na codzienne sprawunki najczęściej wybierają małe osiedlowe supermarkety Tesco, natomiast duże cotygodniowe zakupy wolą zrobić w hipermarkecie. Najistotniejsza jest jednak cena i dostępny asortyment. Zdaniem klientów w Polsce, to cena jest najważniejszym kryterium wyboru sklepu na większe zakupy. Chcąc zapewnić konkurencyjne ceny prowadzimy kilka długoterminowych kampanii cenowych. Wśród nich znalazły się „Pewniaki” – produkty wiodących producentów w stałych, utrzymywanych bezterminowo, niskich cenach. Równie ważny jest asortyment, czyli z jednej strony atrakcyjne cenowo produkty marki własnej, ale i bogaty wybór produktów najbardziej znanych marek.
Obroty Tesco za rok finansowy 2011/12 wyniosły 12,6 mld zł (11,0 mld zł bez VAT), co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 8,8%. Wzrost sprzedaży wynika w największym stopniu z powiększenia liczby naszych placówek.
W 2011 roku otworzyliśmy 12 sklepów Tesco Extra, z czego 8 to placówki odnowione. Sklepy oferują szerszy wybór produktów – średnio o 5 tys. linii – oraz dodatkowe usługi. Dostosowanie 8 hipermarketów do standardu Extra w dużej mierze przyczyniło się do ogólnego wzrostu sprzedaży porównywalnej (tzw. LFL) firmy. Sprawdzone rozwiązania ze sklepów Extra były przenoszone do pozostałych hipermarketów – przykładem może być przebudowa działów przemysłowych w 21 hipermarketach, 9 nowych samoobsługowych restauracji Bistro czy 55 kolejnych sklepów z kasami samoobsługowymi.
Z roku na rok rośnie zaufanie klientów do marki własnej. 79% klientów Tesco deklaruje pozytywny bądź neutralny stosunek do produktów marki własnej. Nowościami wprowadzonymi w roku 2011 są m.in. nowe marki na wyłączność Tesco oferowane w wybranych grupach produktowych: oryginalne włoskie produkty Parioli, lody Chokablok oraz paleta produktów dla zwierząt dostosowanych do ich wieku i potrzeb odżywczych - Nutricat i Lathams. W tym roku będziemy konturować rozwój sieci sklepów, budując zarówno duże hipermarkety, jak i małe osiedlowe supermarkety.
Jednym z najważniejszych trendów będzie z pewnością wzrost roli Internetu w handlu, zatem innowacyjność i nowoczesność może stanowić o przewadze na rynku. Z drugiej jednak strony – już od kilku lat Polacy niezmiennie wskazują cenę jako jedno z najważniejszych kryteriów wyboru sklepu na zakupy. A to pokazuje, jak ważne są i pozostaną podstawowe zalety sklepu – cena, oferta, wybór. Grupa Tesco jest obecna na 14 rynkach na świecie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Michał Sikora,Tesco Polska: Od lat stawiamy na multiformatowość

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.