Ma blisko 25 mln zwolenników w Polsce. Towarzyszy nam w serdecznych i społecznych sytuacjach, łączy, ale jest i chwilą wytchnienia. Pobudza do działania, a jej aromat może rozjaśnić nawet najtrudniejszy dzień w pracy, rozwiązać niejeden problem. Dla chemików znana pod wzorem C8H10N402 jako kofeina, jednak dla wielu jest po prostu napojem, bez którego nie można rozpocząć dnia. O szczegółach działalności i planach na przyszłość opowiedział, Michał Proszewski, country business manager, Nespresso Polska.
Odwiedzając Państwa butiki wrażenie robi ich aranżacja. Na ścianach umieszczone są tysiące kapsułek z kawą. Czy może Pan zdradzić, ilu potrzeba produktów, aby stworzyć prawdziwe dzieło sztuki?
W naszym nowym butiku w Warszawie na takiej ścianie jest ok. 20 tys. opakowań, czyli 200 tys. kapsułek. Ich liczba i wielość kolorów potrafią zrobić wrażenie. Widoczne są tam opakowania wszystkich dostępnych w ofercie kaw.
Kapsułki to nie jedyny element charakterystyczny butików Nespresso.
Kapsułki – a raczej poszczególne kawy, które wprowadzamy na rynek – tworzą ekspozycję wystaw oraz wnętrza. Ale klimat miejsca uzupełniają również rekwizyty nawiązujące do danej kawy. I tak w przypadku edycji limitowanej Cubania nasi klienci mieli okazję założyć na chwilę kubański kapelusz i wziąć do ręki latynoamerykańskie instrumenty, zaś przy wprowadzaniu kaw Variations przenieśliśmy się w świat cukierni pełnej apetycznych ciasteczek. Przy aranżacji wnętrz współpracujemy także z wieloma artystami – np. witryny inspirowane bajkami tworzył dla nas znany projektant Manish Arora, zaś we Francji w butikach pojawiły się nawiązujące do roślin i natury dekoracje Emilio Robby.
Niewątpliwym atutem jest również obsługa.
To prawda. Pracujący w butikach personel to specjaliści w dziedzinie kawy - zdradzą szczegóły mieszanek, zaproszą do degustacji i przybliżą różnice smaku i aromatu każdej z nich. Opowiedzą też o pochodzeniu i procesie produkcji oraz zademonstrują działanie ekspresów i akcesoriów, pomagając w ich wyborze. Trzeba podkreślić, że nie tylko produkty i dekoracje tworzą klimat naszego butiku. To przede wszystkim jego personel, który dba o odpowiednią atmosferę.
Po 27 latach działalności sieć Nespresso liczy sobie blisko 330 punktów zlokalizowanych na całym świecie. W tym dwa w Polsce. Czy nasz kraj spełnił Państwa oczekiwania?
Polska to kraj o największym „kawowym” potencjalne w Europie i 11-sty kraj na świecie pod względem konsumpcji kawy ogólnie. Wartość rynku kawy w Polsce w ubiegłym toku przekroczyła 5 mld zł. Prognozy na najbliższe lata przewidują kolejne wzrosty - tkwi więc tu ogromny potencjał. Polacy coraz bardziej interesują się trendami kulinarnymi, zwracają uwagę na jakościowe jedzenie, chętniej odwiedzają targi śniadaniowe, popularne stały się ruchy slow food. Nespresso, jako marka oferująca kawę premium, odpowiada na potrzeby takich konsumentów, inaugurując nowe miejsca dla miłośników kawy.
Czy już dziś może Pan, iż „ambrozja XXI wieku” od Nespresso pojawi się w innych miasta Polski?
Chcemy jak najlepiej wykorzystać potencjał polskiego rynku. W ciągu najbliższych trzech, czterech lat chcemy prowadzić nasz butiki w siedmiu największych miastach w Polsce. Właśnie uruchomiliśmy butik w warszawskim centrum handlowym Arkadia, dwa kolejne lokale, już poza Warszawą, uruchomimy w pierwszej połowie 2015 roku. Zachęcam więc, by nas śledzić, bo… Nespresso, obecne dotąd jedynie w stolicy, będzie dużo podróżować.
Tagi: