Michał Proszewski, Nespresso Polska: Chcemy jak najlepiej wykorzystać potencjał polskiego rynku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-07-16 | 08:21
Ma blisko 25 mln zwolenników w Polsce. Towarzyszy nam w serdecznych i społecznych sytuacjach, łączy, ale jest i chwilą wytchnienia. Pobudza do działania, a jej aromat może rozjaśnić nawet najtrudniejszy dzień w pracy, rozwiązać niejeden problem. Dla chemików znana pod wzorem C8H10N402 jako kofeina, jednak dla wielu jest po prostu napojem, bez którego nie można rozpocząć dnia. O szczegółach działalności i planach na przyszłość opowiedział, Michał Proszewski, country business manager, Nespresso Polska.

Odwiedzając Państwa butiki wrażenie robi ich aranżacja. Na ścianach umieszczone są tysiące kapsułek z kawą. Czy może Pan zdradzić, ilu potrzeba produktów, aby stworzyć prawdziwe dzieło sztuki?
W naszym nowym butiku w Warszawie na takiej ścianie jest ok. 20 tys. opakowań, czyli 200 tys. kapsułek. Ich liczba i wielość kolorów potrafią zrobić wrażenie. Widoczne są tam opakowania wszystkich dostępnych w ofercie kaw.
Kapsułki to nie jedyny element charakterystyczny butików Nespresso.
Kapsułki – a raczej poszczególne kawy, które wprowadzamy na rynek – tworzą ekspozycję wystaw oraz wnętrza. Ale klimat miejsca uzupełniają również rekwizyty nawiązujące do danej kawy. I tak w przypadku edycji limitowanej Cubania nasi klienci mieli okazję założyć na chwilę kubański kapelusz i wziąć do ręki latynoamerykańskie instrumenty, zaś przy wprowadzaniu kaw Variations przenieśliśmy się w świat cukierni pełnej apetycznych ciasteczek. Przy aranżacji wnętrz współpracujemy także z wieloma artystami – np. witryny inspirowane bajkami tworzył dla nas znany projektant Manish Arora, zaś we Francji w butikach pojawiły się nawiązujące do roślin i natury dekoracje Emilio Robby.
Niewątpliwym atutem jest również obsługa.
To prawda. Pracujący w butikach personel to specjaliści w dziedzinie kawy - zdradzą szczegóły mieszanek, zaproszą do degustacji i przybliżą różnice smaku i aromatu każdej z nich. Opowiedzą też o pochodzeniu i procesie produkcji oraz zademonstrują działanie ekspresów i akcesoriów, pomagając w ich wyborze. Trzeba podkreślić, że nie tylko produkty i dekoracje tworzą klimat naszego butiku. To przede wszystkim jego personel, który dba o odpowiednią atmosferę.
Po 27 latach działalności sieć Nespresso liczy sobie blisko 330 punktów zlokalizowanych na całym świecie. W tym dwa w Polsce. Czy nasz kraj spełnił Państwa oczekiwania?
Polska to kraj o największym „kawowym” potencjalne w Europie i 11-sty kraj na świecie pod względem konsumpcji kawy ogólnie. Wartość rynku kawy w Polsce w ubiegłym toku przekroczyła 5 mld zł. Prognozy na najbliższe lata przewidują kolejne wzrosty - tkwi więc tu ogromny potencjał. Polacy coraz bardziej interesują się trendami kulinarnymi, zwracają uwagę na jakościowe jedzenie, chętniej odwiedzają targi śniadaniowe, popularne stały się ruchy slow food. Nespresso, jako marka oferująca kawę premium, odpowiada na potrzeby takich konsumentów, inaugurując nowe miejsca dla miłośników kawy.
Czy już dziś może Pan, iż „ambrozja XXI wieku” od Nespresso pojawi się w innych miasta Polski?
Chcemy jak najlepiej wykorzystać potencjał polskiego rynku. W ciągu najbliższych trzech, czterech lat chcemy prowadzić nasz butiki w siedmiu największych miastach w Polsce. Właśnie uruchomiliśmy butik w warszawskim centrum handlowym Arkadia, dwa kolejne lokale, już poza Warszawą, uruchomimy  w pierwszej połowie 2015 roku. Zachęcam więc, by nas śledzić, bo… Nespresso, obecne dotąd jedynie w stolicy, będzie dużo podróżować.
Tagi:
Oceń artykuł:

Michał Proszewski, Nespresso Polska: Chcemy jak najlepiej wykorzystać potencjał polskiego rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.