Michał Plewa, Decathlon: Sprzedaż internetową traktujemy jako strategiczny projekt

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-12 | 08:00
Polscy klienci firmy Decathlon z końcem listopada 2012 r. mogą dokonać zakupów w sklepie internetowym marki. Uruchomienie e-sprzedaży Decathlon powiązane było również z nową odsłoną strony internetowej. O wprowadzonych zmianach, a także planach związanych ze sprzedażą przez Internet mówi Michał Plewa, Web Marketing Manager w firmie Decathlon.

Dokładnie 28 listopada o 11.00 rano otworzyliśmy naszą nową stronę internetową www.decathlon.pl. Tego samego dnia uruchomiliśmy sprzedaż przez Internet. O 11:10 otrzymaliśmy nasze pierwsze zlecenie, wykonane z miejscowości Mścice (Koszalin).
Chcemy, aby sport był dostępny dla wszystkich. Zdarza się, że nasi klienci pokonują duże odległości, aby móc zrobić zakupy w jednym ze sklepów Decathlon. Na mapie Polski są obecnie miasta, gdzie w najbliższym czasie nie planujemy nowych otwarć sklepów, ale zgodnie z naszą wizją, chcemy być dostępni wszędzie w Polsce, a dzięki Internetowi jest to możliwe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów umożliwiamy im poprzez naszą nową stronę dokonywanie zakupów w Decathlon bez konieczności wychodzenia z domu. Jako grupa zdajemy sobie sprawę z siły Internetu, dlatego sprzedaż internetową traktujemy jako strategiczny projekt.
Jest to całkowicie nowe narzędzie pracy stworzone na zupełnie innych platformach informatycznych. Zależało nam, aby strona była jak najbardziej przejrzysta i posiadała przy tym atrakcyjną szatę graficzną, co pozwoli klientom na dokonywanie szybkich i przyjemnych zakupów. Na stronie umieszczone są treści pomagające w wyborze odpowiedniego sprzętu sportowego. Klienci dokonujący zakupów będą mogli opiniować produkty znajdujące się w ofercie sklepu. Oprócz oferty, ludzie odwiedzający naszą stronę mogą znaleźć na niej treści poświęcone wszystkim naszym sklepom, rekrutacji, zakupom na raty oraz wielu innym usługą dostępnym w całej sieci Decathlon. Na stronie klienci znajdą kontakt mailowy oraz telefoniczny do nas. Nasze Call Center jest czynne 7 dni w tygodniu i obsługuje nie tylko klientów internetowych, ale wszystkich klientów Decathlon chcących uzyskać informację.
W Internecie można znaleźć naszą pełną ofertę. Będzie ona często większa niżeli w niektórych sklepach, dlatego klienci odwiedzający e-sklep będą mieli szansę mile się zaskoczyć. Produkty będące w stałej sprzedaży będą miały ceny identyczne jak w sklepach. Akcje handlowe dotyczące całej sieci będą komunikowane na stronie w sposób spójny ze sklepami.
Mamy specjalne promocje dla klientów sklepu internetowego. Obecnie każda osoba, która złoży zamówienie powyżej 300 zł otrzyma przesyłkę gratis. Promocja związana jest z nadchodzącymi feriami zimowymi i trwa do 24 lutego.
Obecnie klient może zamówić dostawę do domu lub odebrać towar w dowolnie wybranym przez siebie sklepie Decathlon. Bierzemy pod uwagę paczkomaty, ale będzie to dotyczyło tylko małych produktów, gdyż nie ma możliwości dostawy w ten sposób artykułów wielkogabarytowych typu: rower, stołu do ping ponga.
Sprzedaż internetowa odbierana jest przez grupę jako projekt strategiczny. Wraz z dynamicznym rozwojem Internetu chcemy rozwijać sprzedaż internetową w Decathlon. Myślimy o wersji mobilnej na telefony. E- commerce jest jeszcze w miarę „świeżą„ formą sprzedaży w Decathlon w Polsce. Planujemy rozwój pod każdym względem: organizacyjnym, logistycznym, płatniczym.
Tagi:
Oceń artykuł:

Michał Plewa, Decathlon: Sprzedaż internetową traktujemy jako strategiczny projekt

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.