Polscy klienci firmy Decathlon z końcem listopada 2012 r. mogą dokonać zakupów w sklepie internetowym marki. Uruchomienie e-sprzedaży Decathlon powiązane było również z nową odsłoną strony internetowej. O wprowadzonych zmianach, a także planach związanych ze sprzedażą przez Internet mówi Michał Plewa, Web Marketing Manager w firmie Decathlon.
Dokładnie 28 listopada o 11.00 rano otworzyliśmy naszą nową stronę internetową www.decathlon.pl. Tego samego dnia uruchomiliśmy sprzedaż przez Internet. O 11:10 otrzymaliśmy nasze pierwsze zlecenie, wykonane z miejscowości Mścice (Koszalin).
Chcemy, aby sport był dostępny dla wszystkich. Zdarza się, że nasi klienci pokonują duże odległości, aby móc zrobić zakupy w jednym ze sklepów Decathlon. Na mapie Polski są obecnie miasta, gdzie w najbliższym czasie nie planujemy nowych otwarć sklepów, ale zgodnie z naszą wizją, chcemy być dostępni wszędzie w Polsce, a dzięki Internetowi jest to możliwe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów umożliwiamy im poprzez naszą nową stronę dokonywanie zakupów w Decathlon bez konieczności wychodzenia z domu. Jako grupa zdajemy sobie sprawę z siły Internetu, dlatego sprzedaż internetową traktujemy jako strategiczny projekt.
Jest to całkowicie nowe narzędzie pracy stworzone na zupełnie innych platformach informatycznych. Zależało nam, aby strona była jak najbardziej przejrzysta i posiadała przy tym atrakcyjną szatę graficzną, co pozwoli klientom na dokonywanie szybkich i przyjemnych zakupów. Na stronie umieszczone są treści pomagające w wyborze odpowiedniego sprzętu sportowego. Klienci dokonujący zakupów będą mogli opiniować produkty znajdujące się w ofercie sklepu. Oprócz oferty, ludzie odwiedzający naszą stronę mogą znaleźć na niej treści poświęcone wszystkim naszym sklepom, rekrutacji, zakupom na raty oraz wielu innym usługą dostępnym w całej sieci Decathlon. Na stronie klienci znajdą kontakt mailowy oraz telefoniczny do nas. Nasze Call Center jest czynne 7 dni w tygodniu i obsługuje nie tylko klientów internetowych, ale wszystkich klientów Decathlon chcących uzyskać informację.
W Internecie można znaleźć naszą pełną ofertę. Będzie ona często większa niżeli w niektórych sklepach, dlatego klienci odwiedzający e-sklep będą mieli szansę mile się zaskoczyć. Produkty będące w stałej sprzedaży będą miały ceny identyczne jak w sklepach. Akcje handlowe dotyczące całej sieci będą komunikowane na stronie w sposób spójny ze sklepami.
Mamy specjalne promocje dla klientów sklepu internetowego. Obecnie każda osoba, która złoży zamówienie powyżej 300 zł otrzyma przesyłkę gratis. Promocja związana jest z nadchodzącymi feriami zimowymi i trwa do 24 lutego.
Obecnie klient może zamówić dostawę do domu lub odebrać towar w dowolnie wybranym przez siebie sklepie Decathlon. Bierzemy pod uwagę paczkomaty, ale będzie to dotyczyło tylko małych produktów, gdyż nie ma możliwości dostawy w ten sposób artykułów wielkogabarytowych typu: rower, stołu do ping ponga.
Sprzedaż internetowa odbierana jest przez grupę jako projekt strategiczny. Wraz z dynamicznym rozwojem Internetu chcemy rozwijać sprzedaż internetową w Decathlon. Myślimy o wersji mobilnej na telefony. E- commerce jest jeszcze w miarę „świeżą„ formą sprzedaży w Decathlon w Polsce. Planujemy rozwój pod każdym względem: organizacyjnym, logistycznym, płatniczym.
Tagi: