Michał Mystkowski, Media Expert: Polscy klienci są bardzo racjonalni

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-12-28 | 08:00

Rynek urządzeń elektrycznych i sprzętów gospodarstwa domowego to mocna strona polskiej gospodarki. Jego główni gracze z optymizmem patrzą w przyszłość. I choć polski klient nadal nie dokonuje zakupów tak często jak jego sąsiad zza granicy, to w określonej grupie produktów sprzedaż notuje regularne wzrosty. O głównych trendach na rynku AGD, RTV oraz sprzętu elektornicznego mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.


Czym charakteryzują się klienci dokonujący zakupów w Państwa sklepach? Czy Polacy wykazują się na tym polu spontanicznością?
Polscy klienci są bardzo racjonalni i chyba nigdy nie dokonywali decyzji konsumenckich pod wpływem impulsu. Sprzęt kupujemy z zamiarem użytkowania go przez długie lata, chcemy zatem wybrać produkty optymalnie spełniające nasze oczekiwania. To różni nas od rynków zagranicznych, gdzie wymiany sprzętu na nowszy dokonuje się zdecydowanie częściej.
Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem?
W segmencie RTV obserwujemy rosnącą popularność telewizorów o ekranach powyżej 50 cali. Świetnie sprzedają się kamery sportowe i głośniki mobilne. W segmencie AGD, nie tylko ze względu na ostatnią falę upałów, klienci poszukują klimatyzatorów i wentylatorów.  
Jakie trendy w sprzedaży zauważają Państwo na przestrzeni ostatnich 2 lat?
Trendy na rynku RTV i AGD są optymistyczne. Rynek sprzętu fotograficznego staje się jednak nieco bardziej wymagający. Sprzedaż nieco maleje ze względu na dynamiczny wzrost sprzedaży smartfonów, wyposażonych w doskonałe aparaty fotograficzne. Z drugiej strony obserwujemy jednak duże zainteresowanie sprzętem gwarantującym najwyższą jakość zdjęć, aparaty cyfrowe i lustrzanki z obiektywami o dużym zoom’ie i świetnych matrycach wciąż będą na topie.
Jak ocenia Pan potencjał sprzedaży produktów z branży AGD, RTV i sprzętu fotograficznego w sklepie internetowym na podstawie dotychczasowej działalności Media Expert? Czy ten kanał dystrybucji ma Państwa zdaniem przyszłość w Polsce?
Sklep internetowy jest dla nas bardzo ważnym elementem strategii sprzedaży. Sądzę, że udział tego kanału dystrybucji w ogólnej sprzedaży będzie rósł, ale dostrzegamy pewną naszą, polską, regionalną specyfikę podejmowania decyzji zakupowych. Polacy chętnie szukają produktów w sieci z opcją osobistego odebrania towaru i dotyczy to w zasadzie każdej kategorii produktów. Lubimy obejrzeć zakup przed dokonaniem ostatecznej transakcji, sprawdzić, czy spełnia nasze oczekiwania. Media Expert widzi tę tendencję i będziemy konsekwentnie rozwijali naszą usługę związaną z możliwością osobistego odebrania towaru w dowolnym z ponad 360 elektromarketów w całej Polsce.

Tagi:
Oceń artykuł:

Michał Mystkowski, Media Expert: Polscy klienci są bardzo racjonalni

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.