Rynek urządzeń elektrycznych i sprzętów gospodarstwa domowego to mocna strona polskiej gospodarki. Jego główni gracze z optymizmem patrzą w przyszłość. I choć polski klient nadal nie dokonuje zakupów tak często jak jego sąsiad zza granicy, to w określonej grupie produktów sprzedaż notuje regularne wzrosty. O głównych trendach na rynku AGD, RTV oraz sprzętu elektornicznego mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
Czym charakteryzują się klienci dokonujący zakupów w Państwa sklepach? Czy Polacy wykazują się na tym polu spontanicznością?
Polscy klienci są bardzo racjonalni i chyba nigdy nie dokonywali decyzji konsumenckich pod wpływem impulsu. Sprzęt kupujemy z zamiarem użytkowania go przez długie lata, chcemy zatem wybrać produkty optymalnie spełniające nasze oczekiwania. To różni nas od rynków zagranicznych, gdzie wymiany sprzętu na nowszy dokonuje się zdecydowanie częściej.
Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem?
W segmencie RTV obserwujemy rosnącą popularność telewizorów o ekranach powyżej 50 cali. Świetnie sprzedają się kamery sportowe i głośniki mobilne. W segmencie AGD, nie tylko ze względu na ostatnią falę upałów, klienci poszukują klimatyzatorów i wentylatorów.
Jakie trendy w sprzedaży zauważają Państwo na przestrzeni ostatnich 2 lat?
Trendy na rynku RTV i AGD są optymistyczne. Rynek sprzętu fotograficznego staje się jednak nieco bardziej wymagający. Sprzedaż nieco maleje ze względu na dynamiczny wzrost sprzedaży smartfonów, wyposażonych w doskonałe aparaty fotograficzne. Z drugiej strony obserwujemy jednak duże zainteresowanie sprzętem gwarantującym najwyższą jakość zdjęć, aparaty cyfrowe i lustrzanki z obiektywami o dużym zoom’ie i świetnych matrycach wciąż będą na topie.
Jak ocenia Pan potencjał sprzedaży produktów z branży AGD, RTV i sprzętu fotograficznego w sklepie internetowym na podstawie dotychczasowej działalności Media Expert? Czy ten kanał dystrybucji ma Państwa zdaniem przyszłość w Polsce?
Sklep internetowy jest dla nas bardzo ważnym elementem strategii sprzedaży. Sądzę, że udział tego kanału dystrybucji w ogólnej sprzedaży będzie rósł, ale dostrzegamy pewną naszą, polską, regionalną specyfikę podejmowania decyzji zakupowych. Polacy chętnie szukają produktów w sieci z opcją osobistego odebrania towaru i dotyczy to w zasadzie każdej kategorii produktów. Lubimy obejrzeć zakup przed dokonaniem ostatecznej transakcji, sprawdzić, czy spełnia nasze oczekiwania. Media Expert widzi tę tendencję i będziemy konsekwentnie rozwijali naszą usługę związaną z możliwością osobistego odebrania towaru w dowolnym z ponad 360 elektromarketów w całej Polsce.