Perfumerie Quality Missala zdecydowanie odróżniają się od pozostałych obecnych na polskim rynku. Na czym dokładnie polega Państwa koncept?
Quality Missala jest perfumerią luksusową, zatem nasza oferta obejmuje wyłącznie marki ekskluzywne z najwyższej półki, zarówno zapachowe, jak i pielęgnacyjne i makijażowe. Kierujemy ją do osób, które cenią sobie wyjątkowość: znawców pięknych zapachów, koneserów ekskluzywnej pielęgnacji oraz wszystkich tych, którzy kierując się indywidualizmem i ceniąc własną niepowtarzalność, nie chcą pachnieć i wyglądać jak tysiące innych osób. Takie podejście wyróżnia na rynku nas, naszą ofertę, a przede wszystkim – naszych klientów.
Co Państwo zatem sądzą o lokalizacji perfumerii w centrum handlowym? Czy jest konieczna, aby firma zdobyła popularność wśród klientów?
Filozofia Quality Missala to najwyższa jakość i niepowtarzalność, również w doborze lokalizacji naszych perfumerii i butików. Otwieramy je w miejscach prestiżowych, ponieważ to właśnie tam spotykamy naszych klientów i do takich miejsc – eleganckich i z klasą - chcemy ich zapraszać. Z drugiej strony bardzo duży ruch przy naszych salonach nie jest konieczny, wręcz przeciwnie, mógłby zniechęcić wymagającego klienta, który ceni sobie komfort i wygodę. Obecnie perfumerie Quality Missala w Warszawie mieszczą się w hotelu Marriott, Domu Mody Klif oraz naszym własnym Domu Perfum Quality Missala na Bemowie. Mieszkańców Wrocławia, Poznania, Opola i Torunia zapraszamy do lokali usytuowanych w stylowych, zabytkowych kamienicach.
Oferują Państwo także możliwość współpracy franczyzowej. Czy to ważny element w Państwa strategii?
Z siedmiu butików Perfumerii Quality Missala trzy to punkty franczyzowe. Z uwagi na specyfikę oferowanych przez nas produktów oraz autorski model obsługi klientów nie stawiamy sobie za cel budowy wielkiej sieci. Do franczyzy podchodzimy bardzo ostrożnie. Dodatkowo jako najważniejszy w Polsce dystrybutor marek luksusowych i niszowych współpracujemy na zasadach partnerskich z kilkunastoma starannie wyselekcjonowanymi niezależnymi perfumeriami.
Czy to znaczy, że nie planują Państwo kolejnych otwarć?
Quality Missala nie jest perfumerią sieciową, dlatego zwiększanie liczby punktów sprzedaży nie jest dla nas priorytetem. W naszych działaniach koncentrujemy się na rozbudowie oferty o starannie selekcjonowane marki luksusowe oraz sprowadzanie nowych produktów marek, które już mamy w swojej ofercie.
Jakie kryteria Państwo przyjmują?
W procesie wyboru nowej marki lub nowości marki już obecnej w naszym portfolio, zawsze kierujemy się jakością. W przypadku perfum decyduje unikalność i bogactwo zapachu oraz jego skład. Zwracamy baczną uwagę na to, z jakich składników perfumy zostały skomponowane, wybierając te najcenniejsze i najlepsze, tzn. naturalne. Duże znaczenie ma dla nas również filozofia, jaka kryje się za daną marką czy konkretnym perfumiarzem. Jesteśmy przekonani, że dobrego, bogatego zapachu nie da się stworzyć nie wkładając w ten proces serca, dlatego wybieramy wyłącznie dzieła prawdziwych artystów perfumiarstwa, wspaniałych wizjonerów, którzy komponując zapach przelewają weń swoją duszę. Również marki pielęgnacyjne znajdujące się w naszej ofercie to światowa ekstraklasa. Perfekcyjnie wykorzystują synergię naturalnych składników z najnowszymi osiągnięciami biotechnologii. Dzięki takiemu podejściu oferujemy m.in. najdroższy, ale i najlepszy krem przeciwstarzeniowy na świecie, którego składniki odkryte w japońskich laboratoriach marki Menard, pobudzają wzrost komórek macierzystych skóry.
Jakim zainteresowaniem cieszą się Państwa produkty?
Branża produktów luksusowych, w której działamy, nie charakteryzuje się dynamicznymi zmianami, jednak z naszych wieloletnich już obserwacji wynika, że zainteresowanie perfumami i kosmetykami luksusowymi systematycznie rośnie. Tendencja ta utrzymała się również w ostatnim roku.
Czy sprzedaż kosmetyków luksusowych sprawdza się również w sieci?
W perfumerii luksusowej najważniejszy jest osobisty kontakt z klientem, jednak w dobie Internetu nie sposób nie docenić szybkości i wygody oferowanych przez e-sprzedaż. Nasz e-sklep doskonale funkcjonuje już od 6 lat i traktujemy go jako ważny kanał sprzedaży, przynoszący znaczące i stale rosnące obroty. Zauważamy, że z tej formy sprzedaży korzystają najchętniej nasi stali klienci (kupują produkty, które już znają) oraz osoby, które chcą poznać markę/marki na przykład zamawiając próbki lub miniatury perfum czy preparatów pielęgnacyjnych.
Portfele polskich klientów nie są jednak tak zasobne jak Europejczyków z zachodniej części kontynentu. Jakie szanse rozwoju w Polsce miałyby zatem Pana zdaniem nowe sieci perfumerii, oferujące produkty luksusowe?
Zgodnie z naszą filozofią, to nie cena kwalifikuje dobro jakie luksusowe. Dużo ważniejsza jest jakość i unikalność. Prawdziwego luksusu nie można sprzedawać na skalę masową. Wtedy przestaje być dobrem luksusowym. Niechaj to stwierdzenie posłuży za odpowiedź.