Michał Missala, Quality Missala: Prawdziwego luksusu nie można sprzedawać na skalę masową

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-07-09 | 08:00
Oprócz znanych wszystkim perfumerii Sephora i Douglas, które tworzą w Polsce pokaźną sieć salonów, funkcjonują również niszowe i mniej znane butiki specjalizujące się w sprzedaży kosmetyków luksusowych. Do takich należą m.in. perfumerie Quality Missala, których strategia rozwoju znacznie odbiega od wyżej wspomnianych konceptów międzynarodowych. Jak podkreśla Michał Missala, współwłaściciel perfumerii Quality Missala, to nie cena kwalifikuje dobro jakie luksusowe. Dużo ważniejsza jest jakość i unikalność, dlatego prawdziwego luksusu nie można sprzedawać na skalę masową.

Perfumerie Quality Missala zdecydowanie odróżniają się od pozostałych obecnych na polskim rynku. Na czym dokładnie polega Państwa koncept?
Quality Missala jest perfumerią luksusową, zatem nasza oferta obejmuje wyłącznie marki ekskluzywne z najwyższej półki, zarówno zapachowe, jak i pielęgnacyjne i makijażowe. Kierujemy ją do osób, które cenią sobie wyjątkowość: znawców pięknych zapachów, koneserów ekskluzywnej pielęgnacji oraz wszystkich tych, którzy kierując się indywidualizmem i ceniąc własną niepowtarzalność, nie chcą pachnieć i wyglądać jak tysiące innych osób. Takie podejście wyróżnia na rynku nas, naszą ofertę, a przede wszystkim – naszych klientów. 
Co Państwo zatem sądzą o lokalizacji perfumerii w centrum handlowym? Czy jest konieczna, aby firma zdobyła popularność wśród klientów?
Filozofia Quality Missala to najwyższa jakość i niepowtarzalność, również w doborze lokalizacji naszych perfumerii i butików. Otwieramy je w miejscach prestiżowych, ponieważ to właśnie tam spotykamy naszych klientów i do takich miejsc – eleganckich i z klasą - chcemy ich zapraszać. Z drugiej strony bardzo duży ruch przy naszych salonach nie jest konieczny, wręcz przeciwnie, mógłby zniechęcić wymagającego klienta, który ceni sobie komfort i wygodę. Obecnie perfumerie Quality Missala w Warszawie mieszczą się w hotelu Marriott, Domu Mody Klif oraz naszym własnym Domu Perfum Quality Missala na Bemowie. Mieszkańców Wrocławia, Poznania, Opola i Torunia zapraszamy do lokali usytuowanych w stylowych, zabytkowych kamienicach.
Oferują Państwo także możliwość współpracy franczyzowej. Czy to ważny element w Państwa strategii?
Z siedmiu butików Perfumerii Quality Missala trzy to punkty franczyzowe. Z uwagi na specyfikę oferowanych przez nas produktów oraz autorski model obsługi klientów nie stawiamy sobie za cel budowy wielkiej sieci. Do franczyzy podchodzimy bardzo ostrożnie. Dodatkowo jako najważniejszy w Polsce dystrybutor marek luksusowych i niszowych współpracujemy na zasadach partnerskich z kilkunastoma starannie wyselekcjonowanymi niezależnymi perfumeriami.
Czy to znaczy, że nie planują Państwo kolejnych otwarć?
Quality Missala nie jest perfumerią sieciową, dlatego zwiększanie liczby punktów sprzedaży nie jest dla nas priorytetem. W naszych działaniach koncentrujemy się na rozbudowie oferty o starannie selekcjonowane marki luksusowe oraz sprowadzanie nowych produktów marek, które już mamy w swojej ofercie.
Jakie kryteria Państwo przyjmują?
W procesie wyboru nowej marki lub nowości marki już obecnej w naszym portfolio, zawsze kierujemy się jakością. W przypadku perfum decyduje unikalność i bogactwo zapachu oraz jego skład. Zwracamy baczną uwagę na to, z jakich składników perfumy zostały skomponowane, wybierając te najcenniejsze i najlepsze, tzn. naturalne. Duże znaczenie ma dla nas również filozofia, jaka kryje się za daną marką czy konkretnym perfumiarzem. Jesteśmy przekonani, że dobrego, bogatego zapachu nie da się stworzyć nie wkładając w ten proces serca, dlatego wybieramy wyłącznie dzieła prawdziwych artystów perfumiarstwa, wspaniałych wizjonerów, którzy komponując zapach przelewają weń swoją duszę. Również marki pielęgnacyjne znajdujące się w naszej ofercie to światowa ekstraklasa. Perfekcyjnie wykorzystują synergię naturalnych składników z najnowszymi osiągnięciami biotechnologii. Dzięki takiemu podejściu oferujemy m.in. najdroższy, ale i najlepszy krem przeciwstarzeniowy na świecie, którego składniki odkryte w japońskich laboratoriach marki Menard, pobudzają wzrost komórek macierzystych skóry.
Jakim zainteresowaniem cieszą się Państwa produkty?
Branża produktów luksusowych, w której działamy, nie charakteryzuje się dynamicznymi zmianami, jednak z naszych wieloletnich już obserwacji wynika, że zainteresowanie perfumami i kosmetykami luksusowymi systematycznie rośnie. Tendencja ta utrzymała się również w ostatnim roku.
Czy sprzedaż kosmetyków luksusowych sprawdza się również w sieci?
W perfumerii luksusowej najważniejszy jest osobisty kontakt z klientem, jednak w dobie Internetu nie sposób nie docenić szybkości i wygody oferowanych przez e-sprzedaż. Nasz e-sklep doskonale funkcjonuje już od 6 lat i traktujemy go jako ważny kanał sprzedaży, przynoszący znaczące i stale rosnące obroty. Zauważamy, że z tej formy sprzedaży korzystają najchętniej nasi stali klienci (kupują produkty, które już znają) oraz osoby, które chcą poznać markę/marki na przykład zamawiając próbki lub miniatury perfum czy preparatów pielęgnacyjnych.
Portfele polskich klientów nie są jednak tak zasobne jak Europejczyków z zachodniej części kontynentu. Jakie szanse rozwoju w Polsce miałyby zatem Pana zdaniem nowe sieci perfumerii, oferujące produkty luksusowe?
 
Zgodnie z naszą filozofią, to nie cena kwalifikuje dobro jakie luksusowe. Dużo ważniejsza jest jakość i unikalność. Prawdziwego luksusu nie można sprzedawać na skalę masową. Wtedy przestaje być dobrem luksusowym. Niechaj to stwierdzenie posłuży za odpowiedź.
Tagi:
Oceń artykuł:

Michał Missala, Quality Missala: Prawdziwego luksusu nie można sprzedawać na skalę masową

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.