Wynajęcie stoiska w centrum handlowym, to trend, który w staje się coraz bardziej popularny. Wiele firm rozwijających sieć poprzez franczyzę wprowadza do oferty taki model biznesowy – głównie ze względu na niewielką wysokość kosztów początkowych i względnie duże bezpieczeństwo. O tym jaka część powierzchni centrum handlowego przeznaczonej pod wynajem jest z reguły zagospodarowywana pod stoiska opowiada Michał Mazepa, właściciel firmy MM Consulting.
Przeznaczanie odpowiedniej ilości powierzchni centrum handlowego pod wynajem stoisk, to zawsze sprawa indywidualna dla każdej galerii - w zależności od szerokości dróg komunikacyjnych oraz placów gdzie można umiejscowić takie stoiska. Niezmiennie od lat najlepszą lokalizacją pod tego typu obiekty jest linia kas operatora spożywczego.
Coraz częściej na stoiskach można spotkać produkty z grupy „Zdrowej Żywności” – jest to obecnie najmodniejszy trend na rynku – szczególnie w dużych miastach. Warto również wspomnieć również o naturalnych kosmetykach, które często nie występują w sklepach sieciowych. Niezmiennie od wielu lat na tego typu stoiskach dominują produkty z tzw. „sprzedaży impulsowej” za dość niewielką cenę, a także produkty sezonowe.
Jakiego rodzaju klientami są osoby zainteresowane wynajęciem stoiska w centrum handlowym? Przeważnie wynajmującymi stoiska w centrum handlowe są lokalne firmy, chociaż ostatnio na rynki można zauważyć trend, że coraz więcej firmy sieciowych wprowadza taki koncept jako element rozwoju/wsparcia biznesu – szczególnie w mniejszych galeriach i miastach, w których do tej pory nie było miejsca na tego typu koncept.
Nie można narzekać na brak zainteresowanych wynajęciem stoiska w centrum handlowym – szczególnie jest to widoczne w okresach przedświątecznych. Trend ten utrzymuje się już od dłuższego czasu. Wiele firm rozwijających sieć poprzez franczyzę wprowadza do oferty taki model biznesowy – głównie ze względu na niewielką wysokość kosztów początkowych i względnie duże bezpieczeństwo.
Tagi: