Technologia to przyszłość. W czasach, gdy wiele osób nie potrafi wyobrazić sobie życia bez smartfona czy laptopa, działalność firm z branży IT oraz RTV/AGD wydaje się być strzałem w dziesiątkę. Dowodem na to może być sieć sklepów Sferis oferująca tego rodzaju produkty. Marka w myśl naczelnego hasła „zaufaj ekspertom” stale utrzymuje wysokie standardy i pozostaje w sferze liderów branży. O szczegółach opowiedział, Michał Iwanciw, prezes zarządu Sferis Sp. Z O.O
Prowadzą Państwo działalność wyłącznie w Polsce?
Tak. Rozwój jest dla nas sprawą kluczową, ale dziś skupiamy się na rynku krajowym. Jest tu jeszcze sporo do zrobienia i do osiągnięcia. Nie wykluczam jednak, że w przyszłości wyjdziemy także na rynki zagraniczne.
Jak długo sieć sklepów Sferis jest obecna w naszym kraju?
Korzenie firmy sięgają 1992 roku, kiedy to powstała spółka Akson, w której skład wchodzi nasza firma. Pod brandem Sferis działamy jednak od 2004 roku.
Co zadecydowało o jej wprowadzeniu na rynek?
Sklepy powstały z potrzeby rynku. Klienci poszukują fachowej porady, specjalisty, który pomoże im poruszać się w świecie zaawansowanych technologii. Sferis to ceniona sieć specjalistycznych sklepów IT oraz RTV/AGD. Klienci mogą u nas liczyć na profesjonalną obsługę oraz na spersonalizowany dobór rozwiązań z szerokiego wachlarza oferty produktowej i usługowej. Tak jak wspominałem, ta eksperckość jest silnym wyróżnikiem na rynku zalanym sprzedawcami, koncentrującymi się na sprzedaży po jak najniższej cenie, odsuwających jakość usług na dalszy plan.
A konkurencje? Czy jest duża?
Tak, ale jest to dla nas dodatkowy czynnik dopingujący. Przykładamy specjalną troskę do najwyższego poziomu jakości obsługi w naszych salonach, co zdecydowanie wyróżnia nas na rynku. Prowadzimy również szereg działań marketingowych oraz pro sprzedażowych. Ostatnio np. zostaliśmy partnerem popularnego konkursu organizowanego przez Onet "Blog Roku 2013". Całość naszej strategii promocyjnej przekłada się na bardzo dobre wyniki w sieci. Pomimo dużej konkurencji rok do roku notujmy wzrost sprzedaży.
Czy planują Państwo poszerzyć sieć o kolejne placówki?
Mamy ponad 180 punktów sprzedaży, w tym sklepy własne, partnerskie oraz wyspy. Aktualnie kształtują się nasze plany rozwoju o kolejne lokalizacje. Największy nacisk kładziemy jednak na rozwój funkcjonujących już sklepów i ich oferty. Z końcem lutego otworzyliśmy w Sferis autoryzowany kanał sprzedaży telefonów marki Apple jako jedna z pierwszych firm, które mogą sprzedawać iPhony. Do tej pory taką możliwość miały jedynie telecomy.
Czym jeszcze zaskoczy Sferis?
Rozpoczęliśmy kolejną fazę remodelingu salonów, dostosowującą wystrój do nowych technologii obecnych w naszej ofercie. Kładziemy nacisk w nowym designie salonów Sferis na shopping experience – tak, by nie tylko nadążać ale i wyprzedzać zmiany w modelu zakupowym naszych klientów.
Rok zatem zapowiada się pracowicie. Jak może Pan natomiast podsumować działalność marki w 2013 roku?
Jesteśmy zadowoleni z wyników 2013 roku. Wdrożyliśmy nowym system ERP, istotnie zwiększyliśmy liczbę punków odbioru osobistego zamawianych online produktów. Na koniec 2013 było ich prawie 700. Pomimo rosnącej konkurencji cały czas się rozwijamy, a to bardzo cieszy i motywuje do dalszych działań.
Jakie są plany Sferis na 2014 rok? Na czym zamierzają się Państwo skupić w tym okresie?
Mamy zaplanowane otwarcia nowych salonów w centrach handlowych, w tej chwili podejmujemy decyzję co do konkretnych lokalizacji. Ponadto będziemy nadal rozwijać program partnerski oraz sprzedaż w kanale e-commerce. Na 2014 rok planujemy kilka dużych kampanii marketingowych wspólnie z wiodącymi producentami sprzętu.
W którym kierunku będzie Pana zdaniem podążał rynek i gdzie salony będą się prężniej rozwijać?
Uważam, że w małych miastach i miejscowościach istnieje przyszłość dla salonów przy ulicy. W dużych metropoliach wygodniejsze dla klienta są jednak zakupy w centrach handlowych, gdzie można dokonać zakupu, tak po prostu, przy okazji. Klient nie musi planować wyjazdu tylko w celu zakupienia jednej konkretnej rzeczy, może zaplanować załatwienie innych spraw bez wychodzenia na ulicę. Dlatego też w dużych miastach widzę przyszłość dla salonów zlokalizowanych w centrach handlowych.
Jak Pana zdaniem zmieniać się będzie branża IT oraz RTV/AGD na przestrzeni kolejnych kilku lat?
Następować będzie dalsze przenikanie się rozwiązań i zastosowań dla produktów wyżej wymienionych sektorów branży. Będzie pojawiać się coraz więcej rozwiązań i usług związanych z szeroko rozumianym zastosowaniem Internetu. Produkty AGD/RTV podlegać będą dalszemu procesowi informatyzacji. Obecnie coraz częściej mówimy o inteligentnych domach, które pozwalają z poziomu smartfonu bądź tabletu sterować całością domowych urządzeń, oświetleniem, roletami itp. Nasza branża ściśle związana jest z nowymi technologiami, a one praktycznie z dnia na dzień się rozwijają. Jeszcze kilka lat temu nikt nie myślał o drukowaniu przedmiotów, tymczasem obecnie drukarki 3D zaczynają budzić coraz większe zainteresowanie.
Tagi: