W 2011 r. otworzyliśmy aż 7 nowych perfumerii i obecnie mamy 88 salonów. Wszystkie znajdują się w świetnych lokalizacjach, w najlepszych centrach handlowych, w największych miastach Polski.
Mieliśmy sporo sukcesów: gościliśmy światową ikonę mody Diane von Furstenberg na premierze jej nowych perfum, wprowadziliśmy na polski rynek kilka marek na wyłączność, w tym perfumy legendarnego Jimmy Choo. Pod koniec roku w salonach Sephora pojawiły się nowe perfumy Karla Lagerfelda oraz kolekcja akcesoriów, które projektant stworzył specjalnie dla sieci Sephora, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
W tym roku klienci docenili wysoką jakość obsługi w perfumeriach Sephora i wyróżnili nas godłem „Jakość Obsługi” 2011 – jesteśmy liderem swojej kategorii. Otrzymaliśmy także Laur Klienta 2011 – zdobyliśmy I miejsce w ogólnopolskiej edycji plebiscytu jako najlepsza i najchętniej polecana sieć perfumeryjna. To dowód, że Sephora wyróżnia się na tle konkurencji, budzi wiele pozytywnych emocji oraz oferuje najwyższą jakość usług.
Podsumowując rok 2011 – jesteśmy zadowoleni z osiągniętych przez Sephora wyników. Pozostajemy liderem sprzedaży rynku kosmetyków luksusowych w Polsce – posiadamy ponad 50% udział w tym segmencie. Rentowność naszego formatu uważamy za dowód, że tak silny koncept jak Sephora, oparty na innowacyjności oraz fachowości naszych ludzi, jest skuteczny. Dzięki temu w rankingach centrów handlowych plasujemy się w grupie sklepów o największych obrotach.
Mogę powiedzieć, że odnotowujemy wzrost sprzedaży w tzw. sklepach porównywalnych (like-for-like), czyli tych o pełnych 2 latach funkcjonowania. Daje to obraz dynamiki sprzedaży bez nowych otwarć i świadczy o prawdziwej sile biznesu.
W najbliższych trzech latach planujemy kilkanaście nowych otwarć – jak zwykle uważnie przyglądamy się rynkowi i wybieramy tylko najlepsze lokalizacje dla nowych salonów Sephora. Kontynuujemy też zmiany w wystroju niektórych perfumerii, które zapoczątkowaliśmy w 2011 roku, zmierzając do stworzenia jeszcze bardziej innowacyjnych przestrzeni, które będą dynamiczne i inspirujące dla naszych klientów.
Przewidujemy natomiast, że w 2012 roku rynek będzie rozwijał się wolniej. W oparciu o różne dane np. Consumer Confidence Index, który bardzo spadł, można sądzić, że konsumenci będą ostrożniejsi w wydatkach i chętniej szukali okazji. Jednak strategia rozwoju sieci Sephora pozwala być przygotowanym na wahania koniunktury, zaś plany na najbliższe lata zakładają kontynuację organicznego rozwoju.
Tagi: