Mateusz Stachowiak, Feel the chill: Bary jogurtowe stają się alternatywą dla lodziarni

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-28 | 08:00
W 2013 roku świat obiegła informacja, że Mike Roberts, były dyrektor operacyjny sieci McDonald′s, postawił na restauracje ze zdrowym jedzeniem. Co prawda na razie rozwija je tylko w USA, ale już od wielu miesięcy w polskich centrach handlowych widać, że obok fast foodów powstają sieci z kanapkami czy bary sałatkowe lub jogurtowe. Jak w Polsce przyjął się ten koncept? Czy stał się on alternatywą zarówno dla lokali szybkiej obsługi, jak i cukierni? Odpowiedzi szukaliśmy u prezesa sieci Feel th chill - Mateusza Stachowiaka, którą w ciągu pierwszych 3 lat działalności odwiedziło ponad milion klientów.


W 2013 roku zadebiutowali Państwo w Poznaniu. Jakie czynniki zadecydowały o wprowadzeniu marki do stolicy Wielkopolski?
Wybierając nowe lokalizacje, kierujemy się głównie zdobytym do tej pory doświadczeniem, a to pokazuje nam, że najlepsze miejsca dla Feel the chill znajdują się w miejscach o wysokim natężeniu ruchu pieszego w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Frozen yogurt jest stosunkowo nowym produktem na rynku europejskim i wymaga bardzo dobrej ekspozycji.
Czy 3 lata temu kiedy marka otwierała pierwszy punkt w Radomiu przeprowadzali Państwo badania rynku?
Tak, przeprowadziliśmy analizy i obserwacje rynku oraz rozpoznanie wskaźników i trendów. Szczególnie ważna była dla nas moda na zdrowe odżywianie i żywność ekologiczną, a także na uprawianie sportów. Coraz większą popularnością zaczęły się też cieszyć bary typu Salad Story, w których można kupić wyłącznie produkty dobre dla zdrowia. Polacy zaczęli myśleć o tym, co jedzą i jak żyją, a my chcieliśmy się w ten trend wpasować.
Na jakie trudności napotkali Państwo podczas wprowadzania marki na rynek?
Największym problemem dla młodej marki jest niewątpliwie pozyskanie korzystnych lokalizacji, które przy tego typu branży są absolutnie niezbędne.
A oferta? W naszym kraju większość roku to miesiące chłodne. Czy to wpływa na zainteresowanie się Państwa produktem?
Feel the chill posiada ofertę stałą, ale jest ona modyfikowana co kilka miesięcy. Zainteresowanie naszymi produktami niekoniecznie pokrywa się z aurą bądź z porą roku. Nie dotyczy to oczywiście jednostek sezonowych. Największe zainteresowanie dostrzegamy w okresach wysokiej odwiedzalności galerii, które wiążą się ze świętami i innymi eventami.
Nie obawiają się Państwo konkurencji?
Zdecydowanie nie, z uwagą przyglądamy się działaniom konkurencji i obserwujemy rynek jogurtów mrożonych nie tylko w Polsce, ale mimo to więcej energii poświęcamy na pracę i rozwój własnej sieci.
A marki takie, jak Yogen Früz czy Loveyo?
Każda z wymienionych marek ma swoją koncepcję, do której jest przekonany. Ciężko dzisiaj spekulować nad filozofią sprzedaży jogurtu mrożonego i tego, która z nich finalnie zostanie przez polskiego klienta zaakceptowana. My do koncepcji Feel the chill jesteśmy absolutnie przekonani. Stworzyliśmy ją bazując na osobistym doświadczeniu i z pewnością będziemy kontynuować rozwój według naszych założeń.
Czy Feel the chill ma w planach zagraniczną ekspansję?
Zainteresowanie naszą marką jest na bardzo wysokim poziomie. Docierają do nas zapytania nawet z Australii. Niestety główną przeszkodą w ekspansji zagranicę jest logistyka i kontrola, niemniej jednak kraje ościenne bierzemy jak najbardziej pod uwagę. Pierwsze kroki w tym kierunku już podjęliśmy.
Jak Pana zdaniem w Polsce będzie wyglądał rynek barów jogurtowych za 5 lat? Czy te produkty mają szansę na stałe wpisać się do menu Polaków?
Tworząc Feel the chill od początku zakładaliśmy, że jogurty mrożone przyjmą się na rynku Polskim. W chwili obecnej nie mam powodów sądzić, by miałoby stać się inaczej. Jogurty mrożone są smaczne, a przede wszystkim zdrowe, dlatego zainteresowanie tym produktem stale rośnie. Jestem przekonany, że za 5 lat bary jogurtowe będą cieszyły się jeszcze większą popularnością i będą rozwijać się wraz z konsumentami, którzy dzisiaj są dziećmi. Świadomość klientów buduje się przez dekady, dlatego tak ważna jest dla nas promocja zdrowego deseru wśród najmłodszych. To oni za kilka czy kilkanaście lat będą uczyć swoje dzieci pewnych zachowań i pokazywać im, jak spędzać wolny czas i co warto zjeść.
Jaki to będzie rok dla Państwa marki?
W 2014 r. nadal planujemy rozwijać sieć lokali Feel the chill, szczególnie w oparciu o model franczyzowy. Chcemy zaistnieć w strategicznych punktach w całej Polski i rozwijać produkty dla osób aktywnie uprawiających sport. W oparciu o zdobyte w 2013 roku doświadczenie planujemy również rozszerzyć sprzedać sezonową.
Tagi:
Oceń artykuł:

Mateusz Stachowiak, Feel the chill: Bary jogurtowe stają się alternatywą dla lodziarni

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.