Firma Sopelek działa w branży od 25 lat, ale jej gwałtowny rozwój nastąpił w ostatnich 4-5 latach, kiedy rozszerzył się jej profil działalności o tradycyjne lody gałkowe, desery lodowe oparte na lodach gałkowych, ciasta oraz kawy. O kolejnych otwarciach, odpowiednich lokalizacjach oraz działaniach marketingowych opowiada Mateusz Karpiński.
Sami jesteśmy nieco zaskoczeni tempem rozwoju, ale widocznie nasza koncepcja sprzedawania produktów jak najwyższej jakości za rozsądną cenę sprawdza się. Można więc powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej działalności i mamy nadzieję, że za kilka lat będziemy mogli powiedzieć to samo.
Oczywiście zamierzamy otwierać nowe lokale. W obszarze naszego zainteresowania jest jeszcze jedna lokalizacja w Opolu (CH Karolinka) oraz dobre lokalizacje w innych miastach. Mam tu na myśli deptaki, rynki i galerie handlowe trzeciej generacji. Na razie nie chcemy zdradzać, gdzie powstaną następne lokale, gdyż jesteśmy na etapie rozmów. Dodatkowo, nasz aktualny zakład produkcyjny powoli staje się zbyt mały i zanim zajmiemy się rozwojem sieci musimy wybudować nowy. Z dużym prawdopodobieństwem będzie on zlokalizowany w opolskiej podstrefie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Przede wszystkim interesują nas lokalizacje, w których jest naprawdę dużo ludzi (rynek, stare miasto, deptak, galeria handlowa). Duża część osób, które decydują się na zakup lodów, decyzję o zakupie podejmuje w chwili zobaczenia witryny do lodów. Jest to typowy zakup impulsowy i duża ilość przechodniów pozwala na wygenerowanie odpowiedniego poziomu przychodów. Oczywiście mamy bardzo wielu stałych Klientów, którzy przyjeżdżają na lody specjalnie do nas i dzięki temu punkty, które posiadamy w nieco gorszych lokalizacjach też osiągają satysfakcjonujący poziom przychodów. Drugim czynnikiem, który bierzemy pod uwagę, w szczególności jeżeli lokalizacja to nie centrum handlowe, to dostępność miejsc parkingowych w okolicy lokalu. Brak miejsc parkingowych oraz mały ruch pieszy praktycznie w 100% dyskredytuje niektóre lokalizacje.
Nasze działania marketingowe skupiają się na działaniach typowo sprzedażowych. Cel, który nam przyświeca jest jeden - za wszelką cenę "ściągnąć" potencjalnych klientów do naszych lokali. Wierzymy, że jak ktoś już raz nas odwiedzi to zrobi to ponownie. Jeżeli chodzi o działania wizerunkowe to podejmujemy je dopiero w naszych lokalach, komunikując ważne dla nas wartości takie jak wykorzystanie naturalnych składników najwyższej jakości do produkcji lodów czy współpraca z lokalnymi dostawcami. Zdecydowanie naszym wyróżnikiem na tle konkurencji jest wysoka jakość wszystkich serwowanych produktów, a w szczególności lodów.
Tagi: