Marzena Krupińska, Multifood STP: W Polsce franczyza dopiero zdobywa popularność

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-07-12 | 07:00
Odpowiada Marzena Krupińska Dyrektor ds. rozwoju sieci Multifood STP
Jak oceniacie Państwo rynek w chwili obecnej oraz jego perspektywy?
Marzena Krupińska: Rynek jest obecnie ustabilizowany – większość graczy to jego stali uczestnicy, którzy cieszą się w miarę ugruntowaną pozycją. Nic dziwnego więc, że aby móc się wśród nich przebić niezwykle istotne jest odnalezienie niszy i dobry pomysł na jej zagospodarowanie – dowodem na to jest niewątpliwie sukces Multifoodu STP.
Ogromne możliwości w biznesie gastronomicznym stwarza również uruchomienie działalności na zasadzie partnerstwa franczyzowego. Rozwiązanie takie zdecydowanie minimalizuje ryzyko porażki, a nawet niemalże gwarantuje relatywnie szybki zwrot inwestycji. W Polsce franczyza dopiero zdobywa popularność, jednak wszystko wskazuje na to, że niebawem jej uznanie dorówna u nas temu ze Stanów.
Czy i w jaki sposób kryzys wpłynął na Państwa działalność? Jak Państwo zadbaliście o zmniejszenie ryzyka związanego z kryzysem?
Dzięki ciekawemu pomysłowi i przemyślanej strategii działania kryzys właściwe nas nie dotknął. Zaoferowaliśmy klientom zupełnie nową kategorię restauracji, która spotkała się z ich uznaniem i aprobatą. Naszym atutem jest zarówno nowoczesność, jak i szybkość w obsłudze klientów, jakość posiłków oraz atrakcyjność cenowa. Nic więc dziwnego, że na rynku gastronomicznym stanowimy silną konkurencję, co z kolei przekłada się na liczbę zadowolonych klientów, którzy chętnie do nas wracają.
Co nowego, ciekawego dzieje się w Państwa firmie?
Obecnie pracujemy nad rozwojem sieci franczyzowej Multifoodu STP – poszukujemy partnerów i nowych lokali, czego efektem jest niedawne otwarcie nowego punktu we wrocławskim Centrum Handlowym Pasaż Grunwaldzki. Poza tym stale prowadzimy akcje promocyjne służące umocnieniu pozycji naszych restauracji w świadomości klientów oraz prowadzimy intensywne rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami.
Jaką firma ma strategię rozwoju?
Zainteresowanie naszymi wrocławskimi lokalami przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Postanowiliśmy więc pójść o krok dalej i stworzyć ogólnopolską sieć restauracji STP – liczymy na to, że na fali rosnącej popularności franczyzy w Polsce odniosą one porównywalny do wrocławskiego sukces.
Ile obecnie działa placówek własnych, a ile franczyzowych/partnerskich?
Multifood STP posiada w tej chwili dwa lokale własne, zlokalizowane w znanych wrocławskich Centrach Handlowych: Magnolia Park i Marino. Ponadto firma ma jeszcze dwa lokale franczyzowe. Jeden z nich znajduje się w samym centrum Wrocławia, przy ul. Kuźniczej 10, drugi, niedawno otwarty, w Centrum Handlowym Pasaż Grunwaldzki.
Ile punktów zamierzacie Państwo jeszcze otworzyć i w jakich lokalizacjach? Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców (lokalizacje)?
W tym roku mamy nadzieję otworzyć jeszcze 10 lokali franczyzowych. Pierwsze z nich powstaną we Wrocławiu, dzięki czemu będą mogły korzystać z ugruntowanej już rozpoznawalności marki oraz kampanii reklamowych w obrębie Dolnego Śląska. Poza Wrocławiem zależy nam na innych dużych miastach: Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Warszawie, w których idea STP miałaby największe szansę spotkać się z oczekiwaniami klientów. Nie wykluczamy jednak żadnej lokalizacji.
Proszę o krótki opis działalności firmy.
Nadrzędną koncepcją przyświecającą działalności naszych lokali jest nowatorskie podejście do gotowania i obsługi gości. Zależy nam przede wszystkim na tym, żeby klient otrzymał u nas to, co zapowiada nazwa firmy Multifood STP – mnogość zdrowych i smacznych dań w połączeniu z szybką obsługą, atrakcyjną ceną i wysoką jakością oferowanej żywności. Jednak podstawą sukcesu STP są ludzie. Przez te kilka lat działalności zbudowaliśmy mocny zespół. Działamy w oparciu o najwyższe standardy, budując tożsamość firmy i zaufanie klientów.
Naszym partnerom franczyzowym proponujemy gotowe know-how, sprawdzone standardy działania oraz wieloletnie doświadczenie na rynku gastronomicznym, dzięki którym sukces lokalu jest zapewniony, a szybki zwrot samej inwestycji niemalże gwarantowany.
Do kogo skierowana jest Państwa oferta?
Poszukujemy partnerów do współpracy długofalowej, osób dynamicznych, samodzielnych, które dobrze odnajdują się w korporacyjnej dyscyplinie, ale również potrafią dzielić się własnym doświadczeniem.
Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców: kapitałowe i lokalowe?
Opłata wstępna wynosi 40 000 PLN, a koszt realizacji inwestycji waha się między 300 a 500 000 PLN. Jego wielkość zależy jednak od wielu czynników w tym m.in. lokalizacji. Wymagania lokalowe różnią się w zależności od tego, czy restauracja miałaby się znaleźć w galerii handlowej, czy miałby to być lokal niezależny. W pierwszym wypadku minimum to 100m2, w drugim zaś – 300m2. Warto przy tym zaznaczyć, że szacowany czas zwrotu kapitału to 2 lata – dużo szybszy niż u konkurencji.
Jakie są warunki inwestycji?
Poza wspomnianymi już kosztami, do całości inwestycji należy doliczyć wydatki związane z remontem lokalu wraz z wyposażeniem go w sprzęt kuchenny, które powinny zamknąć się w granicach 200-300 000 PLN. Same opłaty franczyzowe, marketingowe i szkoleniowe mieszczą się zaś w przedziale 5%-10%. Warto przy tym zaznaczyć, że szacowany zwrot inwestycji to 2 lata.
Czy franczyzobiorcy samodzielnie muszą poszukiwać lokalizacji? W jakich miejscach najczęściej znajdują się Państwa lokale?
Punkt STP można otworzyć w galerii handlowej lub w lokalu własnym. Centra handlowe są o tyle lepszym rozwiązaniem, że ze względu na szybkość obsługi i wysoką jakość posiłków nasze restauracje będą tam mocną konkurencją dla fast foodów. Własny lokal musi natomiast spełniać kilka wymogów – przede wszystkim powinien znajdować się ciągu dużych traktów komunikacyjnych, co zapewni mu duża liczbę klientów chcących zjeść szybko, ale smacznie i zdrowo, co z kolei, pokrywa się z ideą naszej działalności.
Co oferują Państwo w ramach pakietu franczyzowego?
Partnerzy franczyzowi mogą przede wszystkim liczyć na nasze wieloletnie doświadczenie na rynku gastronomicznym oraz sprawdzone standardy działania. Pomagamy zarówno przy aranżacji lokalu, jak i przy zaplanowaniu jego zaplecza technologicznego. Poza tym, każdy partner otrzymuje od nas „Podręcznik Operacyjny”, „System Identyfikacji Wizualnej”, „Koncept Strategiczny dla Sieci Multifood STP” i „Księgę Receptur”. W zamian oczekujemy pełni zaangażowania i determinacji w osiąganiu sukcesu.
Dziękuję za rozmowę.
Zobacz więcej informacji o systemach franczyzowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Marzena Krupińska, Multifood STP: W Polsce franczyza dopiero zdobywa popularność

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.