Jak oceniacie Państwo rynek w chwili obecnej oraz jego perspektywy?
Marzena Krupińska:
Rynek jest obecnie ustabilizowany – większość graczy to jego stali uczestnicy, którzy cieszą się w miarę ugruntowaną pozycją. Nic dziwnego więc, że aby móc się wśród nich przebić niezwykle istotne jest odnalezienie niszy i dobry pomysł na jej zagospodarowanie – dowodem na to jest niewątpliwie sukces Multifoodu STP.
Ogromne możliwości w biznesie gastronomicznym stwarza również uruchomienie działalności na zasadzie partnerstwa franczyzowego. Rozwiązanie takie zdecydowanie minimalizuje ryzyko porażki, a nawet niemalże gwarantuje relatywnie szybki zwrot inwestycji. W Polsce franczyza dopiero zdobywa popularność, jednak wszystko wskazuje na to, że niebawem jej uznanie dorówna u nas temu ze Stanów.
Czy i w jaki sposób kryzys wpłynął na Państwa działalność? Jak Państwo zadbaliście o zmniejszenie ryzyka związanego z kryzysem?
Dzięki ciekawemu pomysłowi i przemyślanej strategii działania kryzys właściwe nas nie dotknął. Zaoferowaliśmy klientom zupełnie nową kategorię restauracji, która spotkała się z ich uznaniem i aprobatą. Naszym atutem jest zarówno nowoczesność, jak i szybkość w obsłudze klientów, jakość posiłków oraz atrakcyjność cenowa. Nic więc dziwnego, że na rynku gastronomicznym stanowimy silną konkurencję, co z kolei przekłada się na liczbę zadowolonych klientów, którzy chętnie do nas wracają.
Co nowego, ciekawego dzieje się w Państwa firmie?
Obecnie pracujemy nad rozwojem sieci franczyzowej Multifoodu STP – poszukujemy partnerów i nowych lokali, czego efektem jest niedawne otwarcie nowego punktu we wrocławskim Centrum Handlowym Pasaż Grunwaldzki. Poza tym stale prowadzimy akcje promocyjne służące umocnieniu pozycji naszych restauracji w świadomości klientów oraz prowadzimy intensywne rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami.
Jaką firma ma strategię rozwoju?
Zainteresowanie naszymi wrocławskimi lokalami przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Postanowiliśmy więc pójść o krok dalej i stworzyć ogólnopolską sieć restauracji STP – liczymy na to, że na fali rosnącej popularności franczyzy w Polsce odniosą one porównywalny do wrocławskiego sukces.
Ile obecnie działa placówek własnych, a ile franczyzowych/partnerskich?
Multifood STP posiada w tej chwili dwa lokale własne, zlokalizowane w znanych wrocławskich Centrach Handlowych: Magnolia Park i Marino. Ponadto firma ma jeszcze dwa lokale franczyzowe. Jeden z nich znajduje się w samym centrum Wrocławia, przy ul. Kuźniczej 10, drugi, niedawno otwarty, w Centrum Handlowym Pasaż Grunwaldzki.
Ile punktów zamierzacie Państwo jeszcze otworzyć i w jakich lokalizacjach? Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców (lokalizacje)?
W tym roku mamy nadzieję otworzyć jeszcze 10 lokali franczyzowych. Pierwsze z nich powstaną we Wrocławiu, dzięki czemu będą mogły korzystać z ugruntowanej już rozpoznawalności marki oraz kampanii reklamowych w obrębie Dolnego Śląska. Poza Wrocławiem zależy nam na innych dużych miastach: Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Warszawie, w których idea STP miałaby największe szansę spotkać się z oczekiwaniami klientów. Nie wykluczamy jednak żadnej lokalizacji.
Proszę o krótki opis działalności firmy.
Nadrzędną koncepcją przyświecającą działalności naszych lokali jest nowatorskie podejście do gotowania i obsługi gości. Zależy nam przede wszystkim na tym, żeby klient otrzymał u nas to, co zapowiada nazwa firmy Multifood STP – mnogość zdrowych i smacznych dań w połączeniu z szybką obsługą, atrakcyjną ceną i wysoką jakością oferowanej żywności. Jednak podstawą sukcesu STP są ludzie. Przez te kilka lat działalności zbudowaliśmy mocny zespół. Działamy w oparciu o najwyższe standardy, budując tożsamość firmy i zaufanie klientów.
Naszym partnerom franczyzowym proponujemy gotowe know-how, sprawdzone standardy działania oraz wieloletnie doświadczenie na rynku gastronomicznym, dzięki którym sukces lokalu jest zapewniony, a szybki zwrot samej inwestycji niemalże gwarantowany.
Do kogo skierowana jest Państwa oferta?
Poszukujemy partnerów do współpracy długofalowej, osób dynamicznych, samodzielnych, które dobrze odnajdują się w korporacyjnej dyscyplinie, ale również potrafią dzielić się własnym doświadczeniem.
Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców: kapitałowe i lokalowe?
Opłata wstępna wynosi 40 000 PLN, a koszt realizacji inwestycji waha się między 300 a 500 000 PLN. Jego wielkość zależy jednak od wielu czynników w tym m.in. lokalizacji. Wymagania lokalowe różnią się w zależności od tego, czy restauracja miałaby się znaleźć w galerii handlowej, czy miałby to być lokal niezależny. W pierwszym wypadku minimum to 100m2, w drugim zaś – 300m2. Warto przy tym zaznaczyć, że szacowany czas zwrotu kapitału to 2 lata – dużo szybszy niż u konkurencji.
Jakie są warunki inwestycji?
Poza wspomnianymi już kosztami, do całości inwestycji należy doliczyć wydatki związane z remontem lokalu wraz z wyposażeniem go w sprzęt kuchenny, które powinny zamknąć się w granicach 200-300 000 PLN. Same opłaty franczyzowe, marketingowe i szkoleniowe mieszczą się zaś w przedziale 5%-10%. Warto przy tym zaznaczyć, że szacowany zwrot inwestycji to 2 lata.
Czy franczyzobiorcy samodzielnie muszą poszukiwać lokalizacji? W jakich miejscach najczęściej znajdują się Państwa lokale?
Punkt STP można otworzyć w galerii handlowej lub w lokalu własnym. Centra handlowe są o tyle lepszym rozwiązaniem, że ze względu na szybkość obsługi i wysoką jakość posiłków nasze restauracje będą tam mocną konkurencją dla fast foodów. Własny lokal musi natomiast spełniać kilka wymogów – przede wszystkim powinien znajdować się ciągu dużych traktów komunikacyjnych, co zapewni mu duża liczbę klientów chcących zjeść szybko, ale smacznie i zdrowo, co z kolei, pokrywa się z ideą naszej działalności.
Co oferują Państwo w ramach pakietu franczyzowego?
Partnerzy franczyzowi mogą przede wszystkim liczyć na nasze wieloletnie doświadczenie na rynku gastronomicznym oraz sprawdzone standardy działania. Pomagamy zarówno przy aranżacji lokalu, jak i przy zaplanowaniu jego zaplecza technologicznego. Poza tym, każdy partner otrzymuje od nas „Podręcznik Operacyjny”, „System Identyfikacji Wizualnej”, „Koncept Strategiczny dla Sieci Multifood STP” i „Księgę Receptur”. W zamian oczekujemy pełni zaangażowania i determinacji w osiąganiu sukcesu.
Dziękuję za rozmowę.
Zobacz więcej informacji o systemach franczyzowych
Tagi: