Martyna Foremna, Mohito: Terminowość zamówień w e-sklepie Mohito osiąga 98% skuteczności

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-03-04 | 08:00
9 stycznia br. minął dokładnie rok od otwarcia sklepu internetowego Mohito, marki wchodzącej w portfolio spółki LPP. O sukcesie uruchomienia platformy e-commerce świadczą nie tylko dotychczasowe statystki osiągane przez e-sklep, ale również plany jego rozwoju, które zostały wyznaczone na 2015 r. O szczegółach mówi Martyna Foremna, specjalista ds. PR marki Mohito.

W styczniu minął rok odkąd uruchomili Państwo e-sklep Mohito. Jaki procent rocznych/miesięcznych przychodów ze sprzedaży stanowi sprzedaż w e-sklepie?
Udział przychodów ze sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego stanowi kilka procent przychodów całej sieci Mohito i cały czas się zwiększa, czego potwierdzeniem są ostatnie wyniki sprzedaży za pośrednictwem e-sklepu dedykowanego tej marce.
W jakim okresie zanotowali Państwo dotychczas największe przychody ze sprzedaży internetowej? Czym było to spowodowane?
Biorąc pod uwagę świąteczną gorączkę zakupów wśród naszych konsumentów oraz początek wyprzedaży w całej sieci, zdecydowanie grudzień ubiegłego roku był miesiącem, w którym wypracowaliśmy najwyższe przychody ze sprzedaży internetowej. Liczba transakcji w tym czasie zwiększyła się w stosunku do średniej w tym okresie o około 60%, co jest dla nas niezwykle satysfakcjonującym wynikiem.
Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupami odzieży i dodatków w Internecie na podstawie dotychczasowej działalności e-sklepu Mohito? Czy mogą Państwo podać jakieś statystyki, które wskazywałyby na dalszy kierunek rozwoju tego trendu?
Według naszych statystyk w 2014 roku miesięcznie stronę Mohito odwiedzało średnio nieco ponad pół miliona osób. Obserwujemy, że z miesiąca na miesiąc liczba ta rośnie średnio o 5%. Warto podkreślić, że liczba odwiedzin na stronie Mohito.com przekłada się na miesięczne wizyty na stronie sklepu internetowego w ilości ponad  miliona odwiedzających. Zainteresowanie zakupami w sieci rośnie z roku na rok i liczymy, że trend ten będzie się utrzymywał. Jest to niewątpliwie związane z coraz szybszym tempem życia, ale też dużą wygodą i bezpieczeństwem oraz coraz większą pewnością klientów wobec dokonywania transakcji przez Internet. Atrakcyjna również dla naszych klientów jest opcja darmowej dostawy za zrealizowanie zakupów na kwotę powyżej 250 zł.
Jakie atrakcje przygotowali Państwo z okazji pierwszych urodzin e-sklepu?
Podczas rocznicy uruchomienia sklepu internetowego Mohito zainteresowanie zakupami przez Internet wzrosło szczególnie. Przy tej okazji zaoferowaliśmy dodatkowe zniżki i inne atrakcje naszym klientom. W tym roku był to konkurs urodzinowy na najlepsze życzenia dla naszego e-sklepu, w którym wzięło udział ponad 2 tysiące osób.
 
W jaki sposób promują Państwo sprzedaż online kolekcji Mohito? Które z narzędzi marketingowych wydaje się być najbardziej efektywnym?
W przypadku Mohito każdy z kanałów komunikacji marketingowej musi być zgodny ze ściśle określoną wizją marki. W związku z tym skupiamy się przede wszystkim na odsłonowych kampaniach wizerunkowych, przeprowadzanych w portalach skierowanych do naszej grupy docelowej, tj. nowoczesnych, śledzących aktualne trendy w modzie kobiet. Całkowicie rezygnując z inwazyjnych formatów reklamowych, postawiliśmy na te najbardziej prestiżowe, czyli double i triple billboardy oraz half-page. Nasze spoty, linkujące do sklepu online, można było oglądać także za pośrednictwem TVN Player. Dopełnieniem kampanii internetowych były także nośniki offline: megaboardy oraz layouty prasowe, które również zawierały odnośniki do mohito.com.
Która z kolekcji, a może z modeli kolekcji Mohito, okazała/y się największym sukcesem sprzedażowym w sklepie internetowym?
Dużym zainteresowaniem cieszą się kolekcje specjalne takie jak Gold Label czy Exclusive Collection, zaprojektowana przez Anję Rubik, dostępne tylko w wybranych salonach oraz w e-sklepie. Ze względu na łatwy dostęp do tych produktów za pośrednictwem e-sklepu niektóre modele – natychmiast znajdują nabywców. Kolekcje te sprzedają się nawet 4-krotnie lepiej niż w wybranych salonach stacjonarnych.
W jaki sposób radzą sobie Państwo z dużą ilością zamówień i związanym z tym często problemem sprawnego funkcjonowania e-sklepu?
Nieustannie pracujemy nad optymalizacją naszego systemu internetowego, ale już teraz terminowość naszych zamówień osiąga 98% skuteczności. Dzięki takim udogodnieniom jak kurier Express zamówiony towar trafia do klientek Mohito już następnego dnia.
Jakie mają Państwo plany na 2015 r. dotyczące rozwoju sklepu internetowego? Czego możemy się spodziewać?
W 2015 roku planujemy dalsze, kilkudziesięcioprocentowe zwiększenie ilości transakcji w porównaniu z rokiem poprzednim. W dalszym ciągu będziemy rozwijać naszą ekskluzywną kolekcję Gold Label oraz nowe kolekcje specjalne. Ponadto planujemy dalszą ekspansję na rynki zagraniczne m.in. w Czechach, Słowacji, czy Bułgarii.
Tagi:
Oceń artykuł:

Martyna Foremna, Mohito: Terminowość zamówień w e-sklepie Mohito osiąga 98% skuteczności

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.