Marta Głowska, Czas na Herbatę: Na pewno pojawią się kolejne sklepy w Hiszpanii

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-07-10 | 08:00
Niedawno rozpoczął swoją działalność pierwszy sklep sieci Czas na Herbatę w Hiszpanii. To jednak dopiero początek planów rozwoju, aktualnie rozpatrywany jest kolejny rynek, na którym mają pojawić się punkty sprzedaży firmy Progressive, właściciela marki. Jak jednak zapowiada Marta Głowska, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Czas na Herbatę, zmian w najbliższym czasie szykuje się znacznie więcej.

Jak minęło pierwsze półrocze?
W pierwszych miesiącach tego roku widać większą dynamikę niż w roku poprzednim. Otworzyliśmy dwa sklepy w dużych nowo powstałych galeriach w Łomży i w Ostródzie, kilka małych punktów partnerskich między innymi nasze herbaty można już kupić w Różanie, Zwoleniu czy Mosinie, czyli rozwijamy się nie tylko w dużych miejscowościach, ale i małych. Oferujemy klientom to czego do tej pory nie mogli u siebie w mieście znaleźć.
Czy w ofercie pojawiły się nowe produkty?
Tak, stworzyliśmy nowe mieszanki na bazie ziół, grupa towarów, która doskonale uzupełniła to co oferowaliśmy do tej pory. W pierwszym półroczu nawiązaliśmy współpracę z fabryką porcelany w Ćmielowie, która może pochwalić się najdłuższą historią produkcji w Polsce. Teraz w naszych sklepach można kupić niepowtarzalne filiżanki ze specjalnych kolekcji. W tej chwili jesteśmy w fazie przygotowania do wprowadzenia do wszystkich sklepów w sieci produktów pro-zdrowotnych we współpracy ze znana marką.
Ile sklepów liczy sieć sprzedaży na chwilę obecną?
W tej chwili w sieci znajduje się 37 sklepów firmowych i 66 punktów partnerskich w mniejszych miejscowościach. Kolejny sklep otworzy się jesienią w Galerii Bronowice w Krakowie.
Rozpoczęli Państwo także ekspansję na południe - dlaczego akurat w Hiszpanii?
Tak, rozpoczęliśmy ekspansję na południu Europy. Podpisana został umowa master-franczyzowa z naszym partnerem. Otwarty został pierwszy sklep w królestwie pomarańczy w Walencji. Rynek hiszpański to przede wszystkim długie gorące lato, więc oczekiwania klientów są zupełnie inne. Promujemy picie herbaty na zimno, z dodatkami owoców, jako orzeźwiający napój. Hiszpanie lubią smaki korzenne, słodkie. Dużym zainteresowaniem cieszą się herbaty rooibos, w przeciwieństwie do Polski, gdzie królują zielone i czarne. To są pierwsze spostrzeżenia naszego partnera z Hiszpanii, trudno powiedzieć więcej, zbyt mało czasu upłynęło od otwarcia pierwszego sklepu, żeby ocenić różnice w smaku i upodobaniach.
Jaką strategię marketingową przyjęli Państwo na hiszpańskim rynku?
Strategia została przyjęta taka jak w Polsce, otwieramy sklepy powoli bez zbytniego pośpiechu, będziemy zdobywali rynek południa naszymi smakami i naszym wystrojem. Nasz rustykalny wygląd, kolorowe akcesoria, bogaty wybór smaków podbiły serca Hiszpanów. Marka jest bardzo stabilna w Polsce i do takiej stabilności będziemy dążyli również w Hiszpanii.
Jak promują Państwo swoje produkty?
 
Każde rozwiązanie jest dobre, pod warunkiem, że będzie skuteczne. Nie unikamy żadnych działań marketingowych, nie mamy preferencji. W zależności od tego do jakiej grupy chcemy trafić, takich narzędzi używamy.
Który rynek jest bardziej wymagający? Polska czy Hiszpania?
Konkurencja i w Polsce i w Hiszpanii jest duża, rynek i hiszpański i polski jest wymagający, nie można powiedzieć, że jeden bardziej drugi mniej, każdy inaczej. Na podsumowanie przyjdzie czas kiedy będziemy na tym rynku dłużej. W tej chwili są to pierwsze kroki, co prawda udane i z sukcesem, ale to za wcześnie na ocenę i podsumowania.
Czy sklep w Walencji różni się stylem od polskich sklepów?
Sklep w Walencji jest zrobiony w stylu i konwencji naszych sklepów w Polsce. Asortyment jest ten sam, herbaty te same. Hiszpanie, wynika to z pierwszych spostrzeżeń, bardzo lubią i cenią herbaty rooibos, ale również czarne, zielone mieszanki o słodkich korzennych smakach.
Czy pojawią się kolejne sklepy w Hiszpanii?
Na pewno pojawią się kolejne sklepy w Hiszpanii. W tej chwili skupiamy się mocno na szukaniu odpowiedniego partnera w Wielkiej Brytanii. Kraj o dużych tradycjach picia herbaty. To nasz cel na najbliższą przyszłość. Oczywiście poza stabilnym rozwojem w Polsce.
Jakie zmiany w tym roku czekają zatem Państwa klientów?
Cały czas się coś zmienia. Zmiana jest koniecznością, silą napędową wszystkiego. Już wspominałam, że mamy nowe mieszanki ziołowe, mocno nastawiamy się na promowanie zdrowego odżywiania poprzez wprowadzenie nowych towarów i marek, co kwartał mamy nowe mieszanki herbat, nowe smaki. Coraz większy nacisk kładziemy na edukację naszych klientów. Jak parzyć, jak przechowywać jak się bawić smakiem herbaty.

Tagi:
Oceń artykuł:

Marta Głowska, Czas na Herbatę: Na pewno pojawią się kolejne sklepy w Hiszpanii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.