Jak wynika z raportu eventowego przygotowanego przez Galeriehandlowe.pl, w 2012 roku w katowickiej Silesia City Center przeważały głównie wydarzenia o charakterze społecznym. O zaangażowaniu w tego typu przedsięwzięcia decyduje pozycjonowanie obiektu, angażującego społeczność lokalną. O sukcesie wydarzeń społecznych oraz planach na 2013 rok opowiedziała Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.
O realizacji akcji o charakterze społecznym decyduje przede wszystkim pozycjonowanie Silesia City Center jako centrum będącego miejscem, w którym odbywają się zarówno wydarzenia spektakularne, jak również kameralne, charity, angażujące społeczność lokalną. Również wsparcie celebrytów na pewno pomaga akcji charytatywnej, jest gwarantem większego niż zwykle publicity. Liczy się także cel, skala projektu oraz to, co najważniejsze - zaangażowanie ludzi. Znacznie większy wydźwięk osiągają akcje o charakterze ogólnopolskim oraz imprezy cykliczne, które przez swoją powtarzalność bardziej przykuwają uwagę odbiorców.
Przy organizacji akcji o charakterze komercyjnym stawiamy przede wszystkim na nośniki outdoorowe. Staramy się być również widoczni w sieci, skupiając swoją uwagę na mediach społecznościowych. Silesia od kilku lat ma swój fan page i bloga, w tym roku ruszamy z kolejnymi projektami socialowymi.
Najbardziej znaczącym eventem w 2012 roku były 7. urodziny centrum z Magdą Gessler, połączone z nocą zakupów. W weekend 17-18 listopada 2012 centrum odwiedziło ponad 120 tys. osób.
Rok 2012 zakończył się dla nas ogromnym sukcesem, jakim był wzrost liczby odwiedzających, sięgający aż 15 milionów, to aż o 3 miliony więcej, niż przed rokiem. Znacznie do tego wzrostu przyczyniły się kampanie wizerunkowe, eventy oraz akcje promocyjne. Pod tym względem udało nam się zrealizować wszystkie założenia.
Rok 2013 upłynie nam pod znakiem mody. Silesia City Center rozpoczęła właśnie kampanię pozycjonującą centrum właśnie w tym kontekście. Już w lutym natomiast czeka nas pierwszy duży projekt – „Mali dziennikarze” z udziałem gwiazd TVN. Na wiosnę z kolei planujemy pokazy mody, jedne z największych jakie do tej pory odbyły się w Silesia City Center.
Tagi: