Minął miesiąc od otwarcia Tarasów Zamkowych. Jaki to był czas dla obiektu? negatywnym efekcie?
Czas tuż po otwarciu danego centrum handlowego to okres bardzo wzmożonych działań, zarówno w zakresie codziennego funkcjonowania obiektu, jak i komercjalizacji i dalszych otwarć nowych lokali. Podobnie jest w Tarasach Zamkowych. Chciałabym skupić się na samym otwarciu Tarasów i okresie bezpośrednio z nim związanym – jak pokazuje footfall oraz opinie naszych najemców i klientów – był to ogromny sukces, na który złożyło się wiele czynników.
Jakich?
Organizując otwarcie zdecydowaliśmy o tym, że będzie to wydarzenie 5-dniowe. Postawiliśmy na znane twarze: w dniach 4 – 8 marca odwiedziło nas ponad 30 popularnych i lubianych aktorów, modeli i tancerzy, nie zabrakło też koncertów popularnych solistów i zespołów. Celebryci pojawiali się codziennie na scenie, gdzie opowiadali o ulubionych markach, karierze, wyzwaniach zawodowych i planach na przyszłość, a także w specjalnym „Kąciku Gwiazd” – tu wspólnie z klientami pozowali do zdjęć i rozdawali autografy. Była to również promocja dla poszczególnych najemców – tu osoby z tzw. pierwszych stron gazet robiły zakupy, można więc było podpatrzeć, jaki styl preferuje dana gwiazda – i wybrać to samo.
Czym charakteryzuje się tenant mix Tarasów Zamkowych?
Tenant-mix Tarasów Zamkowych zaprojektowany został bardzo starannie. To zarówno znani światowi i europejscy producenci odzieży, obuwia czy dodatków, dysponujący propozycją modną, zgodną z najnowszymi trendami, jak i firmy i usługi z ofertą przekrojową, kierowaną do szerokiej grupy odbiorców, uzupełnioną o rozrywkę (dwupoziomowy Enjoy Club & Bowling), fitness - !CON operatora spożywczego (Alma) i bogaty food court. Wśród najemców znajdują się marki i salony debiutujące w Lublinie, jak np. Waggon Paris, New Look, Zara Home, Oysho, Swarovski, Lidia Kalita, Chiara, Original Marines, czy, jak również te znane i popularne, lubiane przez większość klientów. Oferujemy też unikatowe koncepty - zupełnie nowatorskim pomysłem modowym jest dziesięć skandynawskich konceptów – multibrandowych sklepów nieobecnych dotąd w innych galeriach handlowych nie tylko w Lublinie, ale i w Polsce. Wzbogacają one przede wszystkim branżę odzieżową, jak również wyposażenie wnętrz. Obok wysokiej jakości produktów zachwycają wyczuciem estetyki, charakterystycznym skandynawskim designem i pomysłową aranżacją. Z całą pewnością tchną świeży powiew na lubelski rynek modowy. Podobnie zresztą jest z kolejnym nowatorskim projektem, jakim jest stworzenie młodym projektantom i dizajnerom możliwości zaprezentowania się szerokiej grupie odbiorców, poprzez uruchomienie sklepów w formule pop-up shop. Dają one klientkom (bo to główna grupa odbiorców) możliwość zakupu towarów wyjątkowych, o unikatowych, niepowtarzalnych wzorach, ciekawym pomyśle, porządnie wykonanych z materiałów wysokiej jakości – a przede wszystkim modnych i oryginalnych. Dodatkową nowością w Tarasach jest także kawiarnia artystyczna, pełniąca funkcję sceny dla młodej sztuki i wydarzeń kulturalnych.
Jakim innowacyjnymi działaniami mogą poszczycić się Tarasy Zamkowe?
Innowacyjny jest już sam budynek, stanowiący syntezę ekologicznego myślenia o krajobrazie i najnowszej techniki budowlanej. Centrum handlowo-rozrywkowe zostało zaprojektowane tak, aby naturalnie współgrać z sąsiedztwem terenów zielonych oraz lubelskim Starym Miastem. Stąd m.in. pomysł na „zielony dach” z unikalnymi widokami na Zamek i obszary dawnego Stawu Królewskiego. Tarasy Zamkowe są też pierwszym centrum handlowym w Polsce, które uzyskało certyfikat BREEAM Excellent dla fazy projektowej, a dodatkowo znalazło się na tzw. „shortliście” prestiżowego konkursu BREEAM Awards 2015. Standardy certyfikatu BREEAM zastosowane przy projektowaniu, tworzeniu i późniejszej eksploatacji Tarasów Zamkowych w Lublinie obejmują m.in.: redukcję zużycia energii o 36,4 proc., redukcję zużycia wody o 55 proc., redukcję emisji gazów cieplarnianych o 35 proc. oraz zapewnienie zdrowszego środowiska dla pracowników.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
Naszą ofertę kierujemy do szerokiej grupy odbiorców, stąd też, obok oferty handlowej, bogata część rozrywkowa. To m.in. pierwszy w Lublinie Enjoy Club & Bowling, zajmujący ponad 2 200 m kw. powierzchni na dwóch poziomach Tarasów Zamkowych, z klubokawiarnią wraz z drink barem i restauracją oraz nowoczesnym klubem z kilkoma wydzielonymi salami o różnym charakterze: salą VIP, kręgielnią na 8 torów oraz profesjonalnym cocktail barem. Ci, którzy dbają o formę, mogą korzystać z oferty !CON Fitness, a wszystkich lublinian zapraszamy na chwilę wypoczynku z unikalnymi widokami z rozległego, wielopoziomowego dachu. To największy zielony dach Lublina - ze skwerami, trawnikami, ciągami spacerowymi stanowi wyjątkowe miejsce spotkań, wypoczynku i organizacji eventów.
Czym Tarasy Zamkowe wyróżniają się na tle lokalnej konkurencji?
Już sam event otwarciowy pokazał, że staramy się wyróżniać na tle lokalnej konkurencji, oferując klientom rozrywkę nieobecną dotąd – i na tak szeroką skalę - w Lublinie. W czasie tygodnia otwarcia w Tarasach Zamkowych klienci codziennie mogli spotkać znanych celebrytów – po frekwencji i istnych tłumach oczekujących na gwiazdy widać, ze ten kierunek działań jest jak najbardziej słuszny. I właśnie takie eventy, z rozmachem, przy współudziale osób znanych i lubianych, planujemy organizować. Oczywiście nie zabraknie tez imprez mniejszych, związanych z ważnymi dla każdej galerii handlowej datami, jak również działań typowo pro-sprzedażowych. Musimy też pamiętać o naszym wielkim atucie – zielonych dachu, na którym również latem i jesienią planujemy ciekawe działania.
Tagi: