Marta Drzewiecka, Silesia City Center: Rozbudowa była kamieniem milowym w rozwoju centrum

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-12-18 | 08:48
7 lat na rynku katowickim to dla zarządców Silesia City Center to okres zmian, wielu powodzeń, ale przede wszystkim czas budowania jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek centrów handlowych w Polsce. Sukces Silesii widoczny w statystykach jest skutkiem dobrze zaplanowanego mixu najemców, którzy dziś są magnesem i na mieszkańców Śląska i na mieszkańców ościennych województw. O pierwszych miesiącach działalności obiektu, kampaniach marketingowych i funkcjonowaniu po rozbudowie opowiedziała Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Rocznie centrum odwiedza od 10 do 13 milionów, w tym roku pewnie przekroczymy liczbę 15 milionów, co będzie najlepszym wynikiem od otwarcia centrum w 2005 roku. Większa liczba klientów, to także efekt zwiększającego się zasięgu. I chociaż wciąż dominują w Silesii klienci ze Śląska, to coraz częściej odwiedzają nas mieszkańcy woj. dolnośląskiego i małopolskiego. Przybywa także obcokrajowców, dziś ok. 10 tys. klientów pochodzi z zagranicy. Przeważają Czesi, Słowacy, Niemcy, Ukraińcy, ale nie brakuje także klientów z USA, Brazylii czy Korei Południowej.
Od początku powstania obiektu stawialiśmy na konkurencyjność mixu najemców, starając się tak prowadzić komercjalizację, aby klienci mieli w Silesii dostęp do wszystkich najbardziej pożądanych marek. I to się udało, zarówno w tzw. starej części centrum, jak również w nowej części, która powstała m.in. w związku z rosnącymi oczekiwaniami klientów, co do marek obecnych w centrum. Staramy się także, aby w Silesii dostępne były zarówno popularne siecówki, jak również sklepy z produktami z wyższej półki, w ten sposób kierując ofertę galerii do różnych grup docelowych.
Wciąż dla wielu klientów podstawą są zakupy, ale Silesia City Center jest także jednym z najważniejszych miejsc spotkań w Katowicach, zarówno w celach rozrywkowych, jak również biznesowych. Wiele osób przyjeżdża do Silesii z myślą o odwiedzeniu restauracji. Dziś centrum posiada jedną z najbogatszych ofert restauracyjnych wśród galerii w regionie i to zarówno restauracji sieciowych, jak również restauracji z kuchnią świata. Plusem jest także strefa rozrywki z kinem, fitnessem i specjalnym parkiem zabaw dla dzieci, a także strefa zdrowia i urody, konkurująca dzisiaj z powodzeniem z wieloma tego typu punktami na Śląsku.
W naszych eventach liczą się przede wszystkim pomysły, stawiamy na w dużej mierze na duże produkcje, które odbywają się w Silesii kilka razy do roku – są to zarówno eventy modowe np. pokazy mody, jak również sezonowe akcje połączone z koncertami np. eventy walentynkowe, z okazji dnia dziecka czy z okazji świąt. Koncentrujemy się raczej na wydarzeniach stricte rozrywkowych z udziałem celebrytów, aczkolwiek w ciągu roku realizowanych jest kilkadziesiąt bardziej kameralnych produkcji np. akcje charytatywne, akcje prosprzedażowe, konkursy czy akcje edukacyjne takie jak zeszłoroczna Silesia Academy.
7 lat Silesia City Center to kilkadziesiąt nagród marketingowych, nagród za budowę, za działalność charytatywną i kampanie reklamowe, najważniejszą jednak nagrodą są efekty naszych działań, przekładające się na zadowolenie klientów. Fakt, że pomimo rosnącej konkurencji na Śląsku, Silesia utrzymuje od lat tendencję wzrostową i w poziomie satysfakcji klienta i w liczbie odwiedzin. Ważną nagrodą dla nas na pewno było uplasowanie się Silesii na 1 miejscu w rankingu Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych w kategorii mix-najemców, bo to potwierdziło, że wysiłek włożony przy komercjalizacji i rekomercjalizacji opłacił się i centrum i klientom galerii.
Konsekwencja w działaniu, dobrze zaplanowana strategia komercjalizacji centrum, nieustannie dywersyfikująca najemców, wprowadzająca nowe, atrakcyjne marki, a co najważniejsze unikalne w skali regionu to połowa sukcesu. Kluczem są także działania marketingowe, dobrze zaplanowane, opierające się na wielu narzędziach, a przede wszystkim atrakcyjne, przyciągające uwagę, zapadające w pamięć. Ważne jest także to, jak społeczność lokalna odbiera Silesię. Staramy się być miejscem otwartym na sztukę, na działalność charytatywną, promocję talentów.
Rozbudowa była kamieniem milowym w rozwoju centrum. Dzięki niej od roku jesteśmy najczęściej odwiedzanym centrum handlowym w regionie, notujemy rekordowe obroty i wskaźniki odwiedzin. Ten ruch pozwolił także na odświeżenie wizerunku Silesia City Center, dał nam szanse zwrócenia na siebie większej uwagi w całej Polsce. Jeśli chodzi o plany, wciąż w Silesii trwa rekomercjalizacja. Pojawiają się nowi najemcy, ostatnio marka Terranova, która od lat była na liście najbardziej pożądanych w Silesia City Center.
Tagi:
Oceń artykuł:

Marta Drzewiecka, Silesia City Center: Rozbudowa była kamieniem milowym w rozwoju centrum

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.