Rocznie centrum odwiedza od 10 do 13 milionów, w tym roku pewnie przekroczymy liczbę 15 milionów, co będzie najlepszym wynikiem od otwarcia centrum w 2005 roku. Większa liczba klientów, to także efekt zwiększającego się zasięgu. I chociaż wciąż dominują w Silesii klienci ze Śląska, to coraz częściej odwiedzają nas mieszkańcy woj. dolnośląskiego i małopolskiego. Przybywa także obcokrajowców, dziś ok. 10 tys. klientów pochodzi z zagranicy. Przeważają Czesi, Słowacy, Niemcy, Ukraińcy, ale nie brakuje także klientów z USA, Brazylii czy Korei Południowej.
Od początku powstania obiektu stawialiśmy na konkurencyjność mixu najemców, starając się tak prowadzić komercjalizację, aby klienci mieli w Silesii dostęp do wszystkich najbardziej pożądanych marek. I to się udało, zarówno w tzw. starej części centrum, jak również w nowej części, która powstała m.in. w związku z rosnącymi oczekiwaniami klientów, co do marek obecnych w centrum. Staramy się także, aby w Silesii dostępne były zarówno popularne siecówki, jak również sklepy z produktami z wyższej półki, w ten sposób kierując ofertę galerii do różnych grup docelowych.
Wciąż dla wielu klientów podstawą są zakupy, ale Silesia City Center jest także jednym z najważniejszych miejsc spotkań w Katowicach, zarówno w celach rozrywkowych, jak również biznesowych. Wiele osób przyjeżdża do Silesii z myślą o odwiedzeniu restauracji. Dziś centrum posiada jedną z najbogatszych ofert restauracyjnych wśród galerii w regionie i to zarówno restauracji sieciowych, jak również restauracji z kuchnią świata. Plusem jest także strefa rozrywki z kinem, fitnessem i specjalnym parkiem zabaw dla dzieci, a także strefa zdrowia i urody, konkurująca dzisiaj z powodzeniem z wieloma tego typu punktami na Śląsku.
W naszych eventach liczą się przede wszystkim pomysły, stawiamy na w dużej mierze na duże produkcje, które odbywają się w Silesii kilka razy do roku – są to zarówno eventy modowe np. pokazy mody, jak również sezonowe akcje połączone z koncertami np. eventy walentynkowe, z okazji dnia dziecka czy z okazji świąt. Koncentrujemy się raczej na wydarzeniach stricte rozrywkowych z udziałem celebrytów, aczkolwiek w ciągu roku realizowanych jest kilkadziesiąt bardziej kameralnych produkcji np. akcje charytatywne, akcje prosprzedażowe, konkursy czy akcje edukacyjne takie jak zeszłoroczna Silesia Academy.
7 lat Silesia City Center to kilkadziesiąt nagród marketingowych, nagród za budowę, za działalność charytatywną i kampanie reklamowe, najważniejszą jednak nagrodą są efekty naszych działań, przekładające się na zadowolenie klientów. Fakt, że pomimo rosnącej konkurencji na Śląsku, Silesia utrzymuje od lat tendencję wzrostową i w poziomie satysfakcji klienta i w liczbie odwiedzin. Ważną nagrodą dla nas na pewno było uplasowanie się Silesii na 1 miejscu w rankingu Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych w kategorii mix-najemców, bo to potwierdziło, że wysiłek włożony przy komercjalizacji i rekomercjalizacji opłacił się i centrum i klientom galerii.
Konsekwencja w działaniu, dobrze zaplanowana strategia komercjalizacji centrum, nieustannie dywersyfikująca najemców, wprowadzająca nowe, atrakcyjne marki, a co najważniejsze unikalne w skali regionu to połowa sukcesu. Kluczem są także działania marketingowe, dobrze zaplanowane, opierające się na wielu narzędziach, a przede wszystkim atrakcyjne, przyciągające uwagę, zapadające w pamięć. Ważne jest także to, jak społeczność lokalna odbiera Silesię. Staramy się być miejscem otwartym na sztukę, na działalność charytatywną, promocję talentów.
Rozbudowa była kamieniem milowym w rozwoju centrum. Dzięki niej od roku jesteśmy najczęściej odwiedzanym centrum handlowym w regionie, notujemy rekordowe obroty i wskaźniki odwiedzin. Ten ruch pozwolił także na odświeżenie wizerunku Silesia City Center, dał nam szanse zwrócenia na siebie większej uwagi w całej Polsce. Jeśli chodzi o plany, wciąż w Silesii trwa rekomercjalizacja. Pojawiają się nowi najemcy, ostatnio marka Terranova, która od lat była na liście najbardziej pożądanych w Silesia City Center.
Tagi: