Marta Drzewiecka, Silesia City Center: Punktów medycznych w centrach jest coraz więcej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-05-25 | 08:39
Centrami handlowymi coraz częściej interesują się lekarze, w pierwszej kolejności stomatologia i medycyna estetyczna. Także klienci galerii nie mają nic przeciwko gabinetom pod dachem ulubionego centrum handlowego. JAkie są tego przyczyny, zdradziła dyrektor ds. marketingu Silesia City Center Marta Drzewiecka.
Ponad 73 procent Polaków chętnie widziałoby w centrum handlowych przychodnię. Z usług gabinetu lekarskiego w galerii skorzystałoby 62 procent ankietowanych. Na leczenie podczas zakupów wybrałoby się 69 procent kobiet i 56 procent mężczyzn. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Silesia City Center.
Coraz częściej w centrach handlowych nie chcemy już tylko robić zakupów, chcemy się także leczyć, chudnąć i poprawiać swoją urodę. Nic więc dziwnego, że obok sklepów ze sprzętem AGD i butami znajdujemy gabinety stomatologiczne, przychodnie dermatologiczne czy punkty wstrzykiwania botoxu. Zdrowie od lat w centrach handlowych promują firmy kosmetyczne i farmaceutyczne, dzięki którym w galeriach można zmierzyć ciśnienie, zbadać zatoki, zrobić przegląd zębów czy ocenić jakość skóry i włosów.
Może niekoniecznie kardiologa czy neurologa, ale już dentystę, dermatologa i laryngologa Polacy chętnie widzieliby w centrum handlowym. Aż 79 procent pytanych o to, jaki lekarz powinien mieć swój gabinet w centrum handlowym, wskazało dentystę, który poprawi uśmiech po zakupowym szaleństwie. Na drugim miejscu był dermatolog – 67 procent. Z porad laryngologa w galerii skorzystałoby 43 procent. Polaków. Aż 95 procent uważa za naturalne, że w centrum handlowym może znajdować się gabinet chirurga plastycznego, który w przerwie między zakupami, doradzi jak pozbyć się zmarszczek i wstrzyknie nam botox.
Jest to przykład na to, jak zmieniają się funkcje centrum handlowego i jak rosną nasze oczekiwania. W galeriach handlowych robimy zakupy, spotykamy się z przyjaciółmi, chodzimy do kina, na koncerty, oglądamy wystawy sztuki. Teraz przyszedł czas na leczenie lub przynajmniej konsultacje lekarskie. To nic dziwnego, że chcemy mieć wszystko pod jednym dachem, na jednej ulicy – to kwestia wygody.
Powierzchnią handlową w centrach od lat interesują się firmy farmaceutyczne, które organizują tutaj swoje akcje edukacyjne, bezpłatne konsultacje, spotkania z lekarzami, konsultantami. Dziś w centrum handlowym można zmierzyć poziom cholesterolu, oddać krew, przy okazji wpisując się na listę potencjalnych dawców szpiku. Można także zasięgnąć opinii kosmetologów znanych firm kosmetycznych lub dietetyków.
Ponad 68 procent ankietowanych pozytywnie ocenia akcje prozdrowotne organizowane w centrach handlowych. Z kolei 73 procent chętnie widziałoby pod dachem centrum handlowego przychodnię działającą na stałe. Branże: medyczna i kosmetyczna coraz częściej  zaglądają do centrów handlowych. Od lat widzimy rosnące zainteresowanie salonów kosmetycznych, masażu, SPA. Także branża stomatologiczna i medycyna estetyczna planuje wejście ze swoimi gabinetami do centrów handlowych. Dla przykładu, w Silesia City Center już jesienią 2011 powstanie pierwszy gabinet stomatologiczny w centrum handlowym w Polsce, w którym oprócz zabiegów dentystycznych, będzie można poddać się zabiegom medycyny estetycznej.
Z takiego obrotu sprawy zadowolone są w dużej mierze Polki. Dla 69 procent gabinet w centrum handlowym to idealne rozwiązanie. Centra handlowe stają się miejscem, które zapewnia swoim klientom wszystko, co związane jest ze współczesnym stylem życia – począwszy od mody, na samochodach i rozrywce skończywszy. Odkąd do modnych trendów dołączył zdrowy tryb życia oraz dbałość o urodę i idealną sylwetkę, nikogo nie powinno dziwić, że taka oferta powinna znaleźć się w centrach handlowych. Dzięki temu, podczas jednego wypadu możemy kupić sukienkę, wygładzić zmarszczki i stracić zbędne kilogramy na bieżni.
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w Stanach Zjednoczonych. Tam od lat w galeriach działają nie tylko przychodnie stomatologiczne czy gabinety medycyny estetycznej, ale prężnie prosperujące kliniki, w których obok poradni laryngologicznych, spotyka się poradnie psychiatryczne, chirurgiczne czy gabinety ginekologiczne. Podobnie jest w Kanadzie, gdzie w jednym z centrów działa laboratorium diagnostyczne oferujące badania krwi, badania toksykologiczne, na badaniach patologicznych kończąc. W tamtejszych centrach handlowych powszechnie także uprawia się mall walking, specjalną formę aktywności dla seniorów, która łączy spacer i jogging. Zdaniem specjalistów, ruch i specyficzny mikroklimat w centrum handlowym pomagają w walce z nadwagą i chorobami serca.
Pojawienie się punktów medycznych w centrach handlowych, bo z tym w najbliższych latach będziemy mieli do czynienia w Polsce, to charakterystyczny dla Polski trend przenoszenia życia, do tej pory toczącego w centrach miast, do centrów handlowych. Klienci galerii stają się coraz bardziej wymagający, oczekują od nas kompleksowej oferty, nie tylko handlowej czy rozrywkowej, ale związanej z całym szeroko rozumianym stylem życia, także zdrowiem.
Póki co jednak, Polacy muszą zadowolić się ofertą firm związanych raczej z promocją zdrowego stylu życia, niż z medycyną bezpośrednio. W centrach handlowych od lat funkcjonują największe sieci salonów fitness, siłownie, a także gabinety kosmetyczne. Z centrami handlowymi silnie związana jest także Kardiologiczna Poradnia Servier, która tylko w 2010 roku odwiedziła kilkanaście centrów handlowych w całym kraju, oferując bezpłatne badania i konsultacje specjalistyczne w zakresie diagnostyki chorób układu sercowo-naczyniowego. Coraz częściej także w centrach handlowych pojawiają się salony SPA&Welles oraz salony masażu.
(MS)
Tagi:
Oceń artykuł:

Marta Drzewiecka, Silesia City Center: Punktów medycznych w centrach jest coraz więcej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.