Marta Drzewiecka, Silesia City Center: Koniec 2011 roku okazał się rekordowy dla Silesia City Center

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-06-26 | 08:00
Z jakich powodów zdecydowano się na rozbudowę Silesia City Center? Czy w dobie rosnącej konkurencji była to konieczność? Czy otwarcie rozbudowanej części spełniło oczekiwania właściciela? Na te pytania odpowiada Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Głównym powodem, dla którego podjęto się rozbudowy Silesia City Center było rosnące zainteresowanie galerią najemców, zwłaszcza takich, którzy byli zainteresowani ulokowaniem w centrum handlowym sklepów o dużej powierzchni handlowej. Tak było m.in. z H&M, sklepem, którego przez lata brakowało klientom Silesia City Center. Inwestor także chciał bardziej urozmaicić mix najemców, „ściągając” na Śląsk marki, których do tej pory nie było w regionie: Calvin Klein Jeans, Guess Denim, La Mania, GAP. Takie plany wymagały nowej, atrakcyjnej powierzchni handlowej. Rozbudowa miała także cel strategiczny. Silesia City Center od lat jest centrum handlowym nr 1 na Śląsku i w Zagłębiu. Zwiększenie powierzchni oraz dywersyfikacja najemców miały tę pozycję umocnić, nie tylko w skali regionu, ale także kraju, zapewniając Silesii awans w rankingu centrów handlowych na 5. miejsce (pod względem powierzchni). Wzrost liczby najemców z 250 do 310 podniósł także konkurencyjność centrum handlowego na Śląsku, pozostawiając daleko w tyle inne galerie handlowe. Efektem rozbudowy jest stale rosnąca liczba klientów centrum od października 2011 roku, czyli od momentu otwarcia nowej części Silesii. W I kwartale 2012 roku liczba ta sięgnęła 3,7 mln klientów, to o 26% więcej niż przed rokiem.
Koniec 2011 roku okazał się rekordowy dla Silesia City Center. Centrum handlowe po rozbudowie, która zakończyła się w październiku 2011 roku, odnotowało olbrzymi wzrost liczby klientów. Tylko w październiku zakupy w Silesii zrobiło ponad, 1,45 mln klientów, aż o 21% więcej niż przed rokiem, kiedy centrum odwiedziło nieco ponad 1,2 mln. Rekord padł także w okresie świątecznym. W grudniu na zakupy do Silesia City Center wybrało się w sumie ponad 1,54 mln osób. Grudzień 2011 okazał się także być najlepszym miesiącem o najwyższej liczbie odwiedzin od otwarcia centrum w listopadzie 2005 roku. W efekcie Silesia City Center zakończyła rok 2011 z liczbą 13 mln klientów. W grudniu 2011 aż 91% mieszkańców Śląska wskazało Silesia City Center, jako centrum handlowe, w którym zrobi świąteczne zakupy - wynika z danych raportu Programu Jakości Obsługi. To najlepszy wynik w kraju. Podobną zgodność wykazali tylko mieszkańcy Lublina, 73% z nich wskazało Lublin Plazę, jako miejsce swoich świątecznych zakupów. Pod względem liczby klientów robiących zakupy świąteczne Silesia pobiła także swój własny rekord. Do niedawna rekordowy był grudzień 2008 roku, kiedy to centrum odwiedziło ponad 1,37 mln klientów. 3,702,858 – dokładnie tyle osób odwiedziło Silesia City Center w pierwszym kwartale 2012 roku. W stosunku do podobnego okresu w 2011 roku jest to aż 26% na plusie. Największy wzrost centrum zanotowało w I tygodniu lutego, sięgnął on aż 48% w porównaniu do tego samego tygodnia przed rokiem. Oznacza to, że w jeden tydzień centrum odwiedziło aż 326 tys. osób, najwięcej w historii Silesia City Center.
Nowa powierzchnia i nowi najemcy stwarzają nowe możliwości dla działań marketingowych galerii. Otwarcie nowej części Silesia City Center odbyło się z udziałem Paris Hilton, amerykańskiej celebrytki. Wokół całości stworzyliśmy jeden z najbardziej spektakularnych eventów medialnych, zapewniając sobie ponad 1 tys. publikacji na temat samego otwarcia. Efekt publicity sprawił, że o nowej części Silesii, ale także prestiżowych najemcach np. La Manii, Pinko czy Furli mówiono w mediach w całej Polsce. To spotęgowało zainteresowanie galerią i dało spory zastrzyk nowych klientów, zwłaszcza tych zainteresowanych markami luksusowymi, których liczba wzrosła po rozbudowie. Event otwarcia stworzył także szansę na promocję Silesia City Center poza Śląskiem. Zaproszenie zagranicznej gwiazdy sprawiło, że ponad 80% publikacji z wydarzenia miało charakter ogólnopolski, zwiększając tym samym zainteresowanie centrum wśród mieszkańców regionów ościennych. Pojawienie się także nowej powierzchni pociągnęło także za sobą lifting wizerunku. Konieczność budowy spójności systemu wizualizacji nowej i starej części sprawiła, że Silesia City Center wdrożyła nowy system oznaczeń i kolorystykę. Zaczęliśmy być także postrzegani jaki centrum handlowe, w którym możemy zrobić zakupy w unikalnych butikach.
Tagi:
Oceń artykuł:

Marta Drzewiecka, Silesia City Center: Koniec 2011 roku okazał się rekordowy dla Silesia City Center

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.