Głównym powodem, dla którego podjęto się rozbudowy Silesia City Center było rosnące zainteresowanie galerią najemców, zwłaszcza takich, którzy byli zainteresowani ulokowaniem w centrum handlowym sklepów o dużej powierzchni handlowej. Tak było m.in. z H&M, sklepem, którego przez lata brakowało klientom Silesia City Center. Inwestor także chciał bardziej urozmaicić mix najemców, „ściągając” na Śląsk marki, których do tej pory nie było w regionie: Calvin Klein Jeans, Guess Denim, La Mania, GAP. Takie plany wymagały nowej, atrakcyjnej powierzchni handlowej. Rozbudowa miała także cel strategiczny. Silesia City Center od lat jest centrum handlowym nr 1 na Śląsku i w Zagłębiu. Zwiększenie powierzchni oraz dywersyfikacja najemców miały tę pozycję umocnić, nie tylko w skali regionu, ale także kraju, zapewniając Silesii awans w rankingu centrów handlowych na 5. miejsce (pod względem powierzchni). Wzrost liczby najemców z 250 do 310 podniósł także konkurencyjność centrum handlowego na Śląsku, pozostawiając daleko w tyle inne galerie handlowe. Efektem rozbudowy jest stale rosnąca liczba klientów centrum od października 2011 roku, czyli od momentu otwarcia nowej części Silesii. W I kwartale 2012 roku liczba ta sięgnęła 3,7 mln klientów, to o 26% więcej niż przed rokiem.
Koniec 2011 roku okazał się rekordowy dla Silesia City Center. Centrum handlowe po rozbudowie, która zakończyła się w październiku 2011 roku, odnotowało olbrzymi wzrost liczby klientów. Tylko w październiku zakupy w Silesii zrobiło ponad, 1,45 mln klientów, aż o 21% więcej niż przed rokiem, kiedy centrum odwiedziło nieco ponad 1,2 mln. Rekord padł także w okresie świątecznym. W grudniu na zakupy do Silesia City Center wybrało się w sumie ponad 1,54 mln osób. Grudzień 2011 okazał się także być najlepszym miesiącem o najwyższej liczbie odwiedzin od otwarcia centrum w listopadzie 2005 roku. W efekcie Silesia City Center zakończyła rok 2011 z liczbą 13 mln klientów. W grudniu 2011 aż 91% mieszkańców Śląska wskazało Silesia City Center, jako centrum handlowe, w którym zrobi świąteczne zakupy - wynika z danych raportu Programu Jakości Obsługi. To najlepszy wynik w kraju. Podobną zgodność wykazali tylko mieszkańcy Lublina, 73% z nich wskazało Lublin Plazę, jako miejsce swoich świątecznych zakupów. Pod względem liczby klientów robiących zakupy świąteczne Silesia pobiła także swój własny rekord. Do niedawna rekordowy był grudzień 2008 roku, kiedy to centrum odwiedziło ponad 1,37 mln klientów. 3,702,858 – dokładnie tyle osób odwiedziło Silesia City Center w pierwszym kwartale 2012 roku. W stosunku do podobnego okresu w 2011 roku jest to aż 26% na plusie. Największy wzrost centrum zanotowało w I tygodniu lutego, sięgnął on aż 48% w porównaniu do tego samego tygodnia przed rokiem. Oznacza to, że w jeden tydzień centrum odwiedziło aż 326 tys. osób, najwięcej w historii Silesia City Center.
Nowa powierzchnia i nowi najemcy stwarzają nowe możliwości dla działań marketingowych galerii. Otwarcie nowej części Silesia City Center odbyło się z udziałem Paris Hilton, amerykańskiej celebrytki. Wokół całości stworzyliśmy jeden z najbardziej spektakularnych eventów medialnych, zapewniając sobie ponad 1 tys. publikacji na temat samego otwarcia. Efekt publicity sprawił, że o nowej części Silesii, ale także prestiżowych najemcach np. La Manii, Pinko czy Furli mówiono w mediach w całej Polsce. To spotęgowało zainteresowanie galerią i dało spory zastrzyk nowych klientów, zwłaszcza tych zainteresowanych markami luksusowymi, których liczba wzrosła po rozbudowie. Event otwarcia stworzył także szansę na promocję Silesia City Center poza Śląskiem. Zaproszenie zagranicznej gwiazdy sprawiło, że ponad 80% publikacji z wydarzenia miało charakter ogólnopolski, zwiększając tym samym zainteresowanie centrum wśród mieszkańców regionów ościennych. Pojawienie się także nowej powierzchni pociągnęło także za sobą lifting wizerunku. Konieczność budowy spójności systemu wizualizacji nowej i starej części sprawiła, że Silesia City Center wdrożyła nowy system oznaczeń i kolorystykę. Zaczęliśmy być także postrzegani jaki centrum handlowe, w którym możemy zrobić zakupy w unikalnych butikach.
Tagi: